بازدید معاونت وزیر راه و شهرسازی از غرفه نیارش البرز/تقدیر از غرفه نیارش البرز بعنوان غرفه فعال هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان معاونت وزیر راه و شهرسازی

بازدید معاونت وزیر راه و شهرسازی از غرفه نیارش البرز/تقدیر از غرفه نیارش البرز بعنوان غرفه فعال هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان

معاونت وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از غرفه نشریه نیارش البرز در هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان در جریان توانمندی ها و دستاوردهای سازمان نظام مهندسی استان البرز در بخشهای مختلف بویژه حوزه های آموزش و نشریه فنی تخصصی سازمان قرار گرفت.

کد خبر: 960608011 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ شهریور ۹۶ - ۳:۱۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز،  معاونت وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از غرفه نشریه نیارش البرز در هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان در جریان توانمندی ها و دستاوردهای سازمان نظام مهندسی استان البرز  در بخشهای مختلف بویژه حوزه های آموزش و نشریه فنی تخصصی سازمان قرار گرفت.بازدید معاونت وزیر راه و شهرسازی از غرفه نیارش البرز

بازدید معاونت وزیر راه و شهرسازی از غرفه نیارش البرز

بازدید معاونت وزیر راه و شهرسازی از غرفه نیارش البرز/تقدیر از غرفه نیارش البرز بعنوان غرفه فعال هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان

بازدید معاونت وزیر راه و شهرسازی  از غرفه نیارش البرز/تقدیر از غرفه نیارش البرز بعنوان غرفه فعال هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان

حامد مظاهریان ضمن یادآوری مصاحبه نشریه نیارش البرز با وی در اولین روزهای تصدی وی در حوزه معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، نقش سازنده این نشریه در راستای ترویج فرهنگ و نیز توسعه دانش مهندسی را ارزشمند ارزیابی و برای دست اندرکاران این نشریه آرزوی توفیق کرد.

حامد مظاهریان با اشاره به این که حرکت به‌سمت حرفه‌ای شدن در ارائه خدمات مهندسی جز اهداف اصلی وزارت راه و شهرسازی است؛ بیان کرد: همان ‌طور که ما به‌ عنوان شهروند انتظار داریم تا در هر بخش از تخصصی‌ ترین، حرفه‌ای ‌ترین و باکیفیت ‌ترین خدمات بهره‌ مند شده و از افرادی باصلاحیت که قادر به تضمین خدمت ارائه‌ شده‌اند، استفاده کنیم؛  باید در حوزه خدمات مهندسی نیز بهمین شیوه عمل کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اعلام این مطلب ادامه داد: دانشگاه ‌ها وظیفه دانش ‌افزایی دارند و موظف هستند در یک زیر بنایی اصولی، مسائل پایه‌ ای را به متقاضیان ورود به بحث دانشگاهی آماده ‌سازی کنند، ولی در واقعیت امر این آموزش ‌ها فاصله بسیاری با واقعیت حرفه‌ ای بازار فعلی داشته و قاعدتاً آموزش ‌های ما باید به سمت حرفه ‌ای گری حرکت کند؛ زیرا به‌ واسطه حرفه ‌ای گری است که همگان منتفع خواهند شد.

وی افرود : از آنجایی‌ که همگی تمایل داریم خدمات خود را به‌ صورت حرفه‌ ای دریافت کنیم باید در خصوص ساختمان نیز با همین نگاه وارد شده و در این مورد چشم پوشی نداشته باشیم؛ زیرا حرفه‌ ای گری به نفع مردم است این موضوع می ‌تواند رویکرد جدیدی در افزایش کیفیت و حفظ جایگاه حقوق شهروندی داشته باشد.

مظاهریان با اعلام این که حرکت به‌ سوی حرفه‌ ای گری در امر ارائه خدمات مهندسی جز اهداف اصلی وزارت راه و شهرسازی است تصریح کرد: همان ‌طور که ما به ‌عنوان یک شهروند انتظار داریم تا در هر بخشی از تخصصی‌ ترین، حرفه‌ای‌ترین و باکیفیت ‌ترین خدمات بهره‌مند شده و از افرادی دارای صلاحیت که قادر به تضمین خدمت ارائه‌ شده‌اند، استفاده کنیم باید در حوزه خدمات مهندسی هم بهمین شیوه عمل کنیم.

بازدید معاونت وزیر راه و شهرسازی از غرفه نیارش البرز

وی عنوان کرد: بهرحال آن چه باید مورد توجه جامعه مهندسی و سازمان نظام‌ مهندسی قرار گیرد، حرفه‌ ای گری است که حرکت بسمت آن به نفع همه به‌ ویژه مردم است، زیرا از یک‌ طرف سبب حفظ سرمایه ‌های مردم می ردد از طرف دیگر هزینه ‌ها را کاهش و کیفیت و آسایش را ارتقا می دهد.

وی با تاکید بر این که باید آموزش ‌های حرفه‌ ای پس از فارغ‌ التحصیلی پیش ‌بینی گردد. عنوان کرد: اکنون در کل جهان این نوع آموزش ‌ها در حال اجرا است؛ لذا الزامی است یک نقشه راه در حوزه صلاحیت حرفه ‌ای و آموزش صنعت ساختمان تهیه گردد. متأسفانه در کشور یک سرمایه ‌گذاری بزرگ در حوزه صنعت ساختمان انجام می گردد، بدون این ‌که موضوعات آموزش و صلاحیت حرفه ‌ای آن را در نظر بگیریم.

مظاهریان گفت: در حوزه صنعت ساختمان به یک هدف‌ گذاری آموزشی با رویکردهای جامعه هدف نیاز داریم که باید برای ارتقای کسانیکه در بازار کار هستند و آموزش کسانیکه متقاضی ورود به بازار کار هستند ولی از صلاحیت لازم برخوردار نیستند، برنامه ‌ریزی لازم صورت پذیرد.

وی در این مورد با اشاره به این که باید بدنبال آموزش‌ های پس از دانشگاه باشیم، عنوان کرد: بی شک آموزش‌ های پس از فارغ ‌التحصیلی نیازمند متولی خاص است که در بخش آموزش‌ های حرفه مندی مهندسین این امر خطیر بعهده سازمان نظام ‌مهندسی گذاشته ‌شده است.
مظاههریان با اعلام این‌ که قانون دست نظام ‌مهندسی را در امر آموزش باز گذاشته است،بیان داشت: طبق این اساس بدنبال اجرایی دقیق طرح جامع آموزش هستیم. به‌ هرحال سازمان‌ های نظام ‌مهندسی ساختمان یکی از ارزش‌ های مهم در عرصه ساخت و سازند که توسط دولت ایجاد و قانون مند شده‌اند. از طرف دیگر سازمان‌ های نظام‌ مهندسی ساختمان، طی دو دهه فعالیت تجارب خوبی کسب کرده‌اند حال بنظر می ‌رسد با اصلاحات مختصری که در روابط بین اجزای کار در سازمان‌ های نظام ‌مهندسی ساختمان صورت می ‌گیرد این سازمان ‌ها بعنوان یک سازمان حرفه‌ ای و تخصصی بتوانند بوظایفی که قانون ‌گذار تعیین کرده، عمل کنند.
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به این که در این امر آموزش‌ های ۳ ‌ساله پس از فارغ ‌التحصیلی را در نظر داریم؛ اظهار کرد: اجرای صحیح طرح جامع آموزش می ‌تواند ۳ سال قبل از ورود به حرفه را، معنادار کند و پس ازاین اتفاق آزمونهای مرتبط می‌ تواند کارنامه حرفه‌ ای مناسبی برای مهندسین حاصل کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تضمینی و ضمانتی برای گذراندن آموزش  ۳‌ساله وجود دارد تصریح کرد: در برنامه پیش‌ بینی‌ شده مهندسین باید در کارگاه ساختمانی و شرکت ‌های مربوط حضور داشته و در پایان دوره آزمون مربوطه را با موفقیت به اتمام برسانند.
معاون مسکن و شهر سازی وزارت راه و شهر سازی با اعلام این که دفتر مقررات ملی ساختمان بدنبال دوره ۳ ‌ساله با دستاورد بالا است. خاطر نشان کرد: بی شک دفتر مقررات ملی برنامه منظمی برای اجرا و نظارت در این حیطه دارد.

وی در خاتمه افزود: در تمام برنامه ‌های توسعه ‌ای کشور هدف ما توسعه صادرات غیرنفتی و صدور خدمات فنی و مهندسی بوده است و این مورد بدون حرفه مند کردن مهندسین حاصل نمی گردد.

میهمان دیگر غرفه نیارش البرز،  محمد غرضی  وزیر سابق پست و تلگراف و تلفن و ریاست سابق سازمان نظام مهندسی بود که از نزدیک در جریان فعالیت های سازمان نظام مهندسی البرز بویژه در بحث آموزش و نشریه نیارش البرز قرار گرفت.

وی توجه به امر آموزش و ترویج را از وظایف اصلی سازمان های نظام مهندسی عنوان کرد و از تلاشهای سازمان نظام مهندسی البرز در این راستا تجلیل کرد.

قابل ذکر است هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با حضور یک هزار و دویست وهفتاد و هشت شرکت داخلی و خارجی از بیست و یکم لغایتبیست و چهارم مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین ‌المللی برگزار و در آیین اختتامیه این نمایشگاه از  غرفه های برتر این نمایشگاه با اهدا تندیس تجلیل گردید و  که غرفه فعال نیارش البرز هم موفق به کسب تندیس ویژه این نمایشگاه گردید.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی برق طراحی اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ شهریور ۹۶
1297 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0