سفر احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به استان خراسان‌جنوبی سفر احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به استان خراسان‌جنوبی

سفر احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به استان خراسان‌جنوبی

سفر احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به استان خراسان‌جنوبی ، صورت گرفت. ماده کمیسیون ۱۰۰ شهرداری‌ها اصلاح می ‌گردد

کد خبر: 001107001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ بهمن ۰۰ - ۱:۳۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سفر احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به استان خراسان‌جنوبی ، صورت گرفت. ماده کمیسیون ۱۰۰ شهرداری‌ها اصلاح می ‌گردد

سفر احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به استان خراسان‌جنوبی

سفر احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به استان خراسان‌جنوبی
عضویت ششصد هزار نفر در سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان کشور/ ماده کمیسیون ۱۰۰ شهرداری‌ها اصلاح می ‌گردد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از اصلاح کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ‌ها پس از چهل و سه سال خبر داد و خواستار توانمندسازی بخش خصوصی در ساخت‌وسازهای مسکن شد.
«احمد خرم» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که‌ به خراسان‌جنوبی سفر کرده است با اصحاب رسانه استان نشست خبری داشت.
خرم از این سازمان به عنوان موسسه‌ غیر دولتی و غیرانتفاعی و بزرگ‌ترین سمن کشور و قاره آسیا یاد کرد و گفت: قریب‌ بر ششصد هزار نفر مهندس در حوزه عمران و شهرسازی عضو این سازمان هستند.
عدم هماهنگی دستگاه‌ های دولتی با سازمان نظام مهندسی عمران
خرم ادامه داد: جلب مشارکت حرفه‌ای در اجرای طرح ‌های توسعه‌ای کشور، سازماندهی و ظارت بر ساخت و سازهای شهری، آموزش ‌های مهارتی منطبق بر مسائل فنی‌ و اجرائی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مهم‌ترین اهداف سازمانی این موسسه است.
خرم افزود: ناهماهنگی دستگاه های دولتی، عدم وجود زیرساخت ‌های قانونی و عدم حضور مجریان ذی‌صلاح در اجرای طرح‌ های عمرانی از مهم‌ترین چالش‌ های پیش‌روی سازمان نظام‌مهندسی است.
وی خواستار هماهنگی وزارت و شهرسازی و شهرداری‌ها با این نهاد غیر دولتی و غیر انتفاعی شد و افزود: رعایت مقررات ملی ساختمان در راستای ایجاد امنیت و آسایش مردم باید در دستور متولیان کار باشد.
تعاونی‌های مسکن خوب عمل نکردند
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: در سال پنجاه و هشت، عمر مفید ساختمان در ایران سی سال بود که در حال حاضر به ۲۵ سال تقلیل یافته است.
خرم بر توانمندسازی بخش خصوصی در حوزه عمرانی و ساختمانی کشور تاکید کرد و گفت: نه ما به وظایف خود عمل کرده‌ایم‌ و نه در راستای آشنایی‌ مردم با حقوق شهروندی و مطالبه‌کری دوره‌‌های آموزشی و ترویجی لازم را برگزار کرده‌ایم.
وی از عملکرد تعاونی‌ های مسکن انتقاد کرد و ادامه داد: بنیاد مسکن به عنوان کارگزار با بهره‌گیری از افراد متخصص در ساخت‌وسازهای روستایی موفق عمل کرده است که می‌تواند الگو باشد.
راه‌اندازی کمیته تخصصی بومی‌سازی مسکن متناسب با فرهنگ مردم در سازمان
وی از بازنگری کمیسیون ماده صد شهرداری‌ها پس از ۴۳ سال خبر داد و گفت: طرح بازنگری این ماده در کمیسیون دولت تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
خرم از استانداردسازی و زیباسازی معابر و بلوک‌گذاری بلوارهای شهر بیرجند اظهار رضایت‌مندی کرد و خواستار راه‌اندازی کمیته تخصصی بومی‌سازی مسکن متناسب با فرهنگ مردم و کویری بودن منطقه در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان‌جنوبی شد.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ بهمن ۰۰
268 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0