نائب رییس نظام مهندسی ساختمان گلستان: شغل مهندسی در کشور جدی گرفته نمی شود نائب رییس نظام مهندسی ساختمان گلستان: شغل مهندسی در کشور جدی گرفته نمی شود

نائب رییس نظام مهندسی ساختمان گلستان: شغل مهندسی در کشور جدی گرفته نمی شود

نائب رییس نظام مهندسی ساختمان گلستان: شغل مهندسی در کشور جدی گرفته نمی شود ، صنعت ساختمان به دلیل اشتغال بالای آن مهم‌ترین موضوع اقتصاد کشور به شمار می رود

کد خبر: 020212004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۲ - ۶:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نائب رییس نظام مهندسی ساختمان گلستان: شغل مهندسی در کشور جدی گرفته نمی شود ، صنعت ساختمان به دلیل اشتغال بالای آن مهم‌ترین موضوع اقتصاد کشور به شمار می رود

نائب رییس نظام مهندسی ساختمان گلستان: شغل مهندسی در کشور جدی گرفته نمی شود

نائب رییس نظام مهندسی ساختمان گلستان: شغل مهندسی در کشور جدی گرفته نمی شود
نائب رییس نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان کرد:
شغل مهندسی در کشور جدی گرفته نمی شود
آلوستانی، نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان اظهار داشت: متاسفانه این گونه به نظر می‌رسد که زیاد شغل مهندسی در کشور ما جدی گرفته نمی شود.
محمدرضا آلوستانی گفت: با توجه به بررسی های کارشناسی و تورم موجود در کشور، احتمال می رفت تا دستمزد مهندسان ناظر دست کم افزایش چهل و پنج درصدی داشته باشد.
وی گفت: متاسفانه این گونه به نظر می‌رسد که زیاد شغل مهندسی در کشور ما جدی گرفته نمی شود.
نائب رییس نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان این نکته که صنعت ساختمان به دلیل اشتغال بالای آن مهم‌ترین موضوع اقتصاد کشور به شمار می رود، گفت: این صنعت بالاترین گردش مالی و درآمدزایی را دارد تاجاییکه بالغ بر سیصد شغل این صنعت ایجاد می کند.
وی ضمن یادآوری این مطلب که در کشور به شغل مهندسی کم بها داده شود، ادامه داد: بسیاری از افراد با هزار آرزو و قبول زحمات زیاد و مراحل دانشگاهی را پشت سر می گذارند تا وارد بازار کار شوند که در این مقطع به علت حقوق دستمزد پائین دچار ناامیدی می شوند.
آلوستانی با تاکید بر اینکه متاسفانه تعرفه دستمزد مهندسین ناظر به درستی دیده نشده، گفت: هرچند که مهندسی به عنوان یک شغل در جامعه تعریف شده اما درآمد حاصل از آن به گونه ای است که نمی توان روی درآمد آن در بازار کار حساب کرد.
وی تصریح کرد: این شرایط استیصال افراد علاقمندان و دانشجویان در حال تحصیل در این رشته شده است.
نائب رییس نظام مهندسی ساختمان گلستان، مسئولیت مهندسین ناظر را در استقامت بنا بدون تاریخ انقضا دانست و افزود: با وجود چنین دستمزد ناچیزی هرگونه اتفاقی اعم از زلزله، سیل، طوفان و غیره رخ دهد مسئولیت مستقیم آن متوجه مهندسین ناظر است و باید پاسخ گو باشند.
وی گفت: از مسئولان می‌خواهیم همچنان که به میزان درآمد سایر رسته های شغلی حساس هستند، به دستمزد مهندسین هم بیش از گذشته توجه کنند تا تغییر در قیمت آن لحاظ گردد.
آلوستانی در پایان افزود: در سال جاری دستمزد تمامی اصناف اعم از رانندگان تاکسی تا نظام پزشکی افزایش بیست تا پنجاه درصدی داشته در حالی که مهندسان ناظر با کمترین افزایش قیمت ناگزیر به فعالیت هستند.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اردیبهشت ۰۲
188 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0