مشکلات مختلف در حوزه صنعت سنگ و معدن عاملی جهت فرار بخش زیادی از سرمایه ‌ها مشکلات مختلف در حوزه صنعت سنگ و معدن عاملی جهت فرار بخش زیادی از سرمایه ‌ها

مشکلات مختلف در حوزه صنعت سنگ و معدن عاملی جهت فرار بخش زیادی از سرمایه ‌ها

مشکلات مختلف در حوزه صنعت سنگ و معدن عاملی جهت فرار بخش زیادی از سرمایه ‌ها ، از بخش معدن است. بخش قابل توجهی از سنگ ‌های تزئینی کشور در استان اصفهان فراوری می ‌گردد

کد خبر: 000909007 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ آذر ۰۰ - ۹:۳۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مشکلات مختلف در حوزه صنعت سنگ و معدن عاملی جهت فرار بخش زیادی از سرمایه ‌ها ، از بخش معدن است. بخش قابل توجهی از سنگ ‌های تزئینی کشور در استان اصفهان فراوری می ‌گردد

مشکلات مختلف در حوزه صنعت سنگ و معدن عاملی جهت فرار بخش زیادی از سرمایه ‌ها

مشکلات مختلف در حوزه صنعت سنگ و معدن عاملی جهت فرار بخش زیادی از سرمایه ‌ها
فرار سرمایه ‌ها از بخش معدن
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: مشکلات مختلف در حوزه صنعت سنگ و معدن موجب فرار بخش زیادی از سرمایه ‌ها از بخش معدن شده است، در حالی که سرمایه‌گذاری در این حوزه علاوه بر حرکت بیشتر صنعت معدن، موجب کمک به صنعت ساختمان کشور خواهد شد.
تقی نبئی گفت: استان اصفهان با توجه به غنای معادن و تجربه بالایی که در بخش فراوری سنگ‌ های تزئینی دارد، از گذشته تا به امروز زبانزد کشور بوده و اصفهان از این بابت موتور متحرکی در صنعت سنگ برای پیشبرد فعالیت‌ های معدنی سنگ کشور است.
وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از سنگ ‌های تزئینی کشور در استان اصفهان فراوری می ‌گردد، گفت: شعار ما می‌ توانیم در بحث جلوگیری از فروش مواد خام در صنعت سنگ اصفهان دیده می ‌شود و از این بابت صنعت سنگ اصفهان ارزش افزوده‌ای به مواد معدنی خام ما داده بیش از هر زمانی در حال رشد و شکوفایی است.
نبئی با تاکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر صنعت سنگ، توضیح داد: بخش قابل توجهی از مشکلات این صنعت از ناحیه مسئولان دولتی در بحث اصلاح قوانین به ویژه دستورالعمل ‌ها و بخشنامه‌ها چه در حوزه وزارت صنعت، معدن وتجارت و چه در حوزه منابع طبیعی، محیط‌زیست و…. است.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، هم‌چنین به هزینه ‌های بالای تولید معادن اشاره کرد و افزود: مجموع مشکلات ذکر شده بخش زیادی از سرمایه ‌ها را از بخش معدن فراری داده است، در حالی که هر چه سرمایه‌گذاری در حوزه معدن داشته باشیم می‌تواند علاوه بر حرکت بیشتر صنعت معدنی کشور کمک شایانی به صنعت ساختمان کشور کند.
انتقاد به خام فروشی در معادن و صنعت سنگ
رسول کوهستانی، مدیرکل گمرکات استان اصفهان نیز در این مراسم با عنوان اینکه نمایشگاه سنگ و معادن جایگاه ویژه‌ای در صادرات کشور و استان اصفهان دارد، افزود: حجم عمده‌ای از صادرات کشور از محل این صنعت وزین است.
کوهستانی با بیان اینکه بالغ بر چهارده میلیون تن صادرات مواد معدنی و سنگ داریم، تصریح کرد: متاسفانه بیشترین مواد معدنی و سنگ‌های ما بصورت خام و یا کوپ صادر می‌شود، در حالیکه می ‌توان این محصول را بصورت آماده و برای نصب صادر کنیم. امیدواریم مطابق سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی در نمایشگاه بعدی شاهد فراوری سنگ‌ها و مواد معدنی باشیم.
منبع: روزگار معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آذر ۰۰
412 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0