استفاده ابزاری وزیر سابق راه و شهرسازی از یک گزارش استفاده ابزاری از یک گزارش

استفاده ابزاری وزیر سابق راه و شهرسازی از یک گزارش

هفتم مهرماه امسال وزیر مستعفی راه و شهرسازی در نامه ای به معاون امور مسکن و ساختمان با استناد به تخلفهای متعدد ریاست سازمان نظام مهندسی کشور، پروانه اشتغال فرج الله رجبی را تعلیق کرد. این اقدام آخوندی بیست و هشت روز پس از نگارش نامه استعفایش (دهم شهریور) و بیست و یک روز بعد از رسانه ای کردن این نامه انجام شد.

کد خبر: 970819006 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ آبان ۹۷ - ۱۱:۲۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،هفتم مهرماه امسال وزیر مستعفی راه و شهرسازی در نامه ای به معاون امور مسکن و ساختمان با استناد به تخلفهای متعدد ریاست سازمان نظام مهندسی کشور، پروانه اشتغال فرج الله رجبی را تعلیق کرد. این اقدام آخوندی بیست و هشت روز پس از نگارش نامه استعفایش (دهم شهریور) و بیست و یک روز بعد از رسانه ای کردن این نامه انجام شد.

استفاده ابزاری وزیر سابق راه و شهرسازی از یک گزارش

استفاده ابزاری وزیر سابق راه و شهرسازی از یک گزارش

استفاده ابزاری وزیر سابق راه و شهرسازی از یک  گزارش

حال به فاصله حدود ۳ هفته از موافقت ریاست جمهوری با استعفای آخوندی و در آستانه برگزاری آیین تودیع و معارفه وزیر جدید راه و شهرسازی، وی روایت دیگری را از تصمیمات چند ماه آخر حضورش در وزارت راه وشهرسازی را بازگو کرده است.
آخوندی:

با اشاره به اینکه بازرسی‌ ها حکایت از رخنه فساد گسترده و شکل‌گیری شبکه‌های ناسالم در بسیاری از سازمانهای نظام مهندسی استان‌هاست، بیان کرد: طرح شکایت از طرف متخلفان از بابت ابلاغیه‌های اصلاحی در دیوان عدالت اداری و ریاست جمهوری نیز علی رغم تمام یارگیری ‌ها و هزینه‌هایی که بابت وکالت از محل منابع متعلق به مهندسان شریف پرداخت کردند به جایی نرسید و دیوان عدالت اداری و بازرسی ریاست جمهوری به صحت اقدامهای صورت گرفته رای داد.
آخوندی:

با عنوان “هرچند اینجانب اینک مسئولیتی در وزارت راه‌وشهرسازی ندارم

لیکن، بعنوان یک مهندس همچنان پی‌گیر جریان مبارزه با فساد در این بزرگ ترین سازمان حرفه‌ای مهندسی هستم”، گفت: مطئنم که با همکاری مهندسان حرفه‌ای پیشکسوت و یاری مهندسان جوان در نهایت جریان مبارزه با فساد در سازمان‌ ها پیروز خواهد شد.

آخوندی افزود:

گزارش سرپرست دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری

به تاریخ هجدهم مهر ماه نود و هفت به صراحت حاکی از آن است که اقدام وزیر -سابق-راه‌ و شهرسازی در تعلیق پروانه اشتغال بکار مهندس فرج‎الله رجبی ریاست وقت سازمان نظام مهندسی قانونی بوده ‌است.

استفاده ابزاری وزیر سابق راه و شهرسازی از یک گزارش

وی تصریح کرد:

اگر نامبرده بنا به برخی گزارش‌ ها این سمت را تا به حال رها نکرده،

هر تصمیمی که بگیرد افزون بر اینکه برای شخص وی سبب ضمان است، فاقد اعتبار قانونی نیز است. متاسفانه علی رغم این که این ‌گونه گزارش ‌ها متعلق به تمام جامعه، به‌ ویژه جامعه‌ حرفه‌ای مهندسی است، بی‌ دلیل طبقه‌بندی محرمانه می ‌خورد و جامعه و مهندسان از آگاهی کامل از آن محروم می ‌مانند.
وزیر سابق راه و شهرسازی گفت:

به ‌گمانم باید طبقه‌بندی این گزارش لغو گردد و متن آن انتشار یابد. از قضا انتشار متن گزارش به حسن جریان امور و ایجاد اعتماد عمومی کمک می ‌کند و هیچ علتی ندارد که متن این گونه گزارشها محرمانه باشد.

استفاده ابزاری وزیر سابق راه و شهرسازی از یک گزارش

اشاره به گزارش دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری

آن هم در ایامی که آخوندی یکی از ۵ گزینه شورای شهر تهران برای تصدی پُست شهرداری استاستفاده ابزاری آخوندی را از این داستان به ذهن متبادر میکند.
قطعا وی با ارتباطاتی که داشته و دارد همان روز اعلام نظر دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری به این گزارش دست یافته است. حال با این تفاسیر چرا همان زمان آن را در قالب یادداشت تلگرامی (مانند آن چه اکنون انجام داده) منتشر نکرده است.

فارغ از کارنامه پُر از تهی آخوندی،

در بخش حمل و نقل و مسکن، به طور قطع حضور احتمالی وی در شهرداری تهران هیچ اثر مثبتی بهمراه نخواهد داشت.
تنها خروجی حضور وزیر سابق راه و شهرسازی در شهرداری، بیان اظهارات جنجالی و ارائه تئوریهای ناکارآمد با شرایط فعلی جامعه خواهد بود.
چندی پیش اکبر ترکان مشاور ریاست جمهوری در مورد وزیر مستعفی راه و شهرسازی گفته بود: آخوندی یک تئوری پرداز بود و به درد وزارت نمیخورد.

استفاده ابزاری وزیر سابق راه و شهرسازی از یک گزارش

منبع : همراهان خبر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ آبان ۹۷
823 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0