استفاده از ظرفیت ثبت جهانی شهر یزد جهت ارتقاء جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان استفاده از ظرفیت ثبت جهانی شهر یزد جهت ارتقاء جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان

استفاده از ظرفیت ثبت جهانی شهر یزد جهت ارتقاء جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان

استفاده از ظرفیت ثبت جهانی شهر یزد جهت ارتقاء جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان ، ضروری است. باید از ظرفیت ثبت جهانی یزد استفاده کرد/یزدیها ذاتاً متخلفی نیستند

کد خبر: 000824002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ آبان ۰۰ - ۷:۲۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، استفاده از ظرفیت ثبت جهانی شهر یزد جهت ارتقاء جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان ، ضروری است. باید از ظرفیت ثبت جهانی یزد استفاده کرد/یزدیها ذاتاً متخلفی نیستند

استفاده از ظرفیت ثبت جهانی شهر یزد جهت ارتقاء جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان

استفاده از ظرفیت ثبت جهانی شهر یزد جهت ارتقاء جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان
رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد بیان کرد:
باید از ظرفیت ثبت جهانی یزد استفاده کرد/یزدیها ذاتاً متخلفی نیستند
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تاکید بر استفاده از ظرفیت ثبت جهانی شهر یزد جهت ارتقاء جایگاه این سازمان، اظهار داشت: یکی از رسالت ‌های سازمان، ترویج و تبیین ارزش ‌های ساختمان‌سازی در گذشته و تلاش برای ارائه الگوهایی برای نسل آینده است.
«مجتبی فرهمند» ضمن اشاره به ضرورت تثبیت جایگاه حرفه‌ای مهندسین سازمان در جامعه، افزود: در اولین گام از شروع فعالیت این دوره، باید پیروی فعالیت ‌های خوب انجام شده در حوزه آموزش طی دوره گذشته، دانش حرفه‌ای و تخصصی مهندسین عضو سازمان ارتقاء یافته و این آموزش‌ها به صورت عمل گرایانه و تخصصی دنبال گردد.
فرهمند یکی از رویکردهای سازمان در حوزه آموزش را آموزش جوامع محلی دانست و ادامه داد: با توجه به این که مردم یکی از اصلی ‌ترین ذینفان استفاده از خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند، باید خدمات سازمان در حوزه‌ های مختلف برای جوامع محلی تبیین و اهمیت استفاده از آن‌ها بر همگان روشن گردد.
وی با عنوان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان باید به یک مرجع علمی و فنی در استان تبدیل گردد، ادامه داد: جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد باید بیش از پیش اعتلا یافته و فارغ از نگاه ‌های اداری، سیاسی و ملاحظات و گروه بندی‌ های مرسوم و متداول کشور، این سازمان بتواند نقش موثری در نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی استان در حوزه ‌های مربوطه ایفا کند و شورای فنی، کمیسیونهای مربوطه و کارگروه های زیر بنایی، مرجعیت فنی و علمی نظام مهندسی را بپذیرند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد در ادامه با تاکید بر لزوم پایبندی اعضا به قوانین سازمان، گفت: قانون نظام مهندسی در مجموع قانون جامعی است و همه اعضا و مهندسین باید به آن عمل کنند، البته قوانینی که نیازمند اصلاحاتی است باید از مسیر قانونی آن‌ ها دنبال گردد.
وی افزود: در این مدت تمام تلاش خود را برای ایجاد بستر تعاملی فعال بین اعضا و شفاف سازی امور به معنای واقعی کلمه به کار خواهیم گرفت.
وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه ویژه به مسئولیت‌ های اجتماعی سازمان، تصریح کرد: در این راستا ضمن ساماندهی اقداماتی جهت افزایش آگاهی شهروندان، باید با کمک انبوه‌سازان و مجریان، در تعریف طرح ‌ها پیشقدم شده و تمام قد پشت این طرح ‌ها بایستیم.
فرهمند با عنوان اینکه باید از ظرفیت ثبت جهانی شهر یزد برای ارتقاء جایگاه سازمان استفاده گردد، گفت: شهر یزد به پشتوانه دانش معماری و ساختمان سازی خود در فهرست ملی یونسکو به ثبت رسیده که این موضوع مرتبط با مسئولیت سازمان نظام مهندسی است لذا یکی از رسالت ‌های سازمان ترویج و تبیین ارزش ‌های ساختمان سازی در گذشته و تلاش برای ارائه الگوهایی برای نسل آینده است.
وی گفت: ظرفیت ثبت جهانی یزد میتواند ارتباط بین نهادهای غیردولتی نظیر سازمان نظام مهندسی را در مجامع بین المللی برقرار و بستر انتقال تجربیات شهرهای میراث جهانی را فراهم کند که این امر میتواند نقش جدی را در نقشه راه سازمان و چرخه ساخت و سازهای شهری در کل استان داشته باشد.
وی یکی از اصلی ترین راهبردهای سازمان را بهبود خدمات مهندسی عنوان و بیان کرد: در این مسیر باید در بهره برداری از فرصت ها عدالت برقرار گردد، البته این نگاه عدالت محور به معنای نگاه توزیع سهمیه‌ای نیست بلکه هر کسی باید بسته به نوع توانمندی ‌ها، سهمی در بهره‌برداری از فرصت ها در قالب قانون داشته باشد.
رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد با بیان اینکه به موازات ارتقاء سطح خدمات مهندسی باید جهت جلوگیری از تخلفات ساختمانی تلاش شود، افزود: مردم استان یزد ذاتا آدم ‌های متخلفی نیستند و از آن‌ها در حوزه ‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به نیکی و با ویژگی ‌ها و صفات مثبت یاد میشود لذا علت یا علل چرایی رتبه اول استان یزد در بحث تخلفات ساختمانی شاید، عدم اقناع‌سازی درست آنها نسبت به اهمیت استفاده از خدمات نظام مهندسی و لزوم اجرای قوانین و ضوابط، طرح ‌های تفضیلی و استفاده از خدمات مکمل باشد.
وی در خاتمه از تشکیل کارگروه ویژه‌ای جهت واقعی کردن خدمات نظام مهندسی و پرهیز از تخلفات ساختمانی در دوره نهم هیئت مدیره سازمان خبر داد و افزود: تاکنون اقدامات خیلی خوبی برای واقعی کردن خدمات مجریان انجام شده که این مسیر تکمیل خواهد شد و در امتداد این حرکت، واقعی کردن خدمات مهندسی در حوزه های طراحی و نظارت نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ آبان ۰۰
385 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0