جشن بزرگ مهندسان البرز برگزار گردید نایب رییس شورای شهر کرج

استفاده از توانمندی موثر جامعه مهندسی در جهت توسعه کلان شهر کرج

نایب رییس شورای شهر کرج از سازمان نظام مهندسی استان البرز بازدید نمود و از نزدیک در جریان فعالیتهای این سازمان قرار گرفت و بر استفاده از توانمندیهای موثر جامعه مهندسی در جهت توسعه و پیشرفت این کلان شهر تاکید نمود.

کد خبر: 960926006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ آذر ۹۶ - ۱:۰۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  نایب رییس شورای شهر کرج از سازمان نظام مهندسی استان البرز بازدید نمود و از نزدیک در جریان فعالیتهای این سازمان قرار گرفت و بر استفاده از توانمندیهای موثر جامعه مهندسی در جهت توسعه و پیشرفت این کلان شهر تاکید نمود.استفاده از توانمندی موثر جامعه مهندسی در جهت توسعه کلان شهر کرج

استفاده از توانمندی موثر جامعه مهندسی در جهت توسعه کلان شهر کرج

استفاده از توانمندی موثر جامعه مهندسی در جهت توسعه کلان شهر کرج

استفاده از توانمندی موثر جامعه مهندسی در  جهت توسعه کلان شهر کرج

منصور وحیدی در ملاقت با عضوهای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز خواستار همکاری بیشتر این نهاد با ادارات و ارگان های مدیریتی استان گردید و گفت: شورای شهر پنجم کرج نگاه ویژه ای به خدمات رسانی مناسب و مطلوب به شهروندان دارد و در این راستا به همکاری همه تشکلهای مردم نهاد و فرهیختگان دلسوز نیازمند است.
وحیدی به اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی سفارش کرد چاره ای برای کاهش زمان بررسی پرونده های ارجاع شده بیاندیشند و تصریح کرد: استفاده از فن آوری های روز هوشمند و راه اندازی خدمات الکترونیک جهت کاهش زمان بررسی پرونده ها کارساز خواهد بود.
نایب رییس شورای شهر با تاکید بر نقش مهم و موثر مهندسین در ساخت و سازهای شهری افزود: برای حل مشکلات پیچیده کلان شهر کرج مشارکت، هم اندیشی و همکاری همه شهروندان و سازمانها ضروری است و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بعنوان یک تشکل بزرگ که در برگیرنده تعداد پرشماری از مهندسین باتجربه استان میباشد کمکهای شایان توجهی میتواند به مدیریت شهری داشته باشد.
وی با اشاره به آسیب پذیری کشور در مقابل زلزله تاکید کرد: گستره ی وسیعی از شهر کرج را بافتهای فرسوده شکل داده که در صورت وقوع زلزله تلفات جانی و مالی هنگفت و غیرقابل جبرانی متوجه شهر و مردم آن خواهد شد و بنظر میرسد در حال حاضر باید از امکانات، ابزارها و دانش و تجربه مهندسین استان برای بازسازی بافتهای فرسوده و نقاط آسیب پذیر شهر استفاده کرد.

استفاده از توانمندی موثر جامعه مهندسی در جهت توسعه کلان شهر کرج

عضو پارلمان شهری کرج ادامه داد: شورای شهر مدافع و پشتیبان طرحهایی است که در راستای امنیت روانی شهروندان ارایه می شود و ایمن سازی محیط زندگی برای مردم در دستور کار شورا قرار گرفته و در همین راستا ساز و کارهای اثرگذار برای مقابله با بلایای طبیعی و کاهش تلفات آن مورد استقبال پارلمان شهری قرار میگیرد. در ادامه این جلسه کوروش غفاری، ریاست سازمان نظام مهندسی استان البرز با از کارنامه این سازمان دفاع نمود و به تشریح خدمات مهندسی تعریف شده پرداخت و بر کاهش فرآیند زمانی رسیدگی به پرونده های ملکی در سازمان تاکید کرد.
رییس سازمان نظام مهندسی با اظهار نگرانی از افزایش روند ساخت و سازهای غیر اصولی و بی رویه، خاطر نشان کرد: کرج در بین کلان شهرهای کشور بیش ترین نرخ تخلفات ساختمانی را از آن خود کرده و ساخت سازهای بی رویه امنیت اقتصادی و روانی شهروندان را بمخاطره انداخته است.
غفاری، خواستار ورود و دخالت حوزه قضایی استان برای مقابله و جلوگیری از تخلفات ساختمانی شد و یاد آور شد : پیشنهاد میشود با همکاری شهرداری شورای شهر و دادگستری استان طرح پلمپ قضایی ساختمانهای بی شناسنامه و قولنامه ای ساز در شهر کرج اجرا گردد. در خاتمه این جلسه قرار شد با همکاری شورای شهر سلسله گردهمایی هایی به منظور آشنایی و آگاهی سازی سازندگان با مقررات ملی ساختمان و هم چنین معرفی سازه های برتر شهر برگزار گردد.
منبع : سپیدار آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ آذر ۹۶
816 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0