به کارگیری تاورکرین ‌های دست دوم عاملی جهت تشدید حوادث ساختمانی به کارگیری تاورکرین ‌های دست دوم عاملی جهت تشدید حوادث ساختمانی

به کارگیری تاورکرین ‌های دست دوم عاملی جهت تشدید حوادث ساختمانی

به کارگیری تاورکرین ‌های دست دوم عاملی جهت تشدید حوادث ساختمانی ، است. هم‌زمان با این امر، واردات جرثقل های دست دوم که بعضا عمر مفید آنها به پایان یافته است نیز افزایش یافته است

کد خبر: 000917010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ آذر ۰۰ - ۶:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، به کارگیری تاورکرین ‌های دست دوم عاملی جهت تشدید حوادث ساختمانی ، است. هم‌زمان با این امر، واردات جرثقل های دست دوم که بعضا عمر مفید آنها به پایان یافته است نیز افزایش یافته است

به کارگیری تاورکرین ‌های دست دوم عاملی جهت تشدید حوادث ساختمانی

به کارگیری تاورکرین ‌های دست دوم عاملی جهت تشدید حوادث ساختمانی
به کارگیری تاورکرین ‌های دست دوم سبب تشدید حوادث ساختمانی می ‌شود
به دنبال اظهار نظر اخیر سخنگوی شورای شهر تهران مبنی بر فعالیت هشتاد و نه تاورکرین نا ایمن در شهر تهران، رییس کمیته ایمنی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به این که آمار جرثقیلهای غول آسای نا امین از ارقام عنوان شده از سوی شورای شهر بسیار بالاتر است، گفت: شهرداری به تنهایی قادر به حل مشکل تاور کرین های نا ایمن نیست و لازم است با برگزاری جلسه مشترک بین نمایندگان ارگان های ذیربط در این زمینه و انعقاد تفاهم نامه، مقررات و ضوابط مربوط به بکارگیری تاور کرین ها عملیاتی گردد.
علی اکبر نبی یی،ضمن بیان مطلب فوق، ادامه داد: به علت افزایش برج سازی و تولید واحدهای مسکونی بلند مرتبه،این امر سبب شده است که استفاده از جرثقیل های غول آسا گسترش چشم‌گیری داشته باشد.
نبی ئی گفت: هم‌زمان با این امر، واردات جرثقل های دست دوم که بعضا عمر مفید آنها به پایان یافته است نیز افزایش یافته است.
وی ادامه داد: متاسفانه وارد کنندگان،با رنگ آمیزی جرثقیل های دست دوم که ازکارآمدی و مقاومت لازم برخودار نیستند، آنها را به بازار عرضه می کنند.
رییس کمیته ایمنی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: طبق آمارهای احصاء شده،تعداد تاور کرین های نا ایمن بیش از آمارهای ارایه شده از طرف شورای شهر است و لازم است که مسوولان مربوطه برای حل این مشکل فورا چاره اندیشی کنند.
وی اظهار داشت: قوانین و مقررات مربوط به بکارگیری تاورکرین و سایرموارد مربوط به آن،وجود دارد و مشکل اصلی ضعف اجرای این قوانین است.
رییس کمیته ایمنی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: حل معضل تاورکرین های نا ایمن در گرو همکاری و چاره اندیشی تمامی نهادهای ذیربط است.
وی گفت: لازم است نمایندگان تمامی نهادهای مرتبط شامل وزارت راه و شهرسازی، سازمان فنی حرفه ای، سازمان ملی استاندارد، شهرداری، نظام مهندسی، وزارت صمت و.. طی جلسات مشترکی برای حل این مساله،اقدام به برگزاری نشست های مشترکی کنند.
نبی ئی گفت: پیشنهاد می گردد که نهادهای مربوطه با انعقاد تفاهم نامه ای،شرایط را برای اجرایی کردن ضوابط و مقررات مربوط به به کارگیری تاور کرینهای نا ایمن ایجاد کنند.
منبع: ساختمان آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ آذر ۰۰
945 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0