استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی برای سنددار کردن اراضی کشاورزی استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی برای سنددار کردن اراضی کشاورزی

استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی برای سنددار کردن اراضی کشاورزی

استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی برای سنددار کردن اراضی کشاورزی ، تسزع می شود. همانگی میان دستگاههای متولی برای سنددارکردن اراضی کشاورزی ایجاد می گردد

کد خبر: 001218002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ اسفند ۰۰ - ۱۱:۵۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی برای سنددار کردن اراضی کشاورزی ، تسزع می شود. همانگی میان دستگاههای متولی برای سنددارکردن اراضی کشاورزی ایجاد می گردد

استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی برای سنددار کردن اراضی کشاورزی

استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی برای سنددار کردن اراضی کشاورزی
رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به امضای تفاهم نامه با نظام مهندسی کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی برای سند دار کردن اراضی کشاورزی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌ های بخش خصوصی با ایجاد فضای همکاری روند صدور اسناد تسریع می ‌شود.
محمدعلی شجاعی رئیس سازمان امور اراضی کشور امروز در نشست قرارگاه محلی صدور اسناد اراضی کشاورزی بیان کرد: استفاده از ظرفیت ‌های نظام مهندسی، کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی در روند صدور اسناد کشاورزی مورد توجه است.
شجاعی ادامه داد: به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای نیز با نظام مهندسی کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی منعقد شده است و با ایجاد فضای همکاری روند صدور اسناد تسریع می ‌گردد.
ایجاد همانگی میان دستگاههای متولی برای سنددارکردن اراضی کشاورزی
رمضان نژاد رئیس نظام مهندسی کشاورزی نیز در این نشست گفت: همکاران ما در نظام مهندسی کشاورزی خود بصورت داوطلبانه برای صدور سند اراضی کشاورزی همکاری دارند ولی برای جلوگیری از تداخل وظایف با بخشهای دیگر هنگاهنگیهای لازم بود که تفاهم نامه ای که به تازگی به امضا رسیده است این هم افزایی ایجاد میشود.
علی بهبهانی معاون امور املاک و کاداستر ثبت املاک و اسناد کشور نیز در این مراسم گفت: در بیشتر استان‌های کشور مشکل موجود برای سنددار کردن اراضی عدم تطابق نقشه ‌های موجود است که برای رفع این مشکل با شرکتهای نقشه‌بردار، کارفرمایان، در تعامل هستیم تا روند نقشه‌برداری و صدور اسناد با دقت بیشتری انجام شود.
علی جاویدانه رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور نیز در این نشست اظهار داشت: برای تعیین حدود مالکیت در اراضی کشاورزی لازم است که خود مالک نیز در کنار نقشه‌برداران حضور یابد تا از مسائل و اختلافات مربوط به محدوده اراضی جلوگیری بعمل آید.
الهام آزاد دبیر کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم تصریح کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه باید بیست میلیون هکتار از اراضی کشاورزی سنددار می ‌شد ولی تنها چهار تا پنج درصد این اراضی سنددار شده‌اند که امیدواریم در دولت جدید این اقدامات با سرعت مناسبی انجام شود.
وی ادامه داد: علاوه بر تسریع در روند صدور سند اراضی کشاورزی لازم است که دقت و هدفمندی لازم در دستور کار باشد.
وظایف دستگاههای مختلف صدور اسناد اراضی کشاورزی مشخص شد
حسین میررجبی معاون توسعه ساماندهی اراضی سازمان امور اراضی نیز در این نشست اظهار داشت: برنامه زمابندی ۳ ساله برای صدور اسناد اراضی کشاورزی وجود دارد و وظایف دستگاه ‌ها و سازمان ‌های مختلف در این ارتباط مشخص است و بصورت ماهانه موضوع رفع تداخلات و اسناد پی‌گیری می‌ گردد.
وی گفت: استان زنجان استان پیشرو در صدور سنددار کردن اراضی به حساب می‌آید که بعد از این استان آذربایجان شرقی نیز عملکرد مناسبی داشته‌ است. هر استانی که تعلل داشته باشد به او تذکر داده می‌شود.
آزاد دبیر کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: کمیسیون اصل نود مجلس درباره نحوه و مدت زمان اتمام این طرح ملی نظارت دارد و تمام گزارشات مربوطه را دریافت می ‌کند؛ امیدوار هستیم تا پایان سال ۱۴۰۰ بتوانیم به برنامه‌ریزی ‌های انجام شده دست یابیم.
جلوگیری از تغییری کاربری اراضی کشاورزی با صدور سند
بنابراین گزارش ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی نیز که بصورت ویدئو کنفرانس در این مراسم حاضر بود، گفت: با تلاش مسئولان استانی و مصوبات شورای حق حقوق بیت‌المال در راستای صدور اسناد کشاورزی از استانهای پیشرو هستیم؛ دو میلیون و نهصد هزار هکتار از اراضی استان تعیین تکلیف و برای آنان سند صادر شده است.
وی گفت: امیدوارهستیم که بتوانیم با سنددار کردن اراضی کشاورزی از هرگونه تجاوز و تغییر کاربری به آنها جلوگیری به عمل آوریم.
وی ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت کمیسیون رفع تداخلات برای سنددار کردن اراضی کشاورزی استفاده کرده‌ایم.
عتباتی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی تبلیغی و رسانه‌ای برای اطمینان بخشی به کشاورزان نیز برای اجرای سریع‌تر این طرح مورد نیاز است که در استان به این موضوع توجه شده است.
مهدی جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: تا قبل از شروع دولت سیزدهم تنها ۳ درصد از اراضی کشاورزی استان سند داشتند که از ماه گذشته با فعالیت قرارگاه سنددار کردن اراضی کشاورزی برای ۱۵۸۳ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب پانصد و پنجاه و سه فقره سند صادر شده است.
بنابر این گزارش حسین میرعماد رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این مراسم گفت: نود و هشت درصد اراضی استان دارای سند هستند و کشاورزان در این بخش دارای کم‌ترین اختلاف هستند به طوری‌که کم‌تر از ۲۰ فقره در این ارتباط پرونده ثبت شده است.

وی ادامه داد: چهار جلسه قرارگاه سنددار کردن اراضی کشاورزی در استان با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار شده است و نه هزار و هفتصد هکتار از اراضی کشاورزی در قالب دویست و پنجاه و دو پلاک رفع تداخل شده است. در پلاک‌ های مشاعی دارای بیشترین مشکلات هستیم زیرا عمده آنها پرونده ثبتی ندارند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اسفند ۰۰
702 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0