استفاده ساختمانهای جدید از تجهیزات ایمنی گاز از پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ استفاده ساختمانهای جدید از تجهیزات ایمنی گاز از پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰

استفاده ساختمانهای جدید از تجهیزات ایمنی گاز از پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰

استفاده ساختمانهای جدید از تجهیزات ایمنی گاز از پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ ، الزامی است. سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان دارای بیش از ششصد متخصص از بهترین نیروهای مهندسی مکانیک در بخش بازرسی گاز است

کد خبر: 001023008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ دی ۰۰ - ۹:۵۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، استفاده ساختمانهای جدید از تجهیزات ایمنی گاز از پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ ، الزامی است. سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان دارای بیش از ششصد متخصص از بهترین نیروهای مهندسی مکانیک در بخش بازرسی گاز است

استفاده ساختمانهای جدید از تجهیزات ایمنی گاز از پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰

استفاده ساختمانهای جدید از تجهیزات ایمنی گاز از پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰
ضرورت استفاده ساختمان های جدید از تجهیزات ایمنی گاز از پانزدهم بهمن
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان از ضرورت استفاده ساختمانهای جدید از تجهیزات ایمنی گاز از پانزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ خبر داد.
کورش خواجوی با حضور در بخش ویژه خبر ۲۳ شبکه خوزستان در مورد انفجارهای ناشی از نشت گاز در مناطق مسکونی و نقش نظام مهندسی در مورد کاهش این حوادث مطالبی را ارائه داد.
خواجوی با عنوان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان دارای بیش از ششصد متخصص از بهترین نیروهای مهندسی مکانیک در بخش بازرسی گاز است، گفت: این مهندسان با گذراندن دوره های مناسب و سطح بالا از متخصصان حرفه ای در این حوزه هستند و در بخش اجرا هم، مجریان این بخش که لوله کشی گاز را انجام می دهند آموزش دیده و دارای کد هستند.
وی با عنوان اینکه اکثر حوادث ناشی از انفجار گاز در ساختمانهای قدیمی اتفاق می افتد، گفت: با سخت گیری هایی که همکاران ما در اجرای مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان دارند انتظار داریم که شاهد حوادثی از این دست نباشیم، طبق پژوهش مستقلی که این سازمان انجام داده است مهم‌ترین علت بروز این حوادث گذشت زمان، عدم بهره برداری صحیح و تغییرات در سیستم لوله کشی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به اینکه به ندرت در ساختمانهایی که زیر پنج سال از بازرسی آن ها گذشته است در آن حادثه رخ می دهد، ادامه داد: برای پیش‌گیری از بروز این حوادث باید بازرسیهای گاز را تکرار کنیم که در مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان چنین تدابیری اندیشیده شده است.
وی تصریح کرد: طبق مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان هر ۲ سال یک بار بازرسی های گاز انجام میشود و ظرفیتی برای کنترل همه ی تغییرات و اشکالات از زمان ساخت است، اما در سطح کشور این مهم هنوز به مرحله اجرا نرسیده است اما خوشبختانه در استان خوزستان طبق مصوبه شورای فنی استان آن را اجرایی می نماییم و از استانهای پیشرو در این زمینه خواهیم بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ادامه داد: این بازرسی های دوره ای نیاز به تعامل سایر ارگانها و هم‌چنین همکاری مردم است که باید هزینه اندکی بابت آن پرداخت کنند.
وی بر افزایش آگاهی و ایجاد حساسیت در مردم نسبت به این موضوع تاکید کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان به نوبه خود در افزایش آگاهی فعالیت دارد و از ظرفیت بیست و یک هزار عضو فرهیخته خود که بخش گسترده ای از جامعه است استفاده می کند.
خواجوی از ضرورت استفاده ساختمانهای جدید از تجهیزات ایمنی گاز از ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این تجهیزات شامل آشکارسازهای گاز، فیوز قطع جریان اضافی و شیر حساس به زلزله است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تجهیز ساختمان های قدیمی به این تجهیزات وجود دارد، بیان کرد: این تجهیزات برای پیش‌گیری از خطر انفجارهای گاز، کافی نیست اما لازم است اما اگر بخواهیم ساختمانهای قدیمی را هم مجهز کنیم پروسه اجرایی بسیار سختی دارد زیرا باید مردم را از نظر اقتصادی متقاعد کنیم که این هزینه ها را پرداخت کنند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ دی ۰۰
485 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0