استفاده از مجری ذی صلاح برای ساخت بنا در پایتخت، طبق تفاهم نامه استفاده از مجری ذی صلاح برای ساخت بنا در پایتخت، طبق تفاهم نامه

استفاده از مجری ذی صلاح برای ساخت بنا در پایتخت، طبق تفاهم نامه

استفاده از مجری ذی صلاح برای ساخت بنا در پایتخت، طبق تفاهم نامه ، منعقد شده میان شهرداری، شورای اسلامی پایتخت و نظام مهندسی این استان الزامی است

کد خبر: 990606045 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ شهریور ۹۹ - ۱۰:۲۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، استفاده از مجری ذی صلاح برای ساخت بنا در پایتخت، طبق تفاهم نامه ، منعقد شده میان شهرداری، شورای اسلامی پایتخت و نظام مهندسی این استان الزامی است

استفاده از مجری ذی صلاح برای ساخت بنا در پایتخت، طبق تفاهم نامه

استفاده از مجری ذی صلاح برای ساخت بنا در پایتخت، طبق تفاهم نامه

استفاده از مجری ذی صلاح برای ساخت بنا در پایتخت الزامی گردید
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه منعقد شده میان شهرداری، شورای اسلامی پایتخت و نظام مهندسی این استان، استفاده از مجری ذی صلاح برای شروع و انجام عملیات ساختمانی الزامی گردید.
سعید سعیدیان گفت: این تفاهمنامه به منظور اجرای شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و الزام حضور سازندگان ذی صلاح به‌منظور افزایش کیفیت ساخت‌وساز و کاهش حوادث ساختمانی منعقد شده‌است.
سعیدیان ادامه داد: سازندگان ذیصلاح در دو بخش مهندسی و استادکاران و کارگران دارای صلاحیت از موارد مطرح و قیدشده در تفاهم‌نامه است.
وی ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه،حضور سازنده ذی صلاح برای گروه‌های ج و د ساختمانی یا بناهای دارای بیش از شش طبقه با ارتفاع از روی زمین و مساحت بالغ بر ۵ هزار مترمربع در تمامی مناطق اجباری و در منطقه دو برای تمامی گروه ‌های ساختمانی الف، ب، ج و د الزامی است.
ساختمان‌ ها از لحاظ اهمیت به ۴ گروه الف، ب، ج و د تقسیم بندی می‌شوند و در باره هر یک از این گروه‌ها نیز مهندسین عمران و معماری متناسب با آن ها در صلاحیتهای نظارت و طراحی تعیین شده ‌است.
گروه نخست ساختمانی الف برای بناهای دارای یک تا دو طبقه با حداکثر زیر بنای ششصد متر مربع، گروه ب برای ساختمان های ۳ تا ۵ طبقه با حداکثر زیر بنای دپ هزار متر مربع، ج برای بناهای شش تا ده طبقه با حداکثر زیر بنای ۵ هزار متر مربع و د برای بیش از ده طبقه ارتفاع و بالغ بر ۵ هزار متر مربع زیر بنا، تعیین شده‌است.
وی افزود: این تفاهم‌نامه بهصورت آزمایشی، به مدت یک سال اجرا می ‌گردد تا در صورت حصول نتیجه در تمامی گروه‌ها و در همه مناطق پایتخت اجرا گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: هم‌چنین برحسب ماده چهار قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان و الزام فراگیری آموزش فنی و حرفه‌ای برای اشتغال بکار توسط سازندگان ذی صلاح، متعهد شدند که ۱ سال آینده نسبت به پی‌گیری از مراجع مربوطه برای دریافت مدارک و سپری کردن دوره‌های لازم از جمله سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اقدام کنند.
وی، الزام استفاده از مجری ذی صلاح را از مطالبات دیرینه اعضای سازمان نظام مهندسی برشمرد و تصریح کرد: تفاهم کرده‌ایم که مجوز شروع عملیات ساختمانی تا معرفی و ثبت قرارداد مجری ذی صلاح صادر نگردد.
وی افزود: پایان عملیات ساختمانی نیز منوط به امضای مجری و صدور شناسنامه فنی است.
سعیدیان ابراز امیدواری کرد که گام‌به‌گام اقدامات مثبت و مؤثری در همین زمینه صورت بگیرد و شاهد افزایش کیفیت هرچه بهتر ساخت و ساز در تهران باشیم.
تفاهم‌نامه ۳ ‌جانبه با حضور سعید سعیدیان رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، محمد سالاری رئیس گروه معماری و شهرسازی شورای شهر تهران و افشین حبیب زاده نایب رئیس گروه عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران، در راستای اجرایی نمودن شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و الزام حضور سازندگان ذی‌صلاح به ‌منظور افزایش کیفیت ساخت‌وساز و کاهش حوادث ساختمانی روز اول شهریور منعقد گردید.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ شهریور ۹۹
479 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0