امضای تفاهم‌نامه شهرداری ارومیه و سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان‌غربی

همکاری شهرداری ارومیه و سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان‌غربی در ساماندهی و زیباسازی فضای عمومی شهری

جلسه مشترکی در شهرداری ارومیه برگزار و مقرر شد که با توجه به نقش و اهمیت ساماندهی و زیباسازی فضای عمومی شهری از پتانسیل‌های معدنی استان برای این منظور استفاده شود. برای زیباسازی شهر و پروژه‌های ساخت و ساز به جای سیمان می‌توان از باطله‌های معدنی استفاده کرد. رئیس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان‌غربی بر ضرورت داشتن مکانی درخور جایگاه سازمانی و در شأن اعضای محترم، تاکید و فضای مناسب برای توسعه فعالیت‌ها و اهداف مورد نظر درخواست کرد. شهردار ارومیه گفت: زمینی با متراژ تقریبی 1000 مترمربع در خیابان والفجر، فلکه آذربایجان، جنب موزه تاریخ طبیعی برای این امر اختصاص می‌یابد.

کد خبر: 6213 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ بهمن ۹۵ - ۱:۱۹ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، جلسه مشترکی در شهرداری ارومیه با حضور «محمد حضرت‌پور» شهردار ارومیه و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان برگزار و مقرر شد که با توجه به نقش و اهمیت ساماندهی و زیباسازی فضای عمومی شهری از پتانسیل‌های معدنی استان برای این منظور استفاده شود. بنابراین، تفاهم‌نامه‌ای فیمابین شهرداری ارومیه و سازمان نظام مهندسی معدن استان منعقد شد تا از خدمات تخصصی این سازمان، از مرحله طرح تا اجرا در پروژه‌های مربوط اعم از کفپوش خیابان‌ها، پیاده‌روها، پل‌ها، گذرها و کوچه‌ها، المان‌ها و تندیس‌ها، مبلمان و پارک‌ها و فضای سبز استفاده شود.همکاری شهرداری ارومیه و سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان‌غربی

همکاری شهرداری ارومیه و سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان‌غربی

همکاری شهرداری ارومیه و سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان‌غربی

همکاری شهرداری ارومیه و سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان‌غربی

شهردار ارومیه بیان کرد: متأسفانه به پتانسیل‌های بخش معدن در آذربایجان‌غربی کمتر توجه شده است قطعاً با همکاری مشترک می‌توان تا حدودی از این پتانسیل بیشتر بهره برد.

هم‌چنین «مسعود عجمی» رئیس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان‌غربی ضمن تاکید بر نقش جدی معادن در اقتصاد و نیز اهمیت توجه بیش از پیش به بخش معدن اظهار کرد: استان با داشتن معادن به لحاظ ذخایر معدنی از جایگاه بالایی برخوردار است اما این امر مشروط بر این است که شرایط مناسبی برای بهره‌مندی از این پتانسیل استفاده کرد. هم‌اکنون سازمان نظام مهندسی معدن استان با داشتن بیش از ۲۰۰۰ عضو، یکی از نظام‌های مهندسی معدن توانمند و صاحب نظر کشور محسوب می‌شود و به‌عنوان یک اهرم نیرومند و متخصص در کنار سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط رسالت خود را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان‌غربی همچنین اشاره کرد: شهرداری می‌تواند از ظرفیت سازمان نظام مهندسی بیشتر استفاده کند. برای زیباسازی شهر و پروژه‌های ساخت و ساز به جای سیمان می‌توان از باطله‌های معدنی استفاده کرد و علاوه بر طول عمر و زیبایی به اصالت شهر نیز می‌افزاید.

عجمی در ادامه افزود: براساس ماده ۳۴ قانون نظام مهندسی معدن و ۱۱۲ آئین‌نامه اجرایی آن، دولت مکلف شده است برای تأمین زمین یا ساختمان مناسب مساعدت لازم را در خصوص رفع نیازهای اداری و تأسیسات مورد لزوم سازمان‌های نظام مهندسی معدن معمول دارد، اما علیرغم تلاش‌های هیئت مدیره‌های وقت، این سازمان تاکنون نتوانسته است از کمک‌های دولتی در این خصوص برخوردار شود.

وی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت داشتن مکانی درخور جایگاه سازمانی و در شأن اعضای محترم، فضای مناسب برای توسعه فعالیت‌ها و اهداف مورد نظر از جمله بخش‌های اداری، سالن اجتماعات و جلسات، آزمایشگاه مواد معدنی، کلاس‌های آموزشی، صندوق رفاهی، دفتر تشکل‌های معدنی (خانه معدن، صندوق بیمه، انجمن دفاتر خدمات فنی مهندسی، بسیج مهندسین و …) نمایشگاه دائمی مواد معدنی، بوفه و مهمانسرا و پارکینگ را درخواست کرد.

در ادامه شهردار ارومیه نیز درباره اهداف بلند مدت شهری و سعی در خارج کردن فضاهای اداری از نقاط پرتجمع و داخل شهر توضیحاتی ارائه و بیان کرد: زمینی با متراژ تقریبی ۱۰۰۰ مترمربع در خیابان والفجر، فلکه آذربایجان، جنب موزه تاریخ طبیعی برای این امر اختصاص می‌یابد و مراحل قانونی واگذاری آن به سازمان طی هفته آینده صورت خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ بهمن ۹۵
1266 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0