مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

تکمیل شبکه ریلی و راه‌آهن «تبریز – ارومیه» در آینده نزدیک

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از تکمیل شبکه ریلی و راه‌آهن «تبریز - ارومیه» در آینده نزدیک خبر داد.

کد خبر: 960328010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ خرداد ۹۶ - ۱:۱۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،«ابراهیم مبارک‌قدم» در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، تعیین تکلیف ۱۰ هزار مسکن مهر درآذربایجان غربی،تهیه طرح جامع مسکن برای دهک های پایین جامعه،کارآفرینی و اشتغال برای ۱۶ هزار عضو نظام مهندسی و تامین فضای عمومی و بازآفرینی شهر را اقدامات اولویت دار استان برشمرد و اظهار کرد: تکمیل شبکه ریلی استان و پیگیری احداث راه آهن تبریز به ارومیه دردستور کار اولویت دار اداره کل خواهد بود.تکمیل شبکه ریلی و راه‌آهن تبریز ارومیه در آینده نزدیک

تکمیل شبکه ریلی و راه‌آهن تبریز ارومیه در آینده نزدیک

تکمیل شبکه ریلی و راه‌آهن تبریز ارومیه در آینده نزدیک

تکمیل شبکه ریلی و راه‌آهن تبریز ارومیه در آینده نزدیک

وی پارامتر راه را به عنوان شریان اصلی در توسعه حمل و نقل زیرساختی و شهرسازی را بستری برای رشد دانست و افزود: تقویت زیرساختها منجر به رشد شده و توسعه شهرها در توسعه ارتباطات و حمل و نقل نقش بی بدیلی دارد.

مبارک‌قدم هم‌جواری آذربایجان‌غربی با ۳ کشور خارجی و وجود پایانه‌های مرزی را زمینه برای توسعه اقتصادی دانست و گفت: متأسفانه آذربایجان‌غربی به‌عنوان تنها محور زمینی اتصال به اروپا، از امکانات خوبی در حمل و نقل جاده‌ای برخوردار نیست که نیازمند عزمی جدی در زمینه بهسازی آزادراه‌ها و بزرگراه‌های استان هستیم.

وی با اشاره به وجود ۳۰۰۰ کیلومتر راه زمینی استان و این‌که ۶۵ درصد راه‌ها در رده  مسیرهای فرعی قرار دارند، تصریح کرد: با وجود حمل و نقل سالانه ۱۰ میلیون تن کالا از مسیر راه‌های استان، آذربایجان‌غربی در رده ۱۲ کشوری قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان این‌که از ۸۰۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی استان، ۴۷ درصد آن‌ها آسفالت شده‌اند، یادآور شد: بهسازی راه‌های روستایی با وجود اسکان بیش از ۳/۱ جمعیت استان در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مبارک‌قدم گفت: وجود بیش از ۳۰۰۰ بافت فرسوده و ناکارآمد توان ایستادگی در برابر سوانح را ندارد و در ارائه خدمات نیز مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کنند.

وی از اجرایی شدن ۳ هدف افزایش ترانزیت و مسافر، افزایش کارآیی و بهره‌وری شهری از طریق گسترش خدمات عمومی و توجه به عدالت اجتماعی در شهرها، ساماندهی بافت‌های فرسوده در اقامتگاه‌های غیررسمی در راه و شهرسازی استان خبر داد و افزود: طی برنامه‌ای ۴ ساله مدیریتی تمام تلاش خود را در حفظ شاخص‌های برتر استان و تلاش در ارتقا شاخص‌های عقب مانده در حوزه راه و شهرسازی خواهم کرد.

 

منبع: ایسنا

 

خرید اینترنتی کتاب مباحث نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ خرداد ۹۶
896 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0