طرح بازآفرینی شهری عاملی برای رونق صنعت ساخت و ساز رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

طرح بازآفرینی شهری عاملی برای رونق صنعت ساخت و ساز

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: طرح بازآفرینی شهری سبب رونق صنعت ساخت و ساز می گردد

کد خبر: 970920014 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ آذر ۹۷ - ۶:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: طرح بازآفرینی شهری سبب رونق صنعت ساخت و ساز می گردد

طرح بازآفرینی شهری عاملی برای رونق صنعت ساخت و ساز

طرح بازآفرینی شهری عاملی برای رونق صنعت ساخت و ساز

طرح بازآفرینی شهری عاملی  برای رونق صنعت ساخت و ساز

فرج الله رجبی:

با اشاره به این که طرح بازآفرینی شهری سبب رونق گرفتن صنعت محصولات و مواد اولیه صنعت ساخت و ساز می گردد، بیان داشت: متأسفانه در شرایط فعلی دستگاههای دولتی نسبت به محورهای اجرای طرح توجیه نیستند، ولی میتوان زمینه های لازم برای جذب آنها فراهم کرد.

وی:

با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در کشور، اظهار داشت: یکی از علل و مولفه های اصلی دولت برای اجرای طرح بازآفرینی شهری، استحکام بخشی به ساختمانها، ایمنی شهرها و مراقبت مردم در مقابل حوادث غیرمترقبه است.

رجبی افزود:

استراتژی دولت باید در عرصه اجرای طرح بازآفرینی شهری بصورتی باشد، که سرمایه در گردش و نقدینگی جامعه به سمت تولید ساختمان و نوسازی بافت فرسوده هدایت گردد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت:

در بحث اجرای طرح بازآفرینی شهری، شهرداریها نیز وظایفی را به عهده بگیرند و در این عرصه باید از ظرفیت شهرداریها استفاده گردد، از سوی دیگر در شرایط فعلی ستاد مرکزی و ستاد استانی طرح بازآفرینی شهری باید چابکتر و کوچکتر گردد تا بتوانیم راحت تر به اهداف دست پیدا کنیم.

طرح بازآفرینی شهری عاملی برای رونق صنعت ساخت و ساز

وی تصریح کرد:

خوشبختانه مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز برنامه ویژه ای برای اجرای طرح بازآفرینی شهری دارد و امیدوار هستیم در آینده ای نه چندان دور این طرح به مراحل قابل قبولی برسد.

رئیس شورای مرکزی خاطر نشان کرد:

اجرای طرحهای نوسازی بافتهای فرسوده و اجرای طرح بازآفرینی شهری از منظر اشتغالزایی دارای اهمیت است، بطوری که اجرای این طرح جمع کثیری از شاغلان صنعت ساختمان سازی را بکار میگیرد.

نماینده مردم در مجلس دهم افزود:

طرح بازآفرینی شهری سبب رونق گرفتن صنعت محصولات و مواد اولیه صنعت ساخت و ساز نیز میشود، بطوری که با اجرای طرح، پیمانکاران برای ساخت خانه های فرسوده به میزان بالایی فولاد، سیمان و مصالح ساختمانی نیاز دارند که این حوزه نیز اشتغال غیرمستقیمی را ایجاد خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، یاد آور شد:

بنظر من بازآفرینی شهری باید بگونه ای باشد که در قدم های نخست دولت باید اعتبارات لازم را برای نوسازی بافتهای فرسوده اختصاص دهد، ولی مطمئن باشید در گام های بعدی خود مردم در این حوزه سرمایه گذاری خواهند کرد.

وی با اشاره به عدم همکاری برخی دستگاههای دولتی در واگذاری اراضی مجاور بافتهای فرسوده، افزود: متأسفانه در شرایط فعلی دستگاهها نسبت به محورهای اجرای طرح توجیه نیستند، ولی میتوان زمینه های لازم برای جذب آنها را نیز فراهم کرد.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی ترافیکpdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آذر ۹۷
687 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0