ارتقای توان فنی مهندسان از اولویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ارتقای توان فنی مهندسان از اولویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

ارتقای توان فنی مهندسان از اولویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

ارتقای توان فنی مهندسان از اولویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ، است. توسعه مباحث آموزشی و ارتقا توان فنی مهندسان یکی از اولویتها بود که این مهم با برگزاری ماهانه یازده دوره آموزشی اجرایی شد

کد خبر: 000129001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ فروردین ۰۰ - ۱۱:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ارتقای توان فنی مهندسان از اولویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ، است. توسعه مباحث آموزشی و ارتقا توان فنی مهندسان یکی از اولویتها بود که این مهم با برگزاری ماهانه یازده دوره آموزشی اجرایی شد

ارتقای توان فنی مهندسان از اولویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

ارتقای توان فنی مهندسان از اولویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد بیان کرد؛
ارتقای توان فنی مهندسان از اولویت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد است
علی اصغر زحمتکش افزود: توسعه مباحث آموزشی و ارتقا توان فنی مهندسان یکی از اولویتها بود که این مهم با برگزاری ماهانه یازده دوره آموزشی اجرایی شد.
رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بمنظور ارائه گزارشی در مورد آخرین اقدامات و فعالیت های تحت مدیریت این مجموعه و بیان خواسته های جامعه مهندسین ساختمان استان، با استاندار دیدار و گفتگو کردند.
محمدعلی طالبی استاندار یزد در جلسه مشترک با رئیس و اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان یزد بمنظور بررسی مسائل ساختمان استان یزد برگزار گردید، جلوگیری از گسترش تخلفات ساختمانی را خط مشی استانداری دانست و بر تدوین برنامه جامع برای جلوگیری از وقوع و گسترش تخلفات ساختمانی تاکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت تدوین این برنامه برای آینده استان، تصریح کرد: تعامل و همکاری موجود بین سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاونت عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداریها و دیگر دستگاههای مرتبط استان، فرصت مناسبی را برای پی‌گیری برنامه جامع فراهم کرده است.
طالبی گفت: در قالب برنامه می توان بایدها و نبایدهای فعالیتها و اقدام دستگاههای متولی را تعریف و برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه های این حوزه برنامه ریزی لازم را داشت.
استاندار یزد اظهار داشت: با توجه به شرایط استان یزد و دغدغه هایی که در زمینه ارتقاء کیفیت ساخت و سازها و تامین امنیت شهروندان وجود دارد، ضروری است تدوین برنامه بعنوان یک اولویت مشترک، مورد پی‌گیری قرار گیرد.
وی با اشاره به رویکردها و نوآوری های سازمان نظام مهندسی ساختمان در سال های اخیر، گفت: راه اندازی سامانه های مختلف در مجموعه سازمان نظام مهندسی، شهرداری ها و استانداری از جمله این اقدامات است.
تشدید نظارتهای سازمان نظام مهندسی بر ساخت و سازهای روستایی، کاهش بروکراسی موجود و مدت زمان صدور پروانه ساختمانی، ارائه تخفیف در تعرفه خدمات نظام مهندسی به اقشار خاص و اقشار نیازمند و مسائل مربوط به تعرفه های نظام مهندسی از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.
در آغاز این جلسه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه ترکیب مدیران ارشد استان که مرتبط با حوزه ساختمان هستند به گونه ای است که موفقیتهای خوبی را رقم زده است، ادامه داد: اعتماد معاونت عمرانی استانداری به هیات مدیره دوره هشتم و واگذاری برخی از اختیارات کمک کرد تا بسیاری از اقدامات مطلوب در این حوزه انجام گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به اینکه هیات مدیره دوره هشتم طبق اولویتهای مشخصی کار خود را شروع کرد، ادامه داد: توسعه مباحث آموزشی و ارتقا توان فنی مهندسین یکی از این اولویتها بود که این مهم با برگزاری ماهیانه یازده دوره آموزشی اجرایی گردید.
علی اصغر زحمتکش گفت: بیش از شصت درصد این دوره ها مهارتی بود و برغم الزام آور نبودن برای مهندسین با استقبال خوبی از سوی آنان همراه بود.
وی با اشاره به کنترل مضاعف برساخت و سازها و اینکه نظارت عالیه ومضاعف ترکیب و اجرای این موضوع در اختیار سازمان قرار گرفت، بیان داشت: این اقدام معاونت عمرانی و اداره کل راه و شهرسازی سبب شد تا خدمات نظام مهندسی به نحو بهتری به مردم ارائه گردد.
زحمتکش گفت: در بحث کارورزی و کارآموزی طراحی را در دست اجرا داریم تا جوان تر ها با پیشکسوت ها ارتباط بگیرند و با استفاده از انتقال تجربه، کیفیت خدمات مهندسی را افزایش دهیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در بخش دیگری از اظهاراتش به تمرکز بر راه اندازی سامانه های متمرکز خدمات مهندسی در سازمان متبوعش اشاره کرد و گفت: این سامانه ها قبلا به صورت پراکنده ارائه شده بود که در این دوره با اجرای سامانه سینا توانستیم تمام فعالیتها و فرایندها بر روی این بستر راه اندازی کنیم که در سال جاری تکمیل و صد درصدی می گردد.
زحمتکش گفت: سامانه ارجاع نظارت یکی دیگر از اقداماتی بود که با هماهنگی شورای مرکزی انجام شد و در حال حاضر مهندسین طبق امتیاز و صلاحیت می توانند پروژه ها را نظارت تا از این طریق شفافیت و عدالت جلوه بیشتری در برنامه های سازمان داشته باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان داشت: از اوایل سال گذشته با توجه به شرایط کرونا بحث راه اندازی سامانه های غیر حضوری را برنامه ریزی کردیم و بهمین منظور نظارت گاز تماما الکترونیکی گردید و در حال حاضر برای این خدمت هیچ فردی به سازمان مراجعه نمی کند.این اقدام برای اولین بار در کشور انجام شده و سبب شده تا بیش از نود هزار تردد در سال حذف و صرفه جویی نیم میلیاردی را در پی داشته باشد.
وی گفت: در بخش خدمات مهندسی برخی امور بصورت الکترونیک و از طریق توکن های مهندسی انجام می گردد که برای تکمیل این روند در حال مذاکره با شهرداریها هستیم که انشالله این اقدام هم بزودی به نتیجه می رسد.
وی در بخش دیگری از گزارش خود بیان کرد: در بحث جلوگیری از تخلفات ساختمانی اقدامات خوبی انجام شده است بطوری که آمار ورود پرنده به سازمان نظام مهندسی از چهارصد و سی هزار متر مربع در مرکز استان به بیش از یک میلیون متر مربع و در شهرستان ها به پانصد و بیست هزارمترمربع رسیده است.
زحمتکش، افزایش ورودی پروژه های ساخت و ساز به نظام مهندسی را حاصل از اقدامات تسهیل کننده سازمان و رفع موانع صدور پروانه دانست و گفت: با همه این شرایط هنوز هم فاصله زیادی داریم تا همه ساخت و ساز ها را به سازمان وارد کنیم و تخلفات کاهش یابد.
وی در خاتمه، به موضوعات مرتبط با تعرفه های نظام مهندسی اشاره و عنوان کرد: عقب ماندگی خاصی را در بحث تعرفه ها داریم چرا که همواره تفکر بر این بود که اقدام مثبتی برای اقشار کم درامد انجام دهیم، این موضوع تا جایی پیش رفت که در برخی از سالها اصلا افزایشی نداشتیم، درحال حاضر تعرفه ۱۴۰۰ توسط شورای مرکزی ابلاغ گردیده که نیازمند همراهی مسئولین استان برای اجرایی شدن است.
در ادامه اعضای هیات مدیره نظرات و دیدگاه های خودشان را در مورد مسائل سازمان و متناسب کردن تعرفه ها به موازات افزایش کیفیت و حجم خدمات ارائه کردند.
منبع: خبرگزاری موج

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ فروردین ۰۰
388 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0