به ‌روز رسانی نظام توزیع کار مهندسان شهرساز از فروردین سال آینده دبیر کمیسیون تخصصی شهرسازی نظام مهندسی تهران

به ‌روز رسانی نظام توزیع کار مهندسان شهرساز از فروردین سال آینده

نظام مهندسی تهران درصدد است با اطلاع از تجارب استانها، ضمن افزایش دانش و یادگیری سازمانی، با به ‌کارگیری این تجارب، زمینه ارتقای بهره وری در این حوزه را فراهم آورد.

کد خبر: 971128001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ بهمن ۹۷ - ۱۱:۲۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نظام مهندسی تهران درصدد است با اطلاع از تجارب استانها، ضمن افزایش دانش و یادگیری سازمانی، با به ‌کارگیری این تجارب، زمینه ارتقای بهره وری در این حوزه را فراهم آورد.

به ‌روز رسانی نظام توزیع کار مهندسان شهرساز از فروردین سال آینده

به ‌روز رسانی نظام توزیع کار مهندسان شهرساز از فروردین سال آینده

به ‌روز رسانی نظام توزیع کار مهندسان  شهرساز از فروردین سال آینده

دبیر کمیسیون تخصصی شهرسازی نظام مهندسی تهران بیان داشت: سازمان نظام مهندسی استان تهران در نظر دارد از فروردین ماه آینده ارجاع کار به مهندسان شهرساز را طبق نرم افزار جامع شهرسازی، با هدف ایجاد تعامل بین این سازمان و شهرداری، سیستماتیک کردن فرآیند ارجاع کار، یکپارچه کردن نمایندگیها و ایجاد وحدت رویه بین آنها و … طراحی تا شرایط تسهیل و بدون نیاز به رفت و آمدهای اداری به صورت سیستماتیک در این بخش انجام پذیرد.
الهام امینی ادامه داد: در حال حاضر ارجاع کار به مهندسان شهرساز استان تهران از عدم شفافیت ارجاع کار برخوردار است که این بزرگ‌ترین ایراد این شیوه ی دستی و سنتی است. در حال حاضر بر آن هستیم تا این موضوع را برای همه مهندسان عضو، شفاف سازی کنیم.
وی، یکی دیگر از ایرادات شیوه ی ارجاع کار بصورت دستی را مشکلات مالیاتی ناشی از ان برای مهندسان ذیصلاح ذکر کرد و افزود: در حالیکه سازمان نظام مهندسی استان تهران میتواند با امضای تفاهم نامه ای با سازمان امور مالیاتی، همه اقدامات مالیاتی مهندسان را طبق گردش مالی و اتفاقات مندرج در سامانه انجام دهد، این اتفاق نمی افتد و مهندسان هر ساله مجبور هستند بصورت حضوری مراجعه و برای دریافت مفاصا حساب، نامه ای مبنی بر میزان گردش مالی خود از سازمان دریافت کرده و آن را به سازمان مالیاتی تحویل دهند.
به گفته وی، اکنون ارجاع کار طبق منافع و روابط است و بصورتی نیست که همه‌ مهندسان ذیصلاح عادلانه از آن بهره مند گردند.

به ‌روز رسانی نظام توزیع کار مهندسان شهرساز از فروردین سال آینده

امینی، یکی دیگر از علل وقوع مشکلات متعدد در نظام توزیع کار فعلی را سوء استفاده برخی دانست که در نتیجه منافع عمومی از آن ضربه خورده است.
دبیر کمیسیون تخصصی شهرسازی نظام مهندسی تهران تصریح کرد: مکانیزه شدن توزیع کارها، محاسبات مالی دقیق و زمان بر مربوطه، بررسی صلاحیت افراد در واگذاری کار، نظارت به تقاضاهای ارباب رجوع، بایگانی پرونده ها و کنترل صلاحیت قانونی مهندسین از اصلی‌ترین اهداف این اقدام است.
امینی با عنوان این که هدف از اجرای این برنامه اعتماد سازی، عدالت محوری و مبارزه با فسادکاری است، افزود: توزیع عادلانه فرصتهای شغلی که اصلی‌ترین هدف استفاده از سیستماتیک ارجاع کار است به خواست اعضا شهرساز در دستور کار قرار گرفته و در سال جدید اجرایی خواهد شد.

منبع: برزن نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ بهمن ۹۷
540 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0