مهندسی نبودن ساخت و ساز‌های کشور معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران بیان کرد:

مهندسی نبودن ساخت و ساز‌های کشور

عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران عنوان کرد: خیلی از پروانه‌های ساخت اصلا تبدیل به پروژه ساختمانی نمی‌ شوند ولی ما پول مهندسش را گرفته و به حساب نظام مهندسی واریز می ‌کنیم.

کد خبر: 190715010 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ تیر ۹۸ - ۵:۰۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران عنوان کرد: خیلی از پروانه‌های ساخت اصلا تبدیل به پروژه ساختمانی نمی‌ شوند ولی ما پول مهندسش را گرفته و به حساب نظام مهندسی واریز می ‌کنیم.

مهندسی نبودن ساخت و ساز‌های کشور

مهندسی نبودن ساخت و ساز‌های کشور

ساخت و ساز‌های کشور اصلا  مهندسی نیست

وی در آیین رونمایی از شناسنامه فنی و ملکی ساختمان که در محل سازمان نظام مهندسی تهران برگزار گردید، افزود: همه ما میذ‌خواهیم به سمت افزایش کیفیت ساختمان پیش برویم و این نشست ها با همین رویکرد برگزار می ‌گردد.

گلپایگانی تصریح کرد: ما برای بهتر شدن حتما باید وضع موجود را ببینیم و ببینیم چه اتفاقی در حال رخ دادن است و گرفته موفق نخواهیم شد.

وی ادامه داد: همین الان در آسانسور با دو مهندس همراه بودم که داشتند بین شأن از برخی از تخلفات صحبت می‌ کردند در حالی که اگر قرار است به سمت افزایش کیفیت برویم باید راه بروز این تخلفات را ببندیم.

وی به مصوبه روز گذشته شورای شهر در مورد الزام شهرداری به اخذ پروانه برای پروژه‌های مشارکتی اشاره کرد و افزود: این یعنی ما سال‌ ها بدون آن که خودمان پروانه ساخت بگیریم از مردم خواسته‌ایم پروانه ساخت بگیرند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران مطرح کرد: ما در حرف می ‌گوییم نباید ساختمانی بدون پروانه ساخت و مجری ذی ‌صلاح احداث گردد ولی در عمل به این موضوع توجه نمی‌ کنیم.

وی اظهار داشت: باید در نخستین اقدام ساخت و سازهای کشور را به سمت مهندسی برویم چون کاری که امروز صورت می ‌گیرد اصلا مهندسی نیست.

گلپایگانی یاد آور شد: اتفاقی که در حوزه شناسنامه فنی و ملکی ساختمان خواهد افتاد اتفاقی است که هر خردمندی آن را میپذیرد اما این اتفاقی که امروز می‌افتد با روح آن شناسنامه متفاوت است.

گلپایگانی به ساخت ساختمانی در چهار سال قبل از سوی خودش اشاره کرد و افزود: با این که تلاش کردم همه قوانین را رعایت کنم باز هم می ‌دانستم که کاغذهایی که امضا گرفتم بیشتر صوری بوده و بدون ارزش است.

وی به موضوع اخذ عوارض مهندس ناظر از مردم و ریختن آن به حساب سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و افزود: اصلا این موضوع در قانون نیامده است و ما غیرقانونی پول گرفته‌ایم و به حساب نظام مهندسی ریخته‌ایم.

مهندسی نبودن ساخت و ساز‌های کشور

وی ادامه داد: خیلی از پروانه‌های ساخت اصلا تبدیل به پروژه ساختمانی نمی ‌شود ولی ما پول مهندسش را گرفته و به حساب نظام مهندسی واریز کرده‌ایم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، به موضوع فعالیت «مجری ذی‌صلاح» اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی هم به این موضوع اعتقاد دارد ولی می‌گویند چگونه قرار است یک مجری ذی ‌صلاح بتواند همه تخصص‌ ها را داشته باشد.

وی افزود: حتما این عزیزان درست می‌ گویند زیرا مگر می‌ شود یک مجری هم از برق سررشته داشته باشد و هم از آب و فاضلاب. پس باید به فکر یک راه درست باشیم.

منبع: اعتماد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ تیر ۹۸
565 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0