بیکاری ۵۰ درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم ریاست سازمان نظام مهندسی استان قم

بیکاری ۵۰ درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم

ریاست سازمان نظام مهندسی استان قم بیان کرد: پنجاه درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم بیکار هستند

کد خبر: 980215016 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸ - ۹:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسی نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی استان قم بیان کرد: پنجاه درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم بیکار هستند

بیکاری ۵۰ درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم

بیکاری ۵۰ درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم

بیکاری ۵۰ درصد اعضای سازمان نظام مهندسی  کشاورزی استان قم

عباس خرمی اظهار داشت: دو هزار و چهارصد و هشتاد نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند که بجز افرادی که در جهاد کشاورزی شاغل هستند، از این تعداد سیصد مورد بطور رسمی مشغول به کار هستند و حدود پنجاه درصد از آن ها نیز بیکار هستند.
وی عصر امروز در نشست بررسی مسائل نظام مهندسی کشاورزی استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار گردید، ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی در سال هشتاد تشکیل شد و در قم ۲ هزار و پانصد نفر عضو دارد که سی درصد خواهران و هفتاد درصد برادران هستند.
خرمی گفت: صدور مجوزهای دام، طیور، شیلات و دیگر بخشهای کشاورزی به عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی بوده و صد و نود مورد تمدید دام و موارد دیگر ثبت شده است.
وی تصریح کرد: یکی از سیاستهایی که در مجموعه جهاد کشاورزی دنبال میکنیم اینست که سیستم اتوماتیک رواج پیدا کند تا از هزینه ها کاسته گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم گفت: تغییر الگوی کشت نیز از دیگر برنامه ها بوده و در این راستا استفاده بهینه از آب و خاک در دستور کار قرار گرفته که با وجود تشکیل چهل شرکت آب و خاک مهندسان بیکار در این زمینه کاهش یافته است.
وی افزود: هزار و سیصد هکتار یک‌پارچه شده و افزایش راندمان تولید را شاهد بوده ایم که کشت متراکم و گلخانه ای از سیاستهایی بوده که سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای آن مجوز صادر میکند.
خرمی تصریح کرد: دویست هکتار گلخانه در سطح استان قم وجود داشته و در حال حاضر صد و بیست هکتار گلخانه وجود دارد و هشتاد هکتار دیگر آن نیز در آینده نزدیک اضافه خواهد شد.
وی گفت: قارچ خوراکی در ۲ هزار و صد و بیست تن تولید می گردد که حدود چهل و چهار واحد سم فروشی در استان قم وجود دارد و یکی از سیاستهای ما برای تامین غذای سالم کاهش مصرف سموم بوده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم مطرح کرد: نظارت بر کارخانجات خوراک دام از دیگر برنامه های این سازمان بوده و بیست کارخانه غیرمجاز در استان وجود داشته که تحت کنترل قرار ندارند.
وی ادامه داد: آموزش از ارکان اصلی کار به حساب میرود و قالب کارشناسان نیاز به کارآموزش دارند و ظرف چند سال اخیر ۳ هزار و هفتصد کلاس در سی و سه عنوان برگزار گردیده است.

بیکاری ۵۰ درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم

خرمی گفت: آموزش کارورزی برای دانشجویان و دستگاههایی مانند فضای سبز شهرداری در دستور کار قرار گرفته و از کارگر تا کارشناس از این آموزشها بهره مند می گردند.
خرمی تصریح کرد: چهار دوره آزمون برای مدیران فنی در سالهای اخیر برگزار گردیده و با توجه به این که در بخش دولتی اشتغال محدود است، پیشنهاد ما آموزش تولید برای افراد بوده تا شاهد افزایش تولید و اشتغالزایی باشیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم با عنوان این که در سال گذشته صد و پنجاه فعالیت ساخت و ساز روستایی را داشته ایم، گفت: طرح امور اراضی از سال گذشته واگذار شده که چهارده شرکت مستقر در بخشها وجود دارد.
وی افزود: رتبه بندی اعضای حقیقی و حقوقی نیز انجام شده و در حال حاضر سیصد مورد کارشناس در سازمان نظام مهندسی کشاورزی در حال فعالیت هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم یادآور شد: دو هزار و چهارصد و هشتاد نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند که بجز افرادی که در جهاد کشاورزی شاغل هستند، از این تعداد سیصد مورد بطور رسمی مشغول بکار هستند و حدود پنجاه درصد از آنها نیز بیکار هستند.
وی گفت: عدم واگذاری کارها نیز از دیگر مشکلات سازمان نظام مهندسی کشاورزی بوده و قانون هوای پاک نیز از دیگر مشکلات است.
خرمی اظهار داشت: متاسفانه قانون مصوب هیئت وزیران در قم اجرا نمی گردد و اگر در روستاها زمین و آب به اندازه کافی وجود داشته باشد میتوانیم بسیاری از محصولات را با حجم بالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر کنیم، ولی متاسفانه در این زمینه کم کاری میشود.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم یادآور شد: دوازده مرکز خدمات کشاورزی در استان وجود داشته و کارهایی که این مراکز دولتی انجام میدهند کم کم به بخشهای غیردولتی واگذار خواهند شد.
منبع: شفقنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ اردیبهشت ۹۸
806 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0