ابطال پروانه اشتغال به کار رئیس سازمان نظام مهندسی تهران قربانخانی مطرح کرد:

دویست گود خطرناک در تهران

آمار گودبرداری‌ ها از سال نود و دو تا نود و پنج نشان از کاهش شصت و دو درصدی دارد ولی با وجود این به گفته ریاست سازمان نظام مهندسی دویست گود خطرناک در شهر تهران وجود دارد که جان شهروندان را تهدید می‌ کند.

کد خبر: 960810002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ آبان ۹۶ - ۶:۱۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، آمار گودبرداری‌ ها از سال نود و دو تا نود و پنج نشان از کاهش شصت و دو درصدی دارد ولی با وجود این به گفته ریاست سازمان نظام مهندسی دویست گود خطرناک در شهر تهران وجود دارد که جان شهروندان را تهدید می‌ کند.دویست گود خطرناک در تهران

دویست گود خطرناک در تهران

دویست گود خطرناک در تهران

دویست گود خطرناک در  تهران

حسن قربانخانی با ارائه آماری بیان کرد: در سال نود و دو تعداد بیست و نه حادثه مربوط به گود برداری منجر به فوت نوزده نفر شده ولی در سال نود و پنج حادثه‌ ها به هجده مورد و آمار فوتی به هفت نفر کاهش یافته و در کل گود برداری در شهر تهران شصت و دو درصد در طول سه سال کاهش دارد ولی با وجود این هم چنان حدود دویست گود خطرناک در تهران داریم که شامل ساخت و سازهای دولتی و بخش خصوصی می‌ شود. نظام مهندسی میلیارد ها تومان هزینه کرده و بدون اتکا به بودجه عمومی دولت سبب بالا رفتن سطح کیفیت ساخت‌ و سازها شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران‌ از ساخت و ساز توسط کسانیکه صلاحیت ندارند از مهم ‌ترین علل مشکلات ساختمان ‌های تهران عنوان کرد و ادامه داد: تقریباً نود درصد ساختمان ‌هایی که در تهران احداث می‌ گردد، توسط سرمایه ‌گذار و افراد بدون صلاحیت ادحدث می ‌شود، ولی در شش ماه گذشته نسبت به سال نود و پنج ورود افراد دارای صلاحیت به عرصه ساخت‌ وساز تقریباً صد درصد رشد داشته است. بنابراین وقتی افراد بدون صلاحیت وارد عرصه ساخت و ساز می‌ شوند، برخی از مقررات ملی ساختمان در آن رعایت نمی ‌شود.
کاهش پنجاه درصدی ساخت‌ و سازها در تهران
به گفته قربانخانی از سال نود تا نود و پنج صدور پروانه‌ های ساختمانی ساخت‌ و ساز در تهران پنجاه درصد کاهش یافته است، از سوی دیگر تقریباً بیش از پنجاه درصد بودجه شهرداری تهران و هفتاد درصد بودجه سایر شهرداری‌ ها از فروش تراکم بدست می ‌آید. ولی نتیجه فروش تراکم برای شهر تهران چیزی جز هوای آلوده و ترافیک بیش از حد نبوده است، لذا امیدوار هستیم شهردار جدید در کاهش فروش تراکم و جایگزین کردن درآمدهای شهرداری بجای فروش تراکم موفق باشد.
حدود پنج هزار شکایت علیه مهندسین

دویست گود خطرناک در تهران


رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران‌ هم چنین با اشاره بموضوعی که در روزهای گذشته در مورد امضا فروشی مهندسین ساختمان مطرح گردیده توضیح داد که حدود پنج هزار شکایت علیه مهندسین طرح شده که از این تعداد سه هزار شکایت رد شده و منجر بمحکومیت مهندسان نشده و تنها دو هزار شکایت حکم علیه مهندسان صادر گردیده است.
وی بطور تلویحی از مطرح شدن امضا فروشی مهندسان فوت ‌شده انتقاد کرد و افزود: کسانیکه ادعا هایی را در روزهای اخیر مطرح کردند یا در پیشگاه خداوند استغفار کنند یا این که از طریق مراجع قضایی علیه آن ها طرح شکایت خواهیم کرد. بجای این که به هم اتهام بزنیم، بنظر میرسد ساخت ‌و ساز کشور نیازمند تغییرات اساسی است و طبق این اساس افراد دخیل باید خود را به‌ روزرسانی کنند.
قربانخانی در مورد پرونده موسوم به تخلف چهل میلیارد تومانی سازمان نظام مهندسی تصریح کرد: این پرونده در حال بررسی است، قاضی به بانک شهر دستور داده اجازه ندارد به این سپرده دست بزند و هر ماه سود این سپرده به سازمان نظام مهندسی پرداخت می‌ شود. فقط با توجه به مشکلاتی که بوجود آمده است نمی‌ توانیم این پول‌ ها را جا به ‌جا کنیم.

منبع: روزنامه ایران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ آبان ۹۶
1049 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0