انجام دویست و دوازده مورد بازدید از ساختمان‌ های شهرهای استان زنجان در سال گذشته انجام دویست و دوازده مورد بازدید از ساختمان‌ های شهرهای استان زنجان در سال گذشته

انجام دویست و دوازده مورد بازدید از ساختمان‌ های شهرهای استان زنجان در سال گذشته

انجام دویست و دوازده مورد بازدید از ساختمان‌ های شهرهای استان زنجان در سال گذشته  ، اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان از ادارات راه و شهرسازی است

کد خبر: 010130001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ فروردین ۰۱ - ۹:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، انجام دویست و دوازده مورد بازدید از ساختمان‌ های شهرهای استان زنجان در سال گذشته  ، اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان از ادارات راه و شهرسازی است

انجام دویست و دوازده مورد بازدید از ساختمان‌ های شهرهای استان زنجان در سال گذشته

انجام دویست و دوازده مورد بازدید از ساختمان‌ های شهرهای استان زنجان در سال گذشته
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با عنوان اینکه بازدیدهای دوره‌ای و سرزده توسط بازرسان اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان انجام می‌گیرد، افزود: طی سال گذشته دویست و دوازده مورد بازدید از ساختمان‌های شهرهای استان زنجان انجام شده است.
احسان ذبیحیان، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با عنوان اینکه اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان از ادارات راه و شهرسازی است، تصریح کرد: حسب وظایف تعریف شده، فعالیت این اداره در حوزه مسایل مربوط به نظام فنی و مهندسی ساختمان همانند ساخت و سازهای شهری و روستایی، صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی و نظارت عالیه بر عملکرد اشخاص و نهادهایی که در این حوزه فعالیت می ‌کنند است.
وی گفت: نظارت عالیه بر نحوه رعایت مقررات ملی ساختمان از وظایف مهم اداره نظام مهندسی و مقررات ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان است و بازدیدهای دوره‌ای و موردی توسط بازرسان این اداره جهت پایش این موضوع انجام می‌ شود.
ذبیحیان، با تاکید بر اینکه طی سال گذشته دویست و‌ دوازده مورد بازدید از ساختمان ‌ها در سطح شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره، صائین قلعه، قیدار، آب بر، چورزق انجام شده است، ادامه داد: این بازدیدها بصورت سرزده و در زمان احداث ساختمان انجام می ‌شود.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در این بازدیدها که توسط بازرسان انجام می ‌گیرد، پروانه ساختمان، صلاحیت ناظرین و کیفیت کار هم بررسی می‌ شود.
ذبیحیان ادامه داد: با توجه به وضعیت ساخت و ساز، اگر تخلفاتی اتفاق بیفتد براساس آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اقدام لازم صورت می ‌گیرد.
وی، با اشاره به اینکه از ساختمان‌هایی که مورد بازدید قرار گرفتند دستور توقف ساخت و ساز، بیست و پنج ساختمان به شهرداری‌ ها صادر شده است، گفت: تخلفات عمده این ساختمان‌ ها مغایرت اجرای ساختمان با نقشه ‌های مصوب شهرداری همچون عدم رعایت زیر بنا، سطح اشغال و سایر مسایل فنی مثل عدم رعایت مسائل ایمنی، عدم اجرای صحیح مهار دیوارهای غیرسازه ای بوده است.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در بررسی‌ ها اگر به این نتیجه برسیم که عوامل فنی ساختمان، مثل ناظر، مجری و یا طراح ساختمان، الزامات مقررات ملی ساختمان و آئین نامه‌های لازم الرعایه در انجام خدمات مهندسی را رعایت نکرده باشند، موارد جهت رسیدگی به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان معرفی می ‌شوند و طی سال گذشته برای ببست و نه نفر از عوامل فنی این اقدام صورت گرفت.
ذبیحیان، با بیان اینکه اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان، بر عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعضای آن نظارت عالیه دارد، افزود: در این راستا با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کلیه آزمایشگاه‌ های بتن در سطح استان بازدید و ارزیابی شدند.
وی گفت: در این راستا طی سال گذشته در هر دوره ۳ ماهه تمام آزمایشگاه ‌ها بازدید شده و در مجموع، صد و بیست مورد بازدید از آزمایشگاه‌های بتن استان انجام گرفت و پیرو گزارش کمیته بازدید، تعداد شش آزمایشگاه از آزمایشگاه‌ هایی که در رعایت استانداردهای انجام آزمایش کوتاهی نموده‌اند جهت رسیدگی به موارد اعلامی به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان معرفی شدند.
منبع: ایلنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ فروردین ۰۱
390 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0