افزایش بیست و سه درصدی ساخت و ساز مسکن در استان خراسان شمالی افزایش بیست و سه درصدی ساخت و ساز مسکن در استان خراسان شمالی

افزایش بیست و سه درصدی ساخت و ساز مسکن در استان خراسان شمالی

افزایش بیست و سه درصدی ساخت و ساز مسکن در استان خراسان شمالی ، افزایش یافت. یکی از علل اصلی روی آوری مردم به سمت مجتمع سازی، ناشی کمبود زمین است

کد خبر: 000231006 تاریخ انتشار: جمعه ۳۱ اردیبهشت ۰۰ - ۱۱:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، افزایش بیست و سه درصدی ساخت و ساز مسکن در استان خراسان شمالی ، افزایش یافت. یکی از علل اصلی روی آوری مردم به سمت مجتمع سازی، ناشی کمبود زمین است

افزایش بیست و سه درصدی ساخت و ساز مسکن در استان خراسان شمالی

افزایش بیست و سه درصدی ساخت و ساز مسکن در استان خراسان شمالی
ساخت و ساز مسکن در خراسان شمالی بیست و سه درصد بیشتر شد
رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی بیان کرد: طبق صدور نقشه های ساختمانی، آمار ساخت و ساز در این استان در سال گذشته حدود ۲۳ درصد افزایش یافت.
علی اکبر رمضانی گفت: در مجموع در سال گذشته برای یک میلیون و دویست و پنجاه و شش هزار و نهصد و هشتاد و هشت متر مربع ساخت و ساز در این استان پروانه نظارت ساختمانی برای مهندسان ناظر صادر گردید.
رمضانی ادامه داد: بیشترین رشد پروانه نظارت ساختمانی برای شهرستان اسفراین در جنوب استان خراسان شمالی با هفتاد و نه درصد رشد صادر شد و در این مدت میزان ساخت و ساز برای شهر بجنورد صرفا پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.
رشد آپارتمان سازی در خراسان شمالی
براساس آمار در سال گذشته صرفا شانزده درصد از متقاضیان نقشه ساختمانی در استان خراسان شمالی به دنبال سازه های یک و یا دو سقف ( ویلاساز) بودند و مابقی نقشه های ساخت آپارتمان های بیش از دو طبقه دریافت کردند.
رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی افزود: در همین مدت پنجاه و هشت درصد از نقشه های ساختمانی برای واحدهای دو تا چهار طبقه و بیست و شش درصد نیز برای پنج طبقه به بالا صادر گردید که نشان می دهد رویکرد مردم این استان به سمت آپارتمان و مجتمع سازی است.
رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی یکی از علل اصلی روی آوری مردم به سمت مجتمع سازی را ناشی کمبود زمین از یک سو قیمت سرسام آور زمین در سالهای اخیر در شهرهای این استان به خصوص بجنورد و افزایش قیمت مصالح ساختمانی اعلام کرد.
به گفته رمضانی، رشد تقاضا برای آپارتمان سازی در استان خراسان شمالی مربوط به شهرستانهای بجنورد، شیروان و اسفراین است و در سایر شهرستان ها تقاضا برای آرپارتمان سازی محدود است.
خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و چهل و چهار درصد از جمعیت این استان در روستاها زندگی می کنند و طبق آمار رسمی براساس تقاضاهای موجود این استان حدود بیست هزار واحد مسکونی کم دارد که بخشی از این واحدها در قالب اقدام ملی مسکن در دست اجرا قرار دارد و پیش بینی می گردد که حداکثر در یک سال آینده این میزان مسکن در استان خراسان شمالی ساخته شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ اردیبهشت ۰۰
451 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0