افزایش بیست و سه درصدی آمار ساخت و ساز در استان خراسان شمالی ، صورت گرفت. بیشترین رشد پروانه نظارت ساختمانی برای شهرستان اسفراین در جنوب استان خراسان شمالی با هفتاد و نه درصد رشد صادر شد افزایش بیست و سه درصدی آمار ساخت و ساز در استان خراسان شمالی

افزایش بیست و سه درصدی آمار ساخت و ساز در استان خراسان شمالی

افزایش بیست و سه درصدی آمار ساخت و ساز در استان خراسان شمالی ، صورت گرفت. بیشترین رشد پروانه نظارت ساختمانی برای شهرستان اسفراین در جنوب استان خراسان شمالی با هفتاد و نه درصد رشد صادر شد

کد خبر: 000230002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۰ - ۱۰:۰۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، افزایش بیست و سه درصدی آمار ساخت و ساز در استان خراسان شمالی ، صورت گرفت. بیشترین رشد پروانه نظارت ساختمانی برای شهرستان اسفراین در جنوب استان خراسان شمالی با هفتاد و نه درصد رشد صادر شد

افزایش بیست و سه درصدی آمار ساخت و ساز در استان خراسان شمالی

افزایش بیست و سه درصدی آمار ساخت و ساز در استان خراسان شمالی ، صورت گرفت. بیشترین رشد پروانه نظارت ساختمانی برای شهرستان اسفراین در جنوب استان خراسان شمالی با هفتاد و نه درصد رشد صادر شد
رشد آمار ساخت‌ و ساز در خراسان شمالی
رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی بیان کرد: طبق صدورنقشه های ساختمانی، آمار ساخت و ساز در این استان در سال گذشته حدود بیست و سه درصد افزایش یافت.
علی اکبر رمضانی در ادامه افزود: در مجموع در سال گذشته برای ۱ میلیون و دویست و پنجاه و شش هزار و ۹۸۸ متر مربع ساخت و ساز در این استان پروانه نظارت ساختمانی برای مهندسان ناظر صادر گردید.
رمضانی گفت: بیشترین رشد پروانه نظارت ساختمانی برای شهرستان اسفراین در جنوب استان خراسان شمالی با هفتاد و نه درصد رشد صادر شد و در این مدت میزان ساخت و ساز برای شهر بجنورد صرفا پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.
رشد آپارتمان سازی در خراسان شمالی
براساس آمار در سال گذشته صرفا شانزده درصد از متقاضیان نقشه ساختمانی در استان خراسان شمالی به دنبال سازه های یک و یا دو سقف (ویلاساز) بودند و مابقی نقشه های ساخت آپارتمانهای بیش از دو طبقه دریافت کردند.
رییس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی گفت: در همین مدت پنجاه و هشت درصد از نقشه های ساختمانی برای واحدهای دو تا چهار طبقه و بیست و شش درصد نیز برای ۵ طبقه به بالا صادر شد که نشان می دهد رویکرد مردم این استان به سمت آپارتمان و مجتمع سازی است.
رمضانی یکی از علل اصلی روی آوری مردم به سمت مجتمع سازی را ناشی کمبود زمین از یک سو قیمت سرسام آور زمین در سالهای اخیر در شهرهای این استان به خصوص بجنورد و افزایش قیمت مصالح ساختمانی اعلام کرد.
به گفته رمضانی، رشد تقاضا برای آپارتمان سازی در استان خراسان شمالی مربوط به شهرستانهای بجنورد، شیروان و اسفراین است و در سایر شهرستان ها تقاضا برای آرپارتمان سازی محدود است.
خراسان شمالی هشتصد و شصت و سه هزار نفر جمعیت دارد و چهل و چهار درصد از جمعیت این استان در روستاها زندگی می کنند و براساس آمار رسمی طبق تقاضاهای موجود این استان حدود بیست هزار واحد مسکونی کم دارد که بخشی از این واحدها در قالب اقدام ملی مسکن در دست اجرا قرار دارد و پیش بینی میشود که حداکثر در ۱ سال آینده این میزان مسکن در استان خراسان شمالی ساخته شود.
منبع: ساختمان آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ اردیبهشت ۰۰
424 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0