بیست و پنج هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در هرمزگان واگذار گردید بیست و پنج هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در هرمزگان واگذار گردید

بیست و پنج هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در هرمزگان واگذار گردید

بیست و پنج هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در هرمزگان واگذار گردید ، نصیری گفت:  ۲ هزار و ۸۳۸ هکتار زمین نیز در اختیار سازمان نظام مهندسی است

کد خبر: 020827004 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ آبان ۰۲ - ۸:۴۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بیست و پنج هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در هرمزگان واگذار گردید ، نصیری گفت:  ۲ هزار و ۸۳۸ هکتار زمین نیز در اختیار سازمان نظام مهندسی است

بیست و پنج هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در هرمزگان واگذار گردید

بیست و پنج هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در هرمزگان واگذار گردید
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان با اشاره به اینکه ۴۷ هزار و ۷۱۰ هکتار زمین برای پرورش میگو در دست مطالعه وجود دارد، افزود: از این میزان ۲۵ هزار و ۹۱۵ هکتار واگذار شده است.
«حمید رضا نصیری»، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی هرمزگان امروز (بیست و سوم آبان‌ماه)، در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، بیان کرد: در حال حاضر یازده هزار و ۷۶ هکتار از زمین‌های واگذار شده، در حال بهره‌برداری و ۱۴ هزار و ۸۳۹ هکتار زمین نیز درحال احداث است.
نصیری، با ذکر این نکته که ۲ هزار و ۸۳۸ هکتار زمین نیز در اختیار سازمان نظام مهندسی است، گفت: برای هشت هزار و ۲۵۶ هکتار از زمین‌های پرورش میگو در هرمزگان موافقت اصولی از سوی سازمان نظام مهندسی صادر شده و ۱۳ هزار و ۹۷۸ هکتار زمین در اختیار شرکت شهرک‌های کشاوورزی قرار گرفته است.
وی گفت: بیش از چهل موافقت اصولی تکثیر میگو نیز تاکنون صادر شده که بیست و پنج واحد با ظرفیت عملیاتی چهارهزار و هفتصد میلیون قطعه در حال بهره‌برداری و ۲۲ واحد نیز با ظرفیت عملیاتی پنج‌هزار و ششصد قطعه در حال احداث است.
لازم به ذکر است؛ در استان هرمزگان از ابتدای فصل صید میگو امسال تاکنون افزون‌بر ۷۵۰ تن میگو صید شده است که این میزان صید بیانگر رشد ۵۰ درصدی صید میگوی این استان نسبت به سال گذشته است.
حدود دو هزار و پانصد صیاد با بیش از ۱۶۰ فروند شناور لنج میگوگیر هرمزگان در فصل صید میگوی امسال مشارکت دارند که براساس برآوردهای پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان پیش بینی می‌شود میزان صید امسال افزون بر ۱۰۵۰ تُن باشد.
در فصل صید میگو استان هرمزگان تنها شناورهای کلاس لنج صیادی میگو گیر مجاز به فعالیت صید میگو هستند که بیش از صدوشصت فروند شناور لنج میگو گیر در فصل صید میگوی هرمزگان فعال هستند.
استان هرمزگان با نوزده بندر صیادی و صید سالانه حدود سیصدوبیست هزار تن انواع آبزی، سی درصد بنادر صیادی و یک چهارم تولیدات شیلاتی کشور را به خود اختصاص داده است.
پرورش میگو و هم‌چنین برق رسانی به مزارع پرورش میگو جزو طرح‌های پیشران و تحول‌آفرین است که براساس دستور استاندار هرمزگان باید در سفر آینده رییس جمهور به این استان بخش قابل توجهی از این طرح‌ها آماده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
منبع: خبر آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آبان ۰۲
1090 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0