اختصاص بیست و پنج درصد ارزش مسکن به خود از طرف زمین های دولتی اختصاص بیست و پنج درصد ارزش مسکن به خود از طرف زمین های دولتی

اختصاص بیست و پنج درصد ارزش مسکن به خود از طرف زمین های دولتی

اختصاص بیست و پنج درصد ارزش مسکن به خود از طرف زمین های دولتی، صورت گرفت. دولت نباید از قیمت زمین طمع کرده و به دنبال کسب درآمد باشد

کد خبر: 990323003 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ خرداد ۹۹ - ۱۱:۴۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اختصاص بیست و پنج درصد ارزش مسکن به خود از طرف زمین های دولتی، صورت گرفت. دولت نباید از قیمت زمین طمع کرده و به دنبال کسب درآمد باشد

اختصاص بیست و پنج درصد ارزش مسکن به خود از طرف زمین های دولتی

اختصاص بیست و پنج درصد ارزش مسکن به خود از طرف زمین های دولتی

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد:
زمین‌ های دولتی بیست و پنج درصد ارزش مسکن را به خود اختصاص دهد/دولت در باره فروش اراضی ملی به دنبال کسب درآمد نباشد/بورس مسکن راهکاری برای شفاف شدن قیمت مسکن

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: برای حل معضل زمین در پایتخت و شهرهای بزرگ، زمینی که در اختیار دولت است نباید بیشتر از بیست و پنج درصد از ارزش مسکن را به خود اختصاص دهد. دولت نباید از قیمت زمین طمع کرده و به دنبال کسب درآمد باشد.
احمد خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به این که قطعا بورس مسکن می‌ تواند به شفاف شدن قیمت مسکن کمک کند، تصریح کرد: ۲ سال است که بحث بورس مسکن مطرح شده ولی پشت درهای بسته گیر کرده است.

خرم با اشاره به این که برای حل مشکل بخش مسکن و مناسب شدن عرضه و تولید مسکن باید روند اعطای مجوز به صندوق ‌های زمین و ساختمان آسان‌تر و سریع‌تر گردد، توضیح داد: متاسفانه پس از گذشت سال ‌ها از ایجاد صندوق ‌های زمین و ساختمان هنوز برخی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نمی‌ دانند چه اقدامی برای ایجاد این صندوق ‌ها باید انجام دهند.

وی ادامه داد: برای ایجاد صندوق زمین و ساختمان ۲ سال از طریق انجمن ساختمان برای ایجاد صندوق زمین و ساختمان در فرابورس اقدام کردیم ولی دستمان خالی ماند. این طولانی شدن روند ایجاد صندوق‌ های زمین ساختمان سبب می ‌شود اکثر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دل‌زده شده و دیگر این برنامه را پی‌گیری نکنند.

راه اندازی بورس مسکن می‌ تواند بر افزایش تولید مسکن تاثیر بگذارد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: به هر حال با راه‌اندازی بورس مسکن می ‌توان شاهد تاثیرگذاری مثبت آن در بخش مسکن باشیم ولی تاکید بنده بر این است که طولانی شدن ایجاد صندوق ‌های زمین و ساختمان و حتی راه‌اندازی بورس مسکن می ‌تواند بر افزایش تولید مسکن تاثیر بگذارد. پس ورود هر گونه تامین کننده منابع مالی مثل صندوق‌ های سرمایه‌گذاری زمین و مسکن می ‌تواند بعنوان راه‌کارهای تأمین منابع به بخش مسکن کمک کند.

زمینی که در اختیار دولت است نباید بیشتر از بیست و پنج درصد از ارزش مسکن را به خود اختصاص دهد

خرم در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین مشکل تولید مسکن و بخش مسکن چیست؟ آیا با توجه به کمبود زمین در شهرهای بزرگ به خصوص تهران می‌ توان به تولید مسکن با قیمت تمام شده پایین امیدوار بود؟ توضیح داد: برای حل معضل زمین در پایتخت و شهرهای بزرگ، زمینی که در اختیار دولت است نباید بیشتر از بیست و پنج درصد از ارزش مسکن را به خود اختصاص دهد. دولت نباید از قیمت زمین طمع کرده و بدنبال کسب درآمد باشد.

سالانه به اندازه یک سوم نیاز کشور، مسکن تولید می ‌گردد

رئیس سازمان کشور با تاکید بر این که طرح جامع مسکن کنونی که در سال‌ های گذشته تدوین شده است اعلام کرده که سالانه باید نهصد هزار مسکن تولید گردد، افزود: همه بخوبی میدانند که باید سالانه نهصد هزار مسکن در کشور تولید شود اما در بهترین حالت در کشور تنها دویست و پنجاه هزار تا سیصد هزار واحد مسکونی تولید شده است. این آمارها یعنی سالانه یک سوم نیاز به مسکن در کشور تولید شده است.

خرم گفت: نبود چشم انداز مسکن، آینده مسکن ایران را در ابهام برده است. پس اگر میخواهیم صنعت مسکن ایران در تولید موفق باشد باید به سمت صنعتی‌سازی حرکت کنیم.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ خرداد ۹۹
434 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0