استراتژی شفافیت، اجرای دولت الکترونیک و بهبود خدمات مهندسی در دوره هشتم استراتژی شفافیت، اجرای دولت الکترونیک و بهبود خدمات مهندسی در دوره هشتم

استراتژی شفافیت، اجرای دولت الکترونیک و بهبود خدمات مهندسی در دوره هشتم

استراتژی شفافیت، اجرای دولت الکترونیک و بهبود خدمات مهندسی در دوره هشتم ، هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختما ناستان یزد اجرایی شده است

کد خبر: 991205020 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ اسفند ۹۹ - ۲:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، استراتژی شفافیت، اجرای دولت الکترونیک و بهبود خدمات مهندسی در دوره هشتم ، هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختما ناستان یزد اجرایی شده است

استراتژی شفافیت، اجرای دولت الکترونیک و بهبود خدمات مهندسی در دوره هشتم

استراتژی شفافیت، اجرای دولت الکترونیک و بهبود خدمات مهندسی در دوره هشتم
رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد بیان کرد: شفافیت برای ما هزینه داشت
علی اصغر زحمتکش افزود: ۳ استراتژی شفافیت، اجرای دولت الکترونیک و بهبود خدمات مهندسی در دوره هشتم هیات مدیره سازمان اجرایی شده است.
رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد: شفافیت برای ما هزینه داشت
وی در مراسم آیین تجلیل از مهندسان برگزیده اخلاقی ضمن تبریک این روز به مهندسین گفت: باعث افتخار جامعه مهندسی کشور است که در تقویم رسمی یک روز به نام آنان و هم‌زمان با روز تولد خواجه نصیرالدین طوسی از دانشمندان بنام ایرانی ثبت شده است.
زحمتکش با تقدیر از همراهی و حمایت مجموعه مدیران ارشد استان بویژه شخص استاندار، بیان کرد: تفویض اختیارات صورت گرفته از سوی اداره کل راه و شهرسازی در مورد صدور پروانه اشتغال و واگذاری نظارت عالیه به سازمان نظام مهندسی، اتفاقات خوبی را رقم زده است.
زحمتکش ادامه داد: در طول دوسال گذشته و بطور کلی در دوره هشتم هیات مدیره فعالیتها را بر ۳# استراتژی استوارکردیم که هوشمند سازی و اجرای دولت الکترونیک یکی از این موارد است.
وی با عنوان این‌که سامانه های الکترونیکی فعال در سازمان نظام مهندسی به روز رسانی شده و همه آنها در یک سامانه تجمیع می گردد، افزود: به زودی سامانه سینا تمامی فعالیت ‌های سازمان را به طور متمرکز به مهندسین و مردم ارائه می‌ کند تا علاوه بر کوتاه شده فرایند ها، تکریم ارباب رجوع به سهولت صورت گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به این‌ که سامانه سینا با هدف تمرکز بخشیدن به فعالیت ‌های الکترونیک سازمان کار خود را آغاز کرده است؛ گفت: دو فرایند درخواست عضویت و امور مربوط به صدور و تمدید پروانه اشتغال بر روی این سامانه فعال شده و قابل دسترسی است.
وی در ادامه به موضوع حذف نقشه های کاغذی گاز اشاره کرد و گفت: با تلاش بخش انفورماتیک سازمان، اولین استانی هستیم که فرایندهای مرتبط به با بخش گاز را بصورت تمام الکترونیک ارائه کردیم تا با این کار بیش از نود هزار تردد را در زمان شیوع کرونا کاهش داده باشیم.
زحمتکش ادامه داد: سامانه های ارجاع نظارت، پیشنهاد طراحی و وب سرویسهای ارتباط گیری با شهرداریها در حال فعالیت رسمی و بعضا آزمایشی هستند که درحال حاضر مزایای سامانه ارجاع نظارت برهیچ فردی پوشیده نیست.
وی با عنوان این‌ که استراتژی دوم سازمان بهود کیفیت خدمات مهندسی سازمان به منظور افزایش اعتماد مردمی است، افزود: با تلاش واحد آموزش نسبت به ارائه دوره های آموزشی مورد نیاز برای مهندسین اقدام کردیم به طوری که در ده ماه اخیر صد و سیزده دوره آموزشی برگزار شد که بیش از شصت درصد آنها دوره های آموزشی آزاد و مهارتی برای دانش افزایی بیشتر مهندسان ارجمند بوده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: در همین راستا و به منظور ارتقا سطح کیفی مهندسان جوان طرحی در شرف اجرا داریم تا با ایجاد ارتباط بین مهندسان پیشکسوت و جوان نسبت به انتقال تجربیات گران سنگ آنان اقدام شایسته ای صورت گیرد.
وی، شفاف سازی را یکی دیگر از اولویتهای سازمان در دوره هشتم هیات مدیره عنوان کرد و افزود: این موضوع که عدالت در برنامه سازمان ملموس نبود با راه اندازی سامانه ارجاع نظارت تا حدی زیادی برطرف شد و در حال حاضر توزیع پروژه ها بصورت شفاف و با استفاده از مکانیسم مشخص به مهندسان انجام میشود و مهندسان میتوانند طبق ظرفیت و امتیاز خود نسبت به انتخاب پروژه ها اقدام نمایند.
زحمتکش با اشاره اینکه اجرای شفافیت در سازمان نظام مهندسی مشکلاتی را برای هیات مدیره به وجود آورد، عنوان داشت: آنچه مهم و اساسی بود اینکه برنامه های مد نظر هیات مدیره دوره هشتم در این مورد پیش رفته و در حال حاضر شفافیت مطلوبی در امور اجرایی و تصمیم گیری سازمان قابل مشاهده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در خاتمه اظهاراتش با بیان اینکه در سال نود و هفت، و در بدو شروع به فعالیت هیات مدیره دور هشتم میزان پرونده های ورودی به سازمان معادل چهارصد و پنجاه هزار متر مربع بوده است، گفت: در حال حاضر این رقم به بالای ۱ میلیون متر مربع رسیده که نشان از هدف گذاری درست هیات مدیره دارد.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۹
361 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0