مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی

استان قزوین از استانهای برتر در حوزه ساخت‌وساز

مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: مهندسان، مالکین و سازندگان باید بر این موضوع اشراف داشته باشند که هر کوتاهی و سهل‌انگاری در طراحی و اجرای ساختمانها، حق مسلمی است که از هموطنان و هم شهریان خود سلب میکنند.

کد خبر: 960217035 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۶ - ۱۱:۲۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: مهندسان، مالکین و سازندگان باید بر این موضوع اشراف داشته باشند که هر کوتاهی و سهل‌انگاری در طراحی و اجرای ساختمانها، حق مسلمی است که از هموطنان و هم شهریان خود سلب میکنند.استان قزوین از استانهای برتر در حوزه ساخت‌وساز

استان قزوین از استانهای برتر در حوزه ساخت‌وساز

استان قزوین از استانهای برتر در حوزه ساخت‌وساز

استان قزوین از استانهای برتر در حوزه ساخت‌وساز

«حامد مانی‌فر» در جلسه مشترک مدیران مسکن و ساختمان و رئیسان ادارات نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان ادارات کل راه و شهرسازی استانهای قزوین، تهران، مازندران، گیلان، قم و البرز که در قزوین برگزار گردید، گفت: مطابق با ارزیابیهایی که در سالهای پیش در باره نحوه ساخت‌وساز در استان قزوین انجام‌شده، این استان بعنوان یکی از استانهای برتر کشور انتخاب و معرفی گردید.
مانی فر ادامه داد: رعایت مقررات ملی و ضوابط ساختمان از مصادیق بارز پاس داشت حقوق شهروندی است.
وی با اشاره به اینکه قدم نخست برای از میان رفتن رعایت نکردن مقررات ملی ساختمان، آگاهی کامل شهروندان از حقوق خود در این بخش است، افزود: برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز ‌و صدور مجوزهای غیرقانونی در سطح شهرها به هم کاری همه‌ی نهادهای ذی ربط و مشارکت و نظارت مستمر شهروندان نیازمندیم.


وی اذعان کرد: مدیران شهری موظف‌اند که ضوابط و مقررات ساخت‌وساز را شفاف‌ سازی کرده و اخبار و اطلاعات مربوط بمقررات و تصمیمهای حوزه‌ی شهری را در دسترس مردم قرار دهند.
این مقام مسئول، تمرکززدایی و اعطای اختیارات بیش تر به استانها برای گرفتن تصمیمهای مهم و کلیدی، تشکیل کارگروههای ایمنی در ادارات کل راه و شهرسازی و اعطای دبیرخانه‌ی HSE(تشکیل کارگاههای ساختمانی برای بررسی و ایجاد ایمنی کارکنان پروژه و توجه بمحیط کار و محیط‌زیست) باهدف پایش مستمر ایمنی، بالا رفتن دانش مهندسی و افزایش کیفیت آموزشی مهندسین را از جمله روی کردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه مقررات ملی ساختمان در زمینه افزایش کیفیت ساختمانها و ارتقا ایمنی در ساختمانها دانست.
مدیر کل مقررات ملی و کنترل ساختمان، تکید کرد: با توجه به دغدغه‌های زیادی که این روزها دامان ما را گرفته و حجم زیاد اطلاعاتی که به سمت ما هجوم میکنند، باید با یک مدیریت مناسب و برنامه‌ریزی درست، میزان بهره‌برداری از زمان خود را به بیش ترین مقدار خود برسانیم.
وی با بیان اینکه بیش تر انسانها در همان ابتدا اصول اولیه‌ی کار خود را آموخته و بعد از آن دیگر هیچ تلاشی برای تغییر و بهتر کردن آنها و یا پیشرفت خود نمیکنند، یادآور شد: اگر کسی بتواند خارج از این روال حرکت نماید میتواند اثر خود را بر امور ایجاد کرده و پویایی قابل‌توجهی در دستگاههای متبوع خود بوجود آورد.
وی بیان داشت: اگر این دوره‌های آموزشی و همایشهایی که به ‌کرات در ادارات و سازمانها برگزار میشود را جدی بگیریم و یا اینکه یک محتوای آموزشی یک ‌ساعته بر روی سی‌دی را بتوانیم مکرراً در اختیار مهندسین خود قرار دهیم شاهد خواهیم بود که چه تحول عظیمی در راستای توسعه دانش مهندسی روی خواهد داد.
مانی فر افزود: هر کس باید بر چارچوب وظایف کاری خود مسلط بوده و بداند اگر در انجام آنها سهل‌انگاری و کوتاهی کند چه بار بر جامعه و زندگی مردم تحمیل میشود.
ایشان با اعلام شرایط امروز پیش‌آمده در صنعت ساختمان بویژه در بخش کیفی‌سازی مطرح کرد: مهندسین ما قبل از انجام هر نقد و اعتراضی نسبت بشرایط امروز، باید جایگاه و مسئولیت خود را در این بخش شناسایی کرده و بعد از آن همت خود را برای بهتر کردن وضعیت شروع نمایند که در اینصورت به یاری خدا رضایت عموم مردم نیز بدست خواهد آمد.
منبع: ایسنا

 

آزمون نظام مهندسی برق ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اردیبهشت ۹۶
1091 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0