امروزه یکی از علل خام‌فروشی در بخش معدن ناشی از کمبود فناوری روز امروزه یکی از علل خام‌فروشی در بخش معدن ناشی از کمبود فناوری روز

امروزه یکی از علل خام‌فروشی در بخش معدن ناشی از کمبود فناوری روز

امروزه یکی از علل خام‌فروشی در بخش معدن ناشی از کمبود فناوری روز ، است. در حالی که بخش معدن در شرایط تشدید تحریم‌ ها می ‌تواند نقش کلیدی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند

کد خبر: 990917002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ آذر ۹۹ - ۱۰:۰۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، امروزه یکی از علل خام‌فروشی در بخش معدن ناشی از کمبود فناوری روز ، است. در حالی که بخش معدن در شرایط تشدید تحریم‌ ها می ‌تواند نقش کلیدی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند

امروزه یکی از علل خام‌فروشی در بخش معدن ناشی از کمبود فناوری روز

امروزه یکی از علل خام‌فروشی در بخش معدن ناشی از کمبود فناوری روز
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد:
کمبود فناوری روز در بخش معدن از علل خام‌فروشی است
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران اظهار داشت: امروز یکی از علل خام‌فروشی در بخش معدن ناشی از کمبود فناوری روز است، در حالی که بخش معدن در شرایط تشدید تحریم‌ ها می ‌تواند نقش کلیدی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.
«تقی نبئی» در آئین امضای تفاهم نامه همکاری شرکت دانش بنیان بنیاد برکت ( ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (رحمه الله) تصریح کرد: اکنون چهل و یک هزار نفر عضو متخصص سازمان نظام مهندسی معدن ایران در سی و یک استان منطبق با ذخایر معدنی پراکندگی دارند.
نبئی ادامه داد: بخش معدن علاوه بر ایجاد اشتغال‌زایی مورد نیاز در محرومیت زدایی در سطح کشور میتواند نقش موثری داشته باشد و اکنون موانع ایجادی برای فروش نفت، فرصت ارتقای جایگاه معدن در اقتصاد کشور را فراهم ساخته است.
ایران اکنون دارای حدود شصت میلیارد تن ذخیره معدنی شناسایی شده است که از این رقم نزدیک به چهل میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.
طبق آمارهای رسمی منتشر شده، سهم بخش معدن وصنایع معدنی از صادرات غیرنفتی نزدیک به بیست درصد در سال گذشته بود و وزارت صنعت، معدن وتجارت وعده داده، امسال این میزان به بیست و پنج درصد برسد.
وی تصریح کرد: امروز شرکتهای دانش بنیان برای رشد بخش معدن وارد عمل شده اند و شرکت دانش بنیان زیر مجموعه بنیاد برکت در قالب تزریق دانش به بخش معدن، زمینه رشد آن را فراهم سازد.
ایران اکنون نزدیک به ۵ هزار و ششصد معدن فعال دارد که سالیانه به طور متوسط چهارصد میلیون تن انواع مواد معدنی از آنها استخراج می گردد که سهم مصالح ساختمانی شصت تا شصت و پنج درصد برآورد شده است.
«سعید عشیری» مدیرعامل شرکت دانش بنیان معنا (وابسته به بنیاد برکت – ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این مراسم بیان کرد: امسال با تمرکز در حوزه اکتشاف با بهره گیری از فناوری نوین، برنامه ‌ریزی لازم برای فرآوری مواد معدنی به عمل آمده و در سالهای ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ دستاورد این بخش عرضه خواهد شد.
عشیری اظهار داشت: سرمایه گذاری مشترک در بخش معدن، قابل توسعه است و طرحهای توسعه فناوری از محورهایی است که در این ارتباط موضوعیت دارد.
ایران با اکتشاف شصت و هشت نوع ماده معدنی از لحاظ تنوع دهمین کشور جهان محسوب می گردد و از نظر ذخایر شناسایی شده در رده پانزدهم قرار گرفته است.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ آذر ۹۹
762 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0