در راستای راه بری تولید محصول سالم در استان زنجان؛

تفاهم‌نامه ۳ جانبه میان جهاددانشگاهی، مهرانه و سازمان نظام مهندسی کشاورزی امضا گردید

تفاهم‌نامه ۳ جانبه میان جهاددانشگاهی زنجان، نظام مهندسی کشاورزی استان و انجمن خیریه مهرانه برای استفاده از ظرفیتهای این ۳ نهاد در راستای راهبری تولید محصول سالم به امضاء رسید.

کد خبر: 960522011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶ - ۲:۱۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، تفاهم‌نامه ۳ جانبه میان جهاددانشگاهی زنجان، نظام مهندسی کشاورزی استان و انجمن خیریه مهرانه برای استفاده از ظرفیتهای این ۳ نهاد در راستای راهبری تولید محصول سالم به امضاء رسید.تفاهم‌نامه ۳ جانبه میان جهاددانشگاهی، مهرانه و سازمان نظام مهندسی

تفاهم‌نامه ۳ جانبه میان جهاددانشگاهی، مهرانه و سازمان نظام مهندسی

تفاهم‌نامه ۳ جانبه میان جهاددانشگاهی، مهرانه و سازمان نظام مهندسی

تفاهم‌نامه ۳ جانبه میان جهاددانشگاهی، مهرانه و سازمان نظام مهندسی

دیروز شنبه چهاردهم مردادماه تفاهم‌نامه همکاری میان جهاددانشگاهی زنجان، نظام مهندسی کشاورزی استان زنجان و انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان (مهرانه) با حضور رییسان طرفین بمیزبانی انجمن خیریه مهرانه با هدف استفاده از ظرفیتهای این بخش در راستای راهبری تولید محصول سالم به امضاء رسی.

جهاددانشگاهی می‌تواند پل ارتباطی بین مهرانه و خیرین کشور باشد
در این جلسه، مهدی عباسی، رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه تقارن این روز را با روزهایی که منتهی به ۱۶ مرداد، سالروز تشکیل جهاددانشگاهی ۱۶ مرداد است به فال نیک می‌گیریم، افزود: خوشبختانه با حضور در این مجموعه دریافتیم که کمتر تیمی در کشور قادر است در حوزه درمانی آن‌هم به صورت خیرخواهانه این‌قدر انرژی صرف کند، که نمونه این فعالیت را امروز در مجموعه مهرانه زنجان به وضوح مشاهده کردیم.
عباسی با بیان اینکه امیدواریم روندی که تا به امروز در مجموعه مهرانه زنجان شاهد بودیم، با همان سرعت و شتاب تداوم داشته باشد، تصریح کرد: معتقدیم جهاددانشگاهی زنجان وجه اشتراک زیادی با مهرانه دارد و خوشبختانه مدیریتی که در مجموعه مهرانه شاهد آن هستیم، مدیریتی با دید باز بوده و همین مسئله باعث شده است تا مردم با اطمینان خاطر بیشتری کمک‌های خود را در اختیار این انجمن برای یاری رساندن به نیازمندان قرار دهند.
وی با یادآوری اینکه اگر فعالیتی در مجموعه جهاددانشگاهی زنجان صورت گرفته، به ابتکار جهادگران جوان این مجموعه بوده است، تصریح کرد: فعالیت ارزشمند مهرانه زنجان زمانی دوچندان می‌شود که این مجموعه به بیماران مبتلا به سرطان سراسر کشور به صورت رایگان خدمات ارائه می‌دهد، لذا امیدواریم بتوانیم همکاری‌های تنگاتنگی را با این مجموعه در حوزه‌هایی که توان انجام کار را داریم، داشته باشیم.
عباسی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی زنجان با توجه به ظرفیت‌هایی که در بخش‌های مختلف دارد، این آمادگی را دارد که همکاری تنگاتنگی با مجموعه مهرانه زنجان داشته باشد، تاکید کرد: در حوزه فرهنگی با وجود برخورداری از ظرفیت‌هایی چون خبرگزاری ایسنا و ایکنا و نیز توانمندی تولید محصولات متنوع رسانه‌ای، کمک‌حال انجمن خیریه مهرانه در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی بحث پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان گام برداریم.
رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: بدون شک، افراد زیادی تمایل دارند که در کارهای خیرخواهانه حضوری فعال داشته باشند و جهاددانشگاهی می‌تواند با ابزاری که در حوزه اطلاع‌رسانی در اختیار دارد، پل ارتباطی خوب و قوی بین مهرانه و خیرین کشور باشد، لذا باید نیازهای این مجموعه بیش از پیش به اطلاع عموم به‌ویژه علاقه‌مندان برای کمک‌های خیرخواهانه در حوزه درمان برسد.
وی با یادآوری اینکه جهاددانشگاهی با برخورداری از ۳ پژوهشگاه، ۱۸ پژوهشکده و بیش از ۵۰۰ گروه پژوهشی، بعد از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گسترده‌ترین مجموعه در کشور از این حیث به‌شمار می‌رود، ادامه داد: جهاددانشگاهی زنجان در سه زمینه ورود جدی داشته که یکی از این زمینه‌ها بحث فناوری اطلاعات است که در این راستا جهاددانشگاهی زنجان از تیم خوبی برای ایجاد زیرساخت‌ها هوشمند در انجمن خیریه مهرانه برخوردار است.


رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان با ابراز خرسندی از اینکه تمرکز مجموعه مهرانه بر روی مباحث پیشگیری و آموزش معطوف و هزینه شده است، افزود: خوشبختانه جهاددانشگاهی زنجان در زمینه مواد غذایی، آب و اخیرا نیز بحث فاضلاب اقدامات چشم‌گیری را انجام داده و هم‌اینک نیز تنها آزمایشگاه مورد تایید معاونت غذا و دارو را در اختیار دارد، آزمایشگاهی که معتمد محیط زیست، صنایع و معادن، استاندارد و … است.
وی با تاکید بر اینکه بحث نهاده‌های سالم که امروز تفاهم‌نامه سه‌جانبه نیز حول این محور به امضاء رسید، یکی از دغدغه‌های جدی این نهاد انقلابی نیز به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی زنجان در حوزه غذا پژوهش‌هایی را آغاز کرده است، به همین خاطر بدون اینکه دید انتفاعی در این مورد داشته باشیم، همکاری تنگاتنگی با مهرانه خواهیم داشت.
عباسی با اشاره به اینکه نبود بسیاری از استانداردهای لازم در حوزه مواد غذایی، ضرورت این تفاهم‌نامه و همکاری را دوچندان می‌کند، عنوان کرد: علاوه بر همه این موارد، جهاددانشگاهی زنجان قادر است در حوزه آموزش نیز اعم از آموزش‌های بلندمدت در قالب ایجاد رشته‌های جدید در حوزه سالم‌سازی مواد غذایی و نیز آموزش‌های مجازی، به مجموعه مهرانه زنجان کمک کرده و همکاری تنگاتنگی داشته باشد.
۵ هزار پرونده در مهرانه تشکیل شده است
در ادامه این جلسه جواد گرانمایه، مسئول کلینیک تخصصی مهرانه تصریح کرد: بیش از ۵ هزار پرونده در مهرانه از سال ۸۵ تا کنون تشکیل شده است، واقعیت این است که مهرانه در تلاش است از ابتلای یک میلیون و ۱۰۰ هزار شهروند زنجانی به سرطان پیشگیری کند و بر همین اساس برنامه‌های سلامت محور را در ۴ حوزه تدوین کرده است.
وی امضای تفاهم‌نامه سه جانبه در حوزه «راهبری تولید محصولات سالم» را گامی در راستای تحقق اهداف یاد شده دانست و ابراز امیدواری کرد تا با همراهی و همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های دولتی، مهرانه بتواند به عنوان دستگاه ناظر در ارتقاء سطح سلامت استان زنجان موفق شود.
همچنین در این جلسه اصغر وثوق، مدیرعامل مهرانه اظهار کرد: مهرانه در حوزه درمان بدون اتکا به بودجه دولتی، عدم بدهکاری به بازار و دستگاه‌های دولتی خدمت‌رسانی می‌کند و مفتخر است که خدماتش شامل حال بیماران مبتلا به سرطان می‌شود.
وثوق تاکید کرد: امضای تفاهم‌نامه ۳ جانبه راهبری تولید محصول سالم با نظارت تخصصی در روند کاشت، داشت و برداشت محصولات هدف و سازماندهی آن توسط سازمان نظام مهندسی و بازرسی و آزمایشات تحقیقاتی جهاد دانشگاهی و مهرانه به عنوان دستگاه ناظر، منشاء خیر برای تمامی مردم زنجان باشد.

 منبع: خبرگذاری قرآن

دانلود راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ مرداد ۹۶
1410 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0