برنامه سال جاری نظام مهندسی معدن، فعال سازی هزار و دویست معدن غیرفعال برنامه سال جاری نظام مهندسی معدن، فعال سازی هزار و دویست معدن غیرفعال

برنامه سال جاری نظام مهندسی معدن، فعال سازی هزار و دویست معدن غیرفعال

برنامه سال جاری نظام مهندسی معدن، فعال سازی هزار و دویست معدن غیرفعال ، است. معادن طی 2 ماهه اخیر بخشی از عقب ماندگی‌ های ناشی از تعطیلات در طول فروردین ماه را جبران کرده‌اند

کد خبر: 990426004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۶ تیر ۹۹ - ۱۱:۱۲ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برنامه سال جاری نظام مهندسی معدن، فعال سازی هزار و دویست معدن غیرفعال ، است. معادن طی ۲ ماهه اخیر بخشی از عقب ماندگی‌ های ناشی از تعطیلات در طول فروردین ماه را جبران کرده‌اند

برنامه سال جاری نظام مهندسی معدن، فعال سازی هزار و دویست معدن غیرفعال

برنامه سال جاری نظام مهندسی معدن، فعال سازی هزار و دویست معدن غیرفعال

رییس سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد:

تکمیل هوشمندسازی سازمان تا مهر/ برنامه سال جاری فعال سازی هزار و دویست معدن غیرفعال است

رییس سازمان نظام مهندسی معدن در جلسه خبری با اصحاب رسانه گفت: معادن طی ۲ ماهه اخیر بخشی از عقب ماندگی‌ های ناشی از تعطیلات در طول فروردین ماه را جبران کرده‌اند.
تقی نبئی، رییس سازمان نظام مهندسی معدن در جلسه خبری با اصحاب رسانه با عنوان این که بخش معدن طبق ضوابط و مقررات ستاد ملی پیش‌گیری و مبارزه با کرونا در مقاطعی موظف به تعطیلی بوده است، بیان داشت: در این رابطه به خصوص معادن مصالح ساختمانی (شن و ماسه) که از فروردین ماه با دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شدند و نیز معادن زغال‌سنگ به علت ذات زیرزمینی بودن و آلودگی ‌های کرونایی تحت پروتکل ‌های بهداشتی در مقطعی تعطیل شدند.
نبئی ادامه داد: با توجه به این که از اردیبهشت ماه به بعد دستور اکید آمد که بخش‌ های مختلف اقتصاد و تولید نباید لطمه بخورد و پروتکل ‌های بهداشتی مربوط به فعالیت ‌های معدنی هم تبلیغ و ابلاغ گردید، تعطیلی محسوسی در فعالیت ‌های معدنی نداشته‌ایم؛ فقط در چند معدن زیرزمینی و معادنی که تراکم نیروی انسانی در تونل‌ ها و کارگاه ‌های استخراجی زیرزمینی داشتیم ناچار به تعطیلی بوده‌ایم.
وی با تاکید بر این که در ۲ ماهه اخیر گزارشاتی دریافت کرده‌ایم که جبران بخشی از عقب ماندگی ‌هاست، گفت: در حال حاضر ارزیابی نهایی در مورد این که کرونا چه تاثیری بر معدن و صنایع معدنی گذاشته در دست نداریم و این بدان علت است که هنوز بحران کرونا پایان نیافته و ما این ارزیابی را به نیمه دوم سال موکول کرده‌ایم.
نبئی با اشاره به این که اغلب بخش ‌های نقشه راه معدن، امور فنی است و متولی این امور فنی سازمان نظام مهندسی معدن است، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی معدن در بخش ‌هایی از نقشه راه معدن شامل شورای معدن و کارگروه‌های مربوطه نماینده دارد.
وی با عنوان این که عمده حوادث معادن مربوط به معادن زیرزمینی است، ادامه داد: برای این منظور کمیته‌ای تشکیل داده و از فعالان و کارشناسان زغالسنگی دعوت و دستورالعمل ‌های مربوط را در این راستا گرداوری کردیم. هم‌چنین ارزیابی ریسک را نیز برای معادن زیر زمینی با وزارت صمت شروع کردیم تا حوادث پیش از وقوع بررسی و از آنها جلوگیری کنیم.
وی، در مورد تفاهم نامه سازمان با وزارت نفت توضیح داد: ارتباطات ما با وزارت نفت هنوز منجر به قرارداد نشده چرا که در این مدت تغییرات مدیریتی داشته‌ایم و نشست هایی را نتوانسته‌ایم براساس برنامه جلو ببریم ولی امیدوار هستیم در اشتراکات یک‌دیگر به نتیجه برسیم.
نبئی اظهار داشت: در چند حوزه اصلی سند استراتژی گرداوری گردید و پیشرفت ‌های خوبی در برخی حوزه‌ها داشتیم و نتایج هوشمند سازی بسیار خوب بود. همه فرآیندها به ارباب رجوع و اعضا را هوشمند کردیم و به مرحله‌ای رسیدیم که میز خدمت دیجیتالی خواهیم داشت تا تمامی اعضا از طریق سامانه‌های هوشمند در ارتباط باشند و کارهای خود را پیش ببرند و پلتفرم جدید سازمان که شامل صدور پروانه، حق عضویت و … تا چند هفته آینده بهره برداری خواهد شد.
وی با بیان این که در برنامه احیای معادن غیر فعال با تهیه و تولید مشارکت داریم و قرارداد آن در حال نهایی شدن است، افزود: در فعال سازی چهار هزار و هفتصد معدن غیر فعال کمک خواهیم کرد تا فعال شده و برنامه ما در سال جاری فعال سازی هزار و دویست معدن کوچک غیرفعال است.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: برای بهبود جایگاه سازمان رایزنی ‌های زیادی با دستگاه ‌های مختلف داشتیم، چرا که ما بغیر از وزارت صمت با چند وزارت‌خانه دیگر هم تعامل داریم، در این راستا بر این باورم که در بهبود جایگاه سازمان حدود پنجاه درصد پیشرفت داشته‌ایم.
وی در مورد تعامل با بخش خصوصی گفت: در بحث تعامل با بخش خصوصی سال گذشته موضوع حقوق دولتی را با دبیری نظام مهندسی معدن داشتیم و تعامل خوبی با بخش خصوصی داریم. با خانه معدن و اتاق بازرگانی در تعامل کامل هستیم و نظام مهندسی معدن استان‌ ها نیز تعامل خوبی با مراکز استانی خود دارند.
در ادامه این جلسه کشاورزی معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن ایران نیز افزود: سازمان نظام مهندسی معدن بعنوان یکی از بازوهای اجرایی وزارت صمت در سال گذشته تفاهم نامه‌هایی با سازمان‌ ها و ارگان های مختلف به امضا رسانده است.
نبئی گفت: در دوره ریاست قبلی سیزده تفاهم نامه با ایمیدرو، تهیه و تولید مواد معدنی ایران، صندوق بیمه فعالیتهای معدنی، شرکت کوثر و وزارت نفت و .. بسته شد و نه تفاهم نامه منجر به عقد قرارداد شد که می‌ توان به صندوق بیمه، تهیه و تولید و ایمیدرو اشاره کرد که در حال اجراست.
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن با اشاره به این که تفاهم نامه ما با وزارت نفت در مرحله نهایی است، گفت: امور کارشناسی این تفاهم نامه در جریان است تا به عقد قرارداد بینجامد. در صددیم که ظرف یک ماه آینده این مورد انجام شود. هم‌چنین در حوزه ایمنی تفاهم نامه‌ای با ایمیدرو داریم و تفاهم نامه احیای معادن با تهیه و تولید قطعا در تحقق نقشه راه معدن مثمرثمر خواهد بود.
منبع: فلزات آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ تیر ۹۹
783 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0