استانداراصفهان مطرح کرد:

امسال تمام تلاش خود را برای اجرای مباحث نوزده و بیست و دو (کنترل و کاهش مصرف انرژی در ساختمانها) جزم خواهیم کرد

دکتر رسول زرگرپور بیان کرد: در راستای اجرای برنامه ی جامع کاهش آلودگی هوای استان امسال تمام تلاش خود را جزم کرده ایم که با هم کاری مدیریت شهری و با کمک نظام مهندسی ساختمان مباحث نوزده و بیست و دو را در استا ن اجرایی نماییم که بتوانیم عمل کرد خود را در کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی افزایش دهیم.

کد خبر: 960231019 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶ - ۵:۲۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، دکتر رسول زرگرپور بیان کرد: در راستای اجرای برنامه ی جامع کاهش آلودگی هوای استان امسال تمام تلاش خود را جزم کرده ایم که با هم کاری مدیریت شهری و با کمک نظام مهندسی ساختمان مباحث نوزده و بیست و دو را در استا ن اجرایی نماییم که بتوانیم عمل کرد خود را در کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی افزایش دهیم.امسال تمام تلاش برای اجرای مباحث نوزده و بیست و دو

امسال تمام تلاش برای اجرای مباحث نوزده و بیست و دو

امسال تمام تلاش برای اجرای مباحث نوزده و بیست و دو

امسال تمام تلاش برای اجرای مباحث نوزده و بیست و دو

دکتر رسول زرگرپور در کارگروه کاهش آلودگی هوای اصفهان گفت: یکی از اصلیترین چالشهای استان که هم از لحاظ علمی احصا شده است و هم مطالبه ی جدی مردم میباشد ، مسائل زیست محیطی است .
وی با اشاره به این که در بحث مسائل زیست محیطی مهم ترین چالش آلودگی هوا است، ادامه داد: اصفهان در سال نودودو آلوده ترین استان کشور بود و بهمین دلیل برنامه ی جامع کنترل کیفی وکاهش آلودگی هوا با مشارکت دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان گرداوری گردید و بمورد اجرا گذاشته شد.
وی افزود: مطابق برآورد سازمان محیط زیست این طرح موفقترین طرح کاهش آلودگی هوا در کشور بوده است و نتایج آن به گونه ای است که میزان هوای سالم سال نودوپنج نسبت به سال نودودو حدود ۳ برابر شده و از صد وهفت روز به دویست و هشتاد وهفت روز رسیده است.
رسول زرگرپور تصریح کرد: میزان غلظت آلاینده های با حجم ۲.۵ میکرون هم بصورت میانگین سالانه از چهل و هشت واحد به بیست و نه واحد کاهش یافته است که از میزان سی و پنج واحد به پایین به عنوان مرحله ی ایمن و سلامت محسوب میشود که عمل کرد خیلی خوبی بوده است.
ایشان با اعلام این که این طرح باید با قوت ادامه یابد عنوان کرد: باید هر ۳۶۵ روز به روزهای سالم تبدیل گردد و سپس برای تبدیل هوای سالم بهوای پاک همت کنیم.
وی با اشاره به این که بیش از سی دستگاه در اجرای این طرح مشارکت دارند، تاکید کرد: برنامه ای که برای سال نودوپنج پیش بینی شده بود با هفتاد وچهار درصد پیشرفت در حال اجرا است گرچه راضی کننده است اما مطلوب نیست زیرا که بخشی از این برنامه به تامین ناوگان عمومی شامل تاکسی و اتوبوس و تعویض خودروهای فرسوده که از وظایف مدیریت شهری بوده اختصاص یافته است که علیرغم تلاشهای صورت گرفته به نتیجه ی مطلوب نرسیده است.
زرگرپور اظهار داشت : در این رابطه پیش بینی شده است که امسال بطور میانگین هر روز ۱ اتوبوس جدید به سیستم اتوبوس رانی اصفهان اضافه گردد که جمعا سیصد وپنجاه اتوبوس خواهد بود و هزار وپانصد تاکسی فرسوده هم نوسازی گردد که تاکنون حدود هفتصد تاکسی نوسازی شده است.
استاندار اصفهان با تاکید بر از رده خارج کردن اتومبیلهای شخصی فرسوده بیان داشت: در این زمینه هنوز به نتایج مورد انتظار خود دست نیافته ایم که برنامه ها باید با قوت و جدیت پی گیری گردد.
وی ابراز کرد: تمام این برنامه ها در راستای حداکثر کردن میزان هوای سالم و سپس آماده شدن برای اجرای طرح هوای پاک در استان است.
زرگرپور با اشاره به این که اجرای مبحث نوزده ساختمانها در ارتباط با کنترل انرژی در ساختمانها میتواند خیلی اثر گذار باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه این طرح بدرستی به اجرا در نیامده است که اجرای این برنامه میتواند در کاهش آلودگی هوا و کنترل انرژی خیلی موثر باشد.
وی افزود: طبق گزارش سازمان نظام مهندسی هر واحد ساختمانی در طول سال سی تن کربن دی اکسید تولید و در هوا پخش میکند و اگر بتوان این میزان را کاهش داد خیلی در کاهش آلودگی هوا اثرگذار خواهد بود.


مدیر ارشد استان گفت: امسال تمام تلاش خود را جزم کرده ایم که اگر مدیریت شهری نیز هم کاری بیش تری داشته باشد با کمک نظام مهندسی ساختمان اصفهان مباحث نوزده و بیست و دو را در استا ن اجرایی نماییم که بتوانیم عمل کرد خود را در کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی افزایش دهیم.
وی در ادامه به گرداوری سیاهه ی انتشار آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: در این سیاهه کاملا مشخص میشود که چه بخشی بیش ترین آلودگی هوا را داشته که با هم کاری دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان پروپوزال آن تهیه شده است ولی متاسفانه شهرداری اصفهان که مسئول اجرای این برنامه میباشد تاکنون اقدامی انجام نداده است.
وی یادآور شد: با توجه به اهمیت این موضوع باید طی ده روز آینده این طرح تعیین تکلیف و اجرایی شود.
استاندار اصفهان در خاتمه بر تشکیل مستمر جلسات با توجه به اهمیت موضوع تاکید کرد و اضافه کرد: سازمانهای متولی باید مبنای ارائه ی آمار خود را مشخص و واحد نمایند تا برای مردم قابل مقایسه باشد.
هم چنین در این نشست گزارش مربوط به هوشمند سازی موتورخانه ها و کنترل افزایش کارایی آن ها به نشست ارائه شد.
منبع: استانداری اصفهان

 

کانال تلگرام نظام مهندسی اصفهان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ اردیبهشت ۹۶
1184 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0