سی و دو میلیارد مترمکعب طلای کثیف در کشور احمدرضا طاهری اصل

سی و دو میلیارد مترمکعب طلای کثیف در کشور

ریاست کمیسیون انرژی، محیط‌زیست، استاندارد و مصالح ساختمانی سازمان نظام ‌مهندسی کشور با تأکید بر این که در ایران سی و دو میلیارد مترمکعب فاضلاب به ‌عنوان طلای کثیف داریم، بیان کرد: معضل بزرگ کشور مصرف بد انرژی، آب و افزایش آلودگی‌ های زیست‌محیطی است.

کد خبر: 970820019 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۰ آبان ۹۷ - ۵:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست کمیسیون انرژی، محیط‌زیست، استاندارد و مصالح ساختمانی سازمان نظام ‌مهندسی کشور با تأکید بر این که در ایران سی و دو میلیارد مترمکعب فاضلاب به ‌عنوان طلای کثیف داریم، بیان کرد: معضل بزرگ کشور مصرف بد انرژی، آب و افزایش آلودگی‌ های زیست‌محیطی است.

سی و دو میلیارد مترمکعب طلای کثیف در کشور

سی و دو میلیارد مترمکعب طلای کثیف در کشور

سی و دو میلیارد مترمکعب طلای کثیف در  کشور داریم

احمدرضا طاهری اصل قبل از ظهر امروز (یک شنبه) در جلسه خبری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی و هم چنین نخستین نمایشگاه بهره‌وری آب و انرژی در ساختمان، صنعت و حمل‌ونقل اصفهان، گفت: ساختمان ‌های باکیفیت با داشتن سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی محلی برای آسایش ساکنان خود است.
طاهری اصل، با تأکید بر این که معضل بزرگ کشور مصرف بد انرژی، آب و افزایش آلودگی‌ های زیست‌محیطی است، ادامه داد: در این راستا باید سیستم ‌های مطابق با اقلیم و جغرافیای هر منطقه مورداستفاده قرار گیرد.
وی با عنوان این که بسیاری از سیستم ‌ها و تکنولوژی ‌هایی که وارد کشور می گردد، براساس اقلیم و شرایط آب و هوایی استان ‌های کشور ندارد، افزود: متأسفانه چهل و پنج درصد مصرف انرژی در داخل ساختمان توسط سیستم‌ های تهویه انرژی است از طرف دیگر باید به بحث تعمیر و نگهداری و چرخه عمر تأسیسات توجه کنیم، بنابراین این سیستم‌ ها را باید از طریق هوشمندسازی مناسب و معقول کنیم.
رئیس کمیسیون انرژی، محیط‌زیست، استاندارد و مصالح ساختمانی سازمان نظام مهندسی کشور اظهار داشت: باید مقررات ملی ساختمان را به مردم و بهره‌برداران آموزش دهیم و در این راستا موضوعات لازم را به مردم منتقل کنیم.
وی با تأکید بر این که پیش از این نمایشگاه بهره‌وری آب و انرژی ساختمان با رویکرد محیط‌زیست نداشتیم، تصریح کرد: طی سال ‌های گذشته کشور دچار تغییرات اقلیمی شده و باوجودی که منابع خوبی داریم، استفاده بدی از آن‌ ها می‌ کنیم.
طاهری اصل با عنوان این که میانگین بارش‌های کشور دویست و چهل و نه میلی‌متر است، گفت: از چهارصد میلیارد مترمکعب بارش در کشور، متأسفانه دویست و هشت میلیارد مترمکعب آن تبخیر می گردد.
وی با عنوان این که عرض جغرافیایی کشور بالا است و از لحاظ بهره‌وری انرژی شرایط خوبی داریم، گفت: ایران سیصد روز آفتابی دارد و در این راستا باید به سمت بهره‌وری آب و انرژی برویم و می ‌توان هفتاد لیتر آب فلاش تانکها را از آب خاکستری تأمین کنیم.
رئیس کمیسیون انرژی، محیط‌زیست، استاندارد و مصالح ساختمانی سازمان نظام مهندسی کشور با تأکید بر این که در ایران سی و دو میلیارد مترمکعب فاضلاب به‌ عنوان طلای کثیف داریم، تاکید نمود: از فاضلاب می ‌توان گاز، آب و کود مناسب برای کشاورزی بدست آوریم.
وی ادامه داد: بدنبال این هستیم که نمایشگاه ‌ها و کارگاه‌هایی برگزار کنیم تا تجهیزات مورد استفاده از سیصد روز آفتابی را بدست آوریم، همچنین از پکیج‌ های استفاده آب خاکستری بهره گیریم.

سی و دو میلیارد مترمکعب طلای کثیف در کشور

طاهری اصل در ادامه با عنوان این که پدیده اینورژن از ۲ ماه دیگر شروع می‌شود که حاصل آلودگی ‌های ثابت است، خاطر نشان کرد: علاوه بر حمل‌ونقل متحرک، موتورخانه‌ها، بخاری‌ها، سیستمهای گرمایشی ساختمانها، نیروگاه‌ های تولید برق و … در افزایش آلودگی هوا در فصل سرد نقش مهمی دارند.
وی همچنین افزود: در بخش ساختمان باید اقدام به تولید مصالح با مصرف انرژی کم تر کنیم و صنایعی با این خصوصیات را به مردم معرفی کنیم.
ریاست اداره مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در این نشست با عنوان این که مقررات ملی ساختمان در کشور لازم‌الاجرا است، گفت: مقررات بیست و دو گانه ساختمان در سال هفتاد به تصویب هیئت‌وزیران رسید و تمام کشور و حتی روستاها را در برمی‌گیرد.
سید عبدالرضا لقمانی بیان داشت: حداکثر افزایش قیمت تمام‌شده بواسطه پیاده‌سازی مقررات ملی ساختمان ۵ درصد است، در حالی‌که زمان بهره‌وری مصرف انرژی پنجاه درصد کاهش می‌یابد و در زمان استفاده نیز چهل درصد بازدهی دستگاه بالا می ‌رود.

لقمانی اظهار کرد: با توجه به صرفه اقتصادی بهره‌گیری از مقررات ملی ساختمان، توجه مردم به این موضوع ضرورت دارد.
منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات مکانیکی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آبان ۹۷
875 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0