کاهش سی درصدی ساخت و ساز در کشور| «تورم» نفس تولیدکنندگان را بریده است کاهش سی درصدی ساخت و ساز در کشور| «تورم» نفس تولیدکنندگان را بریده است

کاهش سی درصدی ساخت و ساز در کشور| «تورم» نفس تولیدکنندگان را بریده است

کاهش سی درصدی ساخت و ساز در کشور| «تورم» نفس تولیدکنندگان را بریده است ، گرانی، تورم و افزایش هزینه ها نفس همه تولیدکنندگان را بریده است

کد خبر: 010208003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۸ اردیبهشت ۰۱ - ۴:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کاهش سی درصدی ساخت و ساز در کشور| «تورم» نفس تولیدکنندگان را بریده است ، گرانی، تورم و افزایش هزینه ها نفس همه تولیدکنندگان را بریده است

کاهش سی درصدی ساخت و ساز در کشور| «تورم» نفس تولیدکنندگان را بریده است

کاهش سی درصدی ساخت و ساز در کشور| «تورم» نفس تولیدکنندگان را بریده است
رئیس انجمن انبوه سازان گلستان بیان داشت؛
کاهش سی درصدی ساخت و ساز در کشور| «تورم» نفس تولیدکنندگان را بریده است
رئیس انجمن انبوه سازان گلستان و عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان از کاهش سی درصدی ساخت و سازها در کشور خبرداد و افزود: گرانی، تورم و افزایش هزینه ها نفس همه تولیدکنندگان را بریده است.
سید محمد مرتضوی شامگاه ۴ شنبه در جمع اعضای هیئت نظام مهندسی گلستان گفت: سالهای سختی بر صنعت ساختمان گذشته و امیدوار هستیم در سال جاری شرایط مناسبی برای نظام مهندسی و ساخت و سازها ایجاد گردد.
مرتضوی با عنوان این که هم اکنون صنعت ساختمان در شرایط نامناسبی قرار دارد، اظهار داشت: گرانی، تورم و افزایش هزینه ها نفس همه تولیدکنندگان را بریده است.
رئیس انجمن انبوه سازان گلستان با اشاره به افزایش چند برابری عوارض شهری و دستمزدها، افزود: میزان فعالیت بنگاه های تولیدی و پروژه های ساختمانی بر روی اشتغال تاثیرگذار بوده و مطمئناً با این شرایط در کمیت، تغییرات قابل توجهی را خواهیم داشت.
وی ضمن تشکر از همراهی های نظام مهندسی، ادامه داد: امیدوار هستیم در موضوعاتی که منجر به تسهیل گری امور گردد، نظام مهندسی ورود کرده تا موانع موجود برطرف گردد.
وی افزود: هرچه تعداد کارگاه های ساختمانی بیشتری فعال باشند حضور مهندسان هم افزایش خواهد یافت.
رئیس انجمن انبوه سازان گلستان ادامه داد: طی سال های نود و نود و یک در گرگان سالانه ۱ میلیون مترمکعب و در استان ۲ میلیون متر مکعب ساخت و ساز داشتیم که در سال نود و نه این عدد به چهارصد هزار مترمربع رسید و در سال ۱۴۰۰ کم‌تر از این میزان هم شد.
مرتضوی خاطر نشان کرد: در کل کشور هم بطور میانگین با توجه به تورم، حجم ساخت و سازها سی درصد کاهش یافته و در سال جاری هم با این روند افزایش قیمت ‌ها چنین اتفاقی تکرار خواهد شد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اردیبهشت ۰۱
1147 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0