همایش بزرگ داشت روز معمار با استقبال پیشکسوتان و مهندسان جوان این رشته همایش بزرگ داشت روز معمار با استقبال پیشکسوتان و مهندسان جوان این رشته

همایش بزرگ داشت روز معمار با استقبال پیشکسوتان و مهندسان جوان این رشته

همایش بزرگ داشت روز معمار با استقبال پیشکسوتان و مهندسان جوان این رشته ، در روز پنج‌شنبه مورخ ببست و نهم اردی بهشت ماه جاری با سخنان بشیر رییس سازمان شروع شد

کد خبر: 010302003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲ خرداد ۰۱ - ۹:۴۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، همایش بزرگ داشت روز معمار با استقبال پیشکسوتان و مهندسان جوان این رشته ، در روز پنج‌شنبه مورخ ببست و نهم اردی بهشت ماه جاری با سخنان بشیر رییس سازمان شروع شد

همایش بزرگ داشت روز معمار با استقبال پیشکسوتان و مهندسان جوان این رشته

همایش بزرگ داشت روز معمار با استقبال پیشکسوتان و مهندسان جوان این رشته
همایش بزرگ داشت روز معمار با استقبال پیشکسوتان و مهندسان جوان این رشته برگزار گردید
همایش بزرگداشت روز معمار در روز پنج‌شنبه مورخ ببست و نهم اردی بهشت ماه جاری با سخنان بشیر رییس سازمان شروع شد. در این مراسم رییس سازمان خلاقیت و مهارت مهندسان معمار را نقطه قوت آنان دانسته و مسئولیت، تعهد و نوآوری آنان را در اجرایی شدن بناهای فاخر با طرح ‌های ایرانی_اسلامی نیاز ضروری مهندسی کشور دانست.
بشیر ضمن بیان اقدامات موثر هیات مدیره دوره نهم، پی‌گیری مسایل مرتبط با افزایش تعرفه خدمات مهندسی، ارایه خدمات رفاهی، کاهش مراحل اداری در فرایندهای سازمانی، تهیه فرم‌های الکترونیکی در مباحث فنی و… را برخی از این موارد برشمرد.
در پایان، رییس سازمان ضمن تبریک مجدد این روز به مهندسان معمار خواستار کمک و همراهی اعضا در جهت حل مسائل و تسهیل فرآیندهای جاری با برقراری ارتباط ۲ سویه با آنها شد.
در ادامه مراسم سیدمهدی مداحی، نایب رئیس سازمان و عضو معمار هیات مدیره بعنوان سخنران دوم مراسم گزارشی اجمالی از اقدامات انجام گرفته در سازمان در حوزه مهندسان معمار ارایه و اعلام کرد با شناسایی و بررسی دقیق موضوعات راه‌کارها و راه حلهای مناسب ارایه شده است، در ادامه وی به توجه بیش از پیش معماران جوان به بهره گیری و حفظ ارزشهای پایدار معماری اسلامی- ایرانی تاکید داشته، هم‌چنین از لزوم توجه طراحان و ناظرین معمار به مباحث مربوط به صرفه جویی مصرف انرژی در ساختمان و طراحی ساختمانهای انرژی کارا سخن گفت.
غلام‌حسین معماریان استاد تمام رشته معماری و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، نویسنده، محقق و مورخ معماری ایران سخنران علمی این همایش بود که بصورت مجازی مواردی در مورد سبک شناسی، شیوه شناسی و دستگاه شناسی معماری را ارایه کرد.
ترانه مهاجر دبیر و عضو معمار هیات مدیره نیز در این همایش با ابراز خوشنودی از عملکرد همکاران خود در مباحث کلی معماری، بخشی از عملکرد واحد کمیسیون فنی و نظارت مضاعف را شرح داد و آمادگی سازمان را جهت برگزاری دوره های تخصصی آموزش طراحان و ناظران اعلام نمود.
در ادامه برنامه، پیشکسوت معماری استان رضا دیشیدی به بیان مطالبی در خصوص وقایع معماری استان پرداخت.
سخنان هومن مرصعی و پویا مرصعی در مورد بازسازی خانه سنتی امیری، تجربیات و چالشهای پیش رو در این پروژه بخش دیگری از این همایش بود.
تجلیل از پیشکسوتان معماری استان عباس احمدی، مرجان اکبری سرشوری، رضا دیشیدی و ابوالقاسم فقیه‌نیا توسط رییس و اعضای هیات مدیره سازمان نیز از دیگر بخش ‌های بزرگ‌داشت روز معمار بود.
در خاتمه نیز استادی عضو معمار هیات مدیره بیانیه پایانی مراسم را قرائت کرد که با امضای حاضران به سندی ماندگار در این همایش تبدیل شد.
قابل ذکر است در این همایش اعضای هیات مدیره، بازرسان و اعضای شورای انتظامی سازمان، افضلیان استاد برجسته معماری، طبسی ریاست دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، آیدا مهربان معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، عرب احمدی شهردار منطقه یازده، طاهری پور شهردار طرقبه و اعضای انجمن صنفی معماری استان شرکت داشتند.
بر پایه این خبر از حامیان برگزاری همایش شرکت توسعه تجارت شیرازی نقندر، شرکت چوب یاس و شرکت پرین بتن آمود با اهدای لوح تقدیر شد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ خرداد ۰۱
574 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0