وجود بیست کارخانه غیر مجاز خوراک دام در قم ریاست سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی استان قم

وجود بیست کارخانه غیر مجاز خوراک دام در قم

ریاست سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی استان قم بیان کرد: نظارت بر کارخانجات خوراک دام از برنامه‌های این سازمان بوده و بیست کارخانه غیرمجاز در استان وجود داشته که تحت کنترل قرار ندارند.

کد خبر: 980217006 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۸ - ۱:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی استان قم بیان کرد: نظارت بر کارخانجات خوراک دام از برنامه‌های این سازمان بوده و بیست کارخانه غیرمجاز در استان وجود داشته که تحت کنترل قرار ندارند.

وجود بیست کارخانه غیر مجاز خوراک دام در قم

وجود بیست کارخانه غیر مجاز خوراک دام در قم

بیست کارخانه غیرمجاز خوراک دام  در قم وجود دارد

عباس خرمی در نشست سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار گردید، با اشاره به تشکیل سازمان نظام‌مهندسی استان قم در سال هشتاد، بیان کرد: ۲ هزار و پانصد نفر عضو سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان قم هستند که سی درصد آن را خواهران و هفتاد درصد را برادران تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به صدور مجوزهای دام، طیور، شیلات و دیگر بخش ‌های کشاورزی توسط سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی، ادامه داد: یکی از سیاست ‌هایی که در مجموعه جهاد کشاورزی دنبال می ‌کنیم این بوده که سیستم اتوماتیک رواج پیدا کند که از هزینه‌ها کاسته گردد.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان قم با تأکید بر ثبت صد و نود مورد تمدید مجوز دام و موارد دیگر، گفت: دوازده مرکز خدمات کشاورزی در استان وجود داشته و کارهایی که این مراکز دولتی انجام می‌ دهند کم کم به بخش ‌های غیردولتی واگذار خواهند شد.
وی با عنوان این که تغییر الگوی کشت نیز از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی بوده است، افزود: کشت متراکم و گلخانه‌ای از سیاست‌ هایی بوده که سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی برای آن مجوز صادر می ‌کند.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان قم با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن استفاده بهینه از آب‌وخاک در استان، اظهار داشت: دویست هکتار گلخانه در سطح استان قم وجود داشته که در حال حاضر صد و بیست هکتار گلخانه وجود دارد و هشتاد هکتار دیگر آن نیز در آینده نزدیک اضافه خواهد شد.
خرمی با عنوان این که یکی از سیاست ‌های سازمان تأمین غذای سالم و کاهش مصرف سموم بوده است، خاطر نشان ساخت: نظارت بر کارخانجات خوراک دام از دیگر برنامه‌های این سازمان بوده و بیست کارخانه غیرمجاز در استان وجود داشته که تحت کنترل قرار ندارند.
خرمی تصریح کرد: قارچ خوراکی در استان ۲ هزار و صد و بیست تن تولید می‌شود، هم‌چنین حدود چهل و چهار واحد سم فروشی در استان قم وجود دارد.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان قم با اشاره به مسئله آموزش بعنوان ارکان اصلی، گفت: ظرف چند سال اخیر ۳ هزار و هفتصد کلاس در سی و سه عنوان برگزار گردیده است و آموزش کارورزی برای دانشجویان و دستگاه ‌هایی مانند فضای سبز شهرداری در دستور کار قرار گرفته و از کارگر تا کارشناس از این آموزش‌ ها بهره‌مند می گردند.

وجود بیست کارخانه غیر مجاز خوراک دام در قم

وی با عنوان این که در سال گذشته صد و پنجاه فعالیت ساخت‌وساز روستایی را داشته‌ایم، یاد آور شد: طرح امور اراضی از سال گذشته واگذار شده که چهارده شرکت مستقر در بخش‌ ها وجود دارد.
خرمی با تأکید بر این که عدم واگذاری کارها و رعایت نکردن قانون هوای پاک نیز از دیگر مشکلات سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی بوده، ادامه داد: رتبه‌بندی اعضای حقیقی و حقوقی نیز انجام ‌شده و در حال حاضر سیصد مورد کارشناس در سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی در حال فعالیت هستند.
وی گفت: دو هزار و چهارصد و هشتاد نفر عضو سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی استان هستند که از این تعداد سیصد مورد به طور رسمی مشغول به‌ کار هستند و حدود پنجاه درصد از آن‌ ها نیز بیکار هستند.

منبع: قم نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(نظارت)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اردیبهشت ۹۸
664 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0