پرهیز مردم از خرید نهال ‌های بدون شناسنامه نظام مهندسی کشاورزی ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

وجود چهار و نیم بهره‌ بردار در بخش کشاورزی

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با عنوان این که از ۴ میلیون بهره ‌بردار بخش کشاورزی کم تر از ۱ درصد تحصیل کردگان مرتبط به این بخش هستند، عنوان کرد: چهار و نیم درصد نیز تحصیلات غیر مرتبط با کشاورزی دارند.

کد خبر: 970524014 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ مرداد ۹۷ - ۸:۵۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با عنوان این که از ۴ میلیون بهره ‌بردار بخش کشاورزی کم تر از ۱ درصد تحصیل کردگان مرتبط به این بخش هستند، عنوان کرد: چهار و نیم درصد نیز تحصیلات غیر مرتبط با کشاورزی دارند.

وجود چهار و نیم بهره‌ بردار در بخش کشاورزی

وجود چهار و نیم بهره‌ بردار در بخش کشاورزی

وجود چهار و نیم بهره‌ بردار در بخش  کشاورزی

احمد کبیری در شورای نظام مهندسی و کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان در سنندج، گفت: امیدوار هستیم در آینده بیش تر از اختیارات و توانمندی ‌هایی که استانداری‌ ها دارند، بهره‌ بگیریم و سازمان نظام مهندسی کشاورزی نیز بعنوان یک مجموعه در خدمت سیاست ‌های دولت باشد.
کبیری ادامه داد: اولویت ما بعنوان کسانیکه در بخش کشاورزی کار می ‌کنیم، توسعه هر چه بیش تر حوزه کشاورزی است.
انتقال دانش ‌های علمی در حوزه کشاورزی از مهم ‌ترین اهداف سازمان نظام کشاورزی است
کبیری با عنوان این که انتقال دانش‌ های علمی و تکنولوژی‌ های روز در حوزه کشاورزی از مهم ‌ترین اهداف سازمان برای توسعه کشاورزی است، گفت: حدود یازده درصد از تولید ارزش ناخالص کشور مربوط به بخش کشاورزی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: سهم حوزه کشاورزی در بخش اشتغال هجده درصد است اگر این ۲ عدد به ما این پیام را دارد که ما باید از اشتغال کم کنیم تا درآمد سرانه این بخش افزایش پیدا کند یا باید سهم را در تولید ناخالص بالا ببریم تا سهم فعالان کشاورزی افزایش پیدا خواهد کرد.
کبیری افزود: در باره کاهش سهم اشتغال در بخش کشاورزی به عقیده من روزی اتفاق خواهد افتاد، چرا که مسیر تحولات فعلی و آتی این را به ما دیکته می ‌کند که باید به سمت کشاورزی دانش‌ پایه برویم و هرچه بتوانیم نفوذ دانش را در کشاورزی افزایش بدهیم در حقیقت نیروی انسانی کم تر نیاز داریم.
سرریز جمعیت بیکار سایر بخش ‌ها به بخش کشاورزی فشار می ‌آورد
کبیری افزود: الان سرریز جمعیت بیکار سایر بخش ‌ها به بخش کشاورزی فشار می ‌آرود که کاهش این میزان کمی آرمان گرایانه است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با تاکید بر این که آمار جویای کار در سطح ملی قریب به هفتاد درصد است، گفت: برخی آمار غیر رسمی می ‌گوید خط فقر در کشور به حدود ۲ میلیون و پانصد هزار تومان رسیده است.

وجود چهار و نیم بهره‌ بردار در بخش کشاورزی

کبیری افزود: چون نمی ‌شود اشتغال را کم کنیم، باید سهم بخش را در تولید ناخالص بالا ببریم.
وی با عنوان این که از ۴ میلیون بهره‌ بردار بخش کشاورزی کم تر از ۱ درصد تحصیل کردگان مرتبط به این بخش هستند، مطرح کرد: چهار و نیم درصد نیز تحصیلات غیرمرتبط با کشاورزی دارند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با تاکید بر این که جمع زیادی از تولید کنندگان تحصیلات در حد خیلی پایین هستند، تصریح کرد: باید با آموزش فعالین این عرصه را برای ورود به بازار کسب و کار تشویق و آماده کنیم.
کبیری گفت: قطعا برگزاری دوره‌ ها و کلاس‌ های آموزشی برای تک‌تک ۴ میلیون و پانصد هزار بهره‌ بردار در حوزه کشاورزی امکان ندارد اما این ظرفیت را در سازمان نظام مهندسی داریم که به بهره‌بردار آموزش بدهیم.
دوازده هزار کارشناس در رشته‌ های مختلف کشاورزی عضو سازمان نظام کشاورزی هستند
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با عنوان این که دوازده هزار نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی کارشناسان توانمند در حوزه‌ های مختلف کشاورزی هستند، تاکید کرد: دولت نهاده‌ای که در تامین آن به کشاورز کمک می‌ کند فقط در حوزه سخت‌ افزاری نبیند و از این محل یک درصد را کم و به سازمانی که در بحث آموزش و مهارت ‌آموزی فعالیت می‌ کند اختصاص دهد.
کشاورزی در ایران معیشتی است
کبیری اضافه کرد: کشاورزی ما در کشور خرد و معیشتی است و استخدام کارشناس برای فعال کشاورزی که چند هکتار زمین دارد عملا به صرفه نیست اما نباید از وجود و ظرفیت کارشناس که می ‌تواند در بهره‌وری نقش بسزایی داشت محروم بماند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با تاکید بر این که دولت دانش را در بخش کشاورزی بعنوان یک نهاده به رسمیت بشناسد، یاد آور شد: دولت خودش را مکلف نداند که همه نیازهای فنی بهره ‌بردار به دریافت خدمات کارشناسی و جدید را از طریق کارشناسان دولتی به بهره‌بردار بدهد.
کبیری مطرح کرد: همین الان قریب به ناظر را قانون به دولت مکلف کرده که استخدام کند اگر قرار باشد دائم برای این که با کشاورز در تعامل داشته باشیم هر سال باید این تعداد ناظر را استخدام کند.
کبیری با عنوان این که باید از ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی در این راستا استفاده گردد، ادامه داد:‌ نباید به فارغ‌التحصیلان این حوزه به چشم یک تهدید نگاه گردد.
وی گفت: میانگین سرانه استان ۱٫۲ کشور است این آمار واقعا نگران کننده است باید بنا را بر افزایش بهره‌ وری قرار دهیم تا شکافی که در این حوزه وجود دارد پر گردد.
پایین بودن سهم اشتغال در بخش کشاورزی از شاخص ‌های توسعه یافتگی است
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تصریح کرد: یکی از شاخص ‌های توسعه یافتگی کشورها پایین بودن سهم شاغلین بخش کشاورزی است.
وی گفت: توجه باید روی تولید سالم باشد و آلودگی در تولید محصولات کشاورزی به حداقل ممکن برسد.
کبیری با عنوان این که در حوزه ارتباط با وزارت جهاد کشاورزی ارتباطات خوبی داریم، خاطر نشان کرد: با وجود این انتظار داریم این تعامل در استان ‌ها رشد بیش تری پیدا کند.
منبع : شعار سال

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی چیست؟

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ مرداد ۹۷
1027 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0