راه کار جلوگیری از تخلفات بتن‌ ریزی در استان کهگیلویه و بویراحمد راه کار جلوگیری از تخلفات بتن‌ ریزی در استان کهگیلویه و بویراحمد

راه کار جلوگیری از تخلفات بتن‌ ریزی در استان کهگیلویه و بویراحمد

راه کار جلوگیری از تخلفات بتن‌ ریزی در استان کهگیلویه و بویراحمد ، مطرح شد. اولین جلسه چند جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، دادگستری، شهرداری یاسوج و اعضا کمیسیون ماده صد شهرداری برگزار گردید

کد خبر: 990505002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ مرداد ۹۹ - ۹:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، راه کار جلوگیری از تخلفات بتن‌ ریزی در استان کهگیلویه و بویراحمد ، مطرح شد. اولین جلسه چند جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، دادگستری، شهرداری یاسوج و اعضا کمیسیون ماده صد شهرداری برگزار گردید

راه کار جلوگیری از تخلفات بتن‌ ریزی در استان کهگیلویه و بویراحمد

راه کار جلوگیری از تخلفات بتن‌ ریزی در استان کهگیلویه و بویراحمد

راهکار جلوگیری از تخلفات بتن‌ریزی در کهگیلویه و بویراحمد/الزام مهندسین معمار جهت پاسخ‌گویی

در جلسه چند جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، دادگستری، شهرداری یاسوج و اعضا کمیسیون ماده صد شهرداری، موضوعاتی از جمله راهکار جلوگیری از تخلفات بتن‌ریزی مطرح گردید.

اولین جلسه چند جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، دادگستری، شهرداری یاسوج و اعضا کمیسیون ماده صد شهرداری برگزار گردید.

در این جلسه، یزدان‌پناه، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با تاکید بر این که امیدوار هستم این نشست ها با حضور همه شهرداران استان تشکیل گردد، بیان کرد: در مورد بحث بتن ریزی سازمان نظام مهندسی اقدام به تهیه فرم مخصوص بتن ریزی طبق مصوبه هیات مدیره کرده که مهندس قبل از بتن ریزی باید این فرم را تکمیل و تحویل سازمان دهند که این امر کاهش تخلف را در پی دارد.

یزدان‌پناه در مورد هزینه های کمیته نظارت عالیه تصریح کرد: طبق مصوبه هیات مدیره ۳ درصد نظارت و طراحی بابت هزینه های کمیته نظارت عالیه محاسبه می شود.

وی در مورد شناسنامه فنی و ملکی گفت: طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان داشتن شناسنامه برای تمامی ساختمان‌ها اجباری است که در سازمان طبق مصوبه هیات مدیره جهت کمک به مردم هزینه آن در ابتدای کار باید پرداخت شود تا اگر مالکی بعد از چند سال کار ساختمان خود را به اتمام رساند دیگر متحمل هزینه بیشتری نشود و هزینه هایی که بابت شناسنامه در استان ما پرداخت می گردد معادل هزینه های مصوبه شورای مرکزی در سال هشتاد و شش است.

وی در ادامه در مورد الکترونیکی شدن ارائه خدمات در سازمان تصریح کرد: کلیه خدمات بصورت الکترونیکی انجام و به شهرداری ارسال می شود که این امر کاهش هزینه های ارباب رجوع و سرعت در ارائه خدمات را به دنبال خواهد داشت که استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله اولین استانهایی است که دست به چنین اقدامی زده است.

شهامت، دبیر سازمان و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری استان در این جلسه بیان کرد: متولیان امر در حوزه ساخت و ساز باید به اصول اولیه و اساسی پایبند باشند نه به آراء صادره از کمیسیون ماده صد و در این زمینه باید ریشه یابی اساسی صورت گیرد که چرا پرونده به کمیسیون ماده صد رسیده چرا که جریمه در کمیسیون ماده صد مانع تخلف در جامعه نمی شود و هر چه جریمه بیشتر باشد تورم را به دنبال خواهد داشت.

شهامت ادامه داد: باید به طرح تفصیلی توجه ویژه ای صورت گیرد و اصلاحات آن طبق نیازهای جامعه تغییر و تخلفات در کمیسیون ماده صد بررسی و راه حلی های را برای رفع موانع آن ارائه شود، چرا که با توجه به اینکه ما در یک استان عشیره ای زندگی میکنیم امکان اجرای بسیاری از احکام صادره وجود ندارد.

وی در خاتمه گفت: چرا در فرم های کمیسیون ماده صد فقط مهندس عمران ثبت شده ولی تخلفات صورت گرفته شامل تخلفات فنی، بهداشتی و شهرسازی را نیز در برمیگیرد و مهندس معمار باید در این مورد، پاسخگو باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ مرداد ۹۹
472 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0