عمر مفید سازهها در مرکزی سی و دو سال ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی مطرح کرد:

عمر مفید سازه ها در استان مرکزی سی و دو سال است

محمد مصطفوی بیان کرد: درحالی عمر مفید ساختمانها در ایران به حدود بیست و پنج سال رسیده که این شاخص در جهان بیش از صد سال است.

کد خبر: 960729007 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ مهر ۹۶ - ۹:۲۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، محمد مصطفوی بیان کرد: درحالی عمر مفید ساختمانها در ایران به حدود بیست و پنج سال رسیده که این شاخص در جهان بیش از صد سال است.عمر مفید سازهها در مرکزی سی و دو سال

عمر مفید سازهها در مرکزی سی و دو سال

عمر مفید سازهها در مرکزی سی و دو سال

عمر مفید سازه ها در استان مرکزی  سی و دو سال است

مصطفوی عنوان رد: ضعف نظارتی اثرگذار بر اساس مقررات ملی ساختمان، نبود نظام کنترل بهینه بر تولید، عدم رعایت استانداردها در حوزه مصالح ساختمانی و استفاده نکردن از کارگر ماهر از جمله علل پایین بودن کیفیت و عمر مفید سازه های تجاری و مسکونی در این استان است.
وی ادامه داد: پایین بودن عمرمفید ساختمانها مقاومت در مقابل بلایایی طبیعی از جمله زلزله را کاهش میدهد و از طرف دیگر نیز این سازه ها که سرمایه پایه در هر کشوری محسوب میشود مجبور به بهسازی و نوسازی و صرف هزینه های قابل ملاحظه هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای با برگزاری دوره های مهارت افزایی کارگران ساختمانی، گام اثر گذاری برای استفاده از نیروی ماهر برداشته است.
وی با تاکید بر سرمایه ملی بودن ساختمان اظهار کرد: ۴۰ تا ۴۵ درصد سرمایه در این بخش متمرکز است که نظارت ناکافی و ضعف استانداردها به این سرمایه گذاری آسیب جدی وارد می کند.

عمر مفید سازهها در مرکزی سی و دو سال

مصطفوی افزود: صد و چهل تا صد و پنجاه نوع کالا در صنعت ساخت و ساز استفاده میشود تا صنعت ساختمان بتواند در چرخه تولید فعال باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: رعایت اصول ایمنی در ساخت و ساز و نظارت بر روند تکمیل ساختمان الزامی است ولی در صورت کیفیت پایین در مصالح، بازرسی تحت شعاع قرار میگیرد.
او تصریح کرد: بخشی از مشکلات ساخت و ساز مربوط بمصالح نامرغوب و بخش دیگر به علت استفاده نادرست از مصالح ساختمانی است.
مصطفوی خاطر نشان ساخت: استفاده از مصالح استاندارد ضامن ایمنی ساختمان است و استاندارد سازی باید در ساخت همه ساختمانها مورد توجه قرار گیرد.
سازمان نظام مهندسی استان مرکزی دارای ۵ هزار عضو می باشد.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی اردبیل

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ مهر ۹۶
926 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0