به کارگیری دو هزار و پانصد و پنجاه کمباین برای برداشت محصولات پاییزه گلستان ریاست اداره امور فناوریهای مکانیزه سازمان جهادکشاورزی گلستان

به کارگیری دو هزار و پانصد و پنجاه کمباین برای برداشت محصولات پاییزه گلستان

ریاست اداره امور فناوریهای مکانیزه سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که 2 هزار و پانصد و پنجاه دستگاه کمباین محصولات پاییزه استان شامل کلزا، جو و گندم را از اواخر اردیبهشت تا ابتدای شهریور سال جاری برداشت میکنند.

کد خبر: 980228011 تاریخ انتشار: شنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۸ - ۵:۴۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست اداره امور فناوریهای مکانیزه سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که ۲ هزار و پانصد و پنجاه دستگاه کمباین محصولات پاییزه استان شامل کلزا، جو و گندم را از اواخر اردیبهشت تا ابتدای شهریور سال جاری برداشت میکنند.

به کارگیری دو هزار و پانصد و پنجاه کمباین برای برداشت محصولات پاییزه گلستان

به کارگیری دو هزار و پانصد و پنجاه کمباین برای برداشت محصولات پاییزه گلستان

به کارگیری دو هزار و پانصد و پنجاه کمباین  برای برداشت محصولات پاییزه گلستان

 

مریم برزنونی بیان کرد: تاکنون برگه معاینه فنی برای هفتاد درصد کمباین های استان با بهره گیری از کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان صادر گردیده و تا آخر این هفته به پایان میرسد که یکی از اهداف آن، کاهش ریزش محصول در زمان برداشت است.
رییس اداره امور فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی گلستان، در مورد رده سنی کمباین های موجود در گلستان هم ادامه داد: بیست و پنج درصد کمباینهای گلستان زیر سیزده سال، چهل و پنج تا چهل درصد کمباین ها بالای بیست سال و بقیه بین سیزده تا بیست سال عمر دارند.
وی تصریح کرد: محدودیتی در ارایه تسهیلات بانکی برای نوسازی کمباین در استان وجود ندارد.
به گفته برزنونی، قیمت هر دستگاه کمباین تولید داخل حدود ۲ میلیارد و هشتصد میلیون و هر دستگاه کمباین وارداتی چهارده تا سیزده میلیارد ریال است که برای خرید آن به متقاضیان تسهیلات بانکی ارایه می گردد.
استان مرزی گلستان، از قطبهای مهم کشاورزی کشور بشمار میرود که هر ساله برداشت محصولات پاییزه آن از میانه اردی‌بهشت شروع و تا آخر مرداد ادامه خواهد داشت.

به کارگیری دو هزار و پانصد و پنجاه کمباین برای برداشت محصولات پاییزه گلستان

محصول پاییزه کشت شده گلستان شامل نخود فرنگی، باقلا، کلزا، گندم، جو و سیب زمینی است که امسال بیش ترین سطح قابل برداشت به ۳ محصول گندم با بیش از دویست و چهل هزار هکتار، دانه روغنی کلزا با هشتاد و هفت هزار هکتار و جو با هشتاد و دو هزار هکتار اختصاص دارد.
سال زراعی قبل، گلستان با خرید صد و دوازده هزار و پانصد تن کلزا و نهصد و چهل هزار تن گندم از کشاورزان به ترتیب رتبه های اول و دوم کشور را کسب کرده بود.
گلستان دارای ششصد و شصت و هفت هزار هکتار زمین زراعی است که هر ساله حدود پانصد هزار هکتار آن به زیر کشت محصولات پاییزه میرود.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ اردیبهشت ۹۸
628 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0