برگزاری مجمع عمومي فوق العاده نوبت دوم سازمان نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان خبر داد:

لزوم استفاده از نیروهای متخصص سازمان نظام مهندسی در پروژههای عمرانی شهر رشت

مقدادی بیان کرد: شهر رشت از لحاظ دارا بودن نیروی متخصص در کار عمرانی بسیار غنی میباشد و اکنون حدود ده هزار نفر در شهر رشت عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان میباشند.

کد خبر: 960214011 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۶ - ۷:۲۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مقدادی بیان کرد: شهر رشت از لحاظ دارا بودن نیروی متخصص در کار عمرانی بسیار غنی میباشد و اکنون حدود ده هزار نفر در شهر رشت عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان میباشند.لزوم استفاده از نیروهای متخصص نظام مهندسی در پروژههای عمرانی

لزوم استفاده از نیروهای متخصص نظام مهندسی در پروژههای عمرانی

سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان

لزوم استفاده از نیروهای متخصص نظام مهندسی در پروژههای عمرانی

سینا مقدادی نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان ضمن برشمردن اولویتهای شهر رشت، راه کارهای خود را درباره ارتقا کیفیت ساخت و ساز و هم چنین پروژههای عمرانی شهر رشت ارائه نمود.
شما بعنوان نایب ریس اول نظام مهندسی ساختمان استان گیلان چه پیشنهادی برای افزایش کمی و کیفی ساخت و ساز شهر رشت دارید؟
بنظر من سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان اقدامهای مثبتی در بخش بهبود وضیعت پروژههای عمرانی بخش خصوصی انجام داده و این رشد کیفیت ساخت و ساز طی چند سال گذشته ملموس میباشد لذا ایجاد هماهنگی بیش تر میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی میتواند تاثیر بسزایی در بهبود و رشد کیفیت ساختمانها داشته باشد
بنظر شما زیباسازی در امر ساخت و ساز شهری چه تاثیری دارد؟
نمای سازه های شهری و المانهای شهری ارتباط مستقیمی با شرایط روحی شهروندان دارد و ایجاد آرامش در شهروندان میتواند در کاهش بعضی از ناهنجاریهای اجتماعی موثر باشد هم چنین با توجه به مهمانپذیر بودن شهر رشت، زیبایی شهر می تواند در جذب توریست نیز تاثیر گذار باشد البته می بایست تاکید نمود که زیباسازی شهر باید با اقلیم منطقه و شرایط محیطی نیز هم خوانی داشته باشد در همین زمینه شهرداری رشت با هم کاری نظام مهندسی ساختمان استان گیلان کارگروهی برای بررسی و ارائه راه کاری تشکیل داده است.

با توجه بعضویت تان در هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان استان گیلان مهم ترین نیاز های عمرانی شهر رشت را در چه مواردی میبینید؟

شهر رشت از لحاظ دارا بودن نیروی متخصص در امر عمرانی خیلی غنی میباشد و اکنون حدود ده هزار نفر در شهر رشت عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان میباشند.
راه کارهایی برای به کارگیری این نیروهای متخصص در پروژههای عمرانی میتواند تاثیر گذار باشد و در عین حال می بایست در بخش کنترل کیفیت مصالح نیز نظارت بیش تر شده تا هزینه های صورت گرفته بازده طولانی مدتی داشته باشد.
حال در کنار این مسائل می بایست پروژهها الویتبندی شوند و آن دسته از پروژههایی که میتواند در کوتاه مدت در زمان حال شهروندان تاثیر گذار باشد در سر لوحه امور عمرانی قرار گیرند از جمله توجه بیش تر بتوسعه خطوط ارتباطی داخل شهر که میتوان بکاهش ترافیک و تشویق شهروندان به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی کمک کند
نارضایتی مردم از آسفالت معابر و خیابانها قصه ای همیشگی است. آیا برای رفع این مشکل برنامه مد نظرتان چیست؟
بنظر من در زمینه آسفالت می‌بایست نظارت بکیفیت آسفالت بیش تر گردد و آسفالت تولیدی را به استانداردهای جهانی نزدیک نمود و از آن جایی که بنده عضو اصلی کمیته کنترل کیفیت مصالح ساختمانی استان گیلان هستم بازدید هایی در این حوزه از شرکتهای تولید کننده مصالح استان داشته ام. در عین حال تعامل و هم کاری دستگاههای اجرایی مختلف نیز خیلی حایز اهمیت است زیرا گاها عدم وجود هماهنگی بین این دستگاهها و رعایت نکردن تقدم و تاخر پروژهها سبب میشود خیابانها یا کوچه ای که توسط شهرداری بهسازی شده برای اجرای پروژه دستگاه دیگری تخریب گردد و این امر در واقع بنوعی از بین بردن بیت المال است که با کمی همت جهت ایجاد هماهنگی میتواند رفع گردد.
شهر رشت برای رسیدن به نقطه مطلوب دیگر کلانشهرها باید چه اقدامهایی را انجام دهد؟
شهر زیبای رشت با توجه بشرایط محیطی که دارد میتواند با برنامه ریزی به یک شهر دوستدار طبیعت تبدیل گردد و این امر خودش اگر درست اجرا گردد میتواند کاری کند که شهر رشت در قیاس با سایر کلانشهر ها در جایگاه برتر قرار بگیرد.
در مورد مجوز های ساخت ساز به زمینهای نسقی نظر شما چیست؟


معمولا زمینهای نسقی در اطراف شهر وجود دارد که با توجه بتوسعه شهر رشت در چند سال گذشته این مناطق در داخل شهر قرار گرفته اند. بنظر من می بایست تا آن جا که میشود تسهیلاتی فراهم کرد تا مالکین این زمینها بتوانند در زمان کوتاه سند مالکیت خود را دریافت نمایند. البته در گذشته در دوره کوتاهی این امر در شهرداری انجام می شد و اکنون قوانینی در مجلس شورای اسلامی برای رفع این مشکل تصویب گردیده است که امیدوارم با توجه بوجود نمایندگان توان مند در بخش شهرستان رشت و پی گیری آن ها حل این مشکل تصریح شود تا بتوان از مجرای قانونی این اقدامات را انجام داد. ولی متاسفانه شاهدیم پیچیده بودن این پروسه باعث میشود بعضی از مالکان اینگونه زمینها، ساخت و ساز غیر قانونی انجام دهند و این امر باعث ایجاد نابسامانی میشود و گاها برخورد های قانونی که بناچار صورت میگیرد موجب نارضایتی شهروندان میشود.

چه قدر به بهره گیری از بخش خصوصی در مبحث عمران شهری معتقد هستید؟
اعتقاد بیشتری به بهره‌گیری از بخش خصوصی در بحث عمرانی شهر دارم و این امر به کوچک شدن شهرداریها کمک میکند و باعث میشوند توان و زمان بیش تری برای رسیدن به امور بزرگ تر داشته باشند. بنظر من می بایست راه را برای ورود سرمایه گذاران به شهر هم وار نمود چراکه این امر حتی میتواند با تصویب پروژهها به صورت سرمایه گذاری و کنترل شهرداری و نظارت شورای شهر باشد که هم بعمران و آبادانی شهر کمک نماید و هم باعث ارتقا درآمد های پایدار شهرداری و هزینه کرد آن برای تامین هرچه بیش تر رفاه شهروندان گردد.
منبع: دیار میرزا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ اردیبهشت ۹۶
1213 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0