کم رنگ شدن استفاده از معماری اسلامی در ساخت و سازها در جامعه امروزی کم رنگ شدن استفاده از معماری اسلامی در ساخت و سازها در جامعه امروزی

کم رنگ شدن استفاده از معماری اسلامی در ساخت و سازها در جامعه امروزی

کم رنگ شدن استفاده از معماری اسلامی در ساخت و سازها در جامعه امروزی ، نظام مهندسی لرستان با چهار هزار نفر عضو پروانه‌دار، بزرگ‌ترین تشکل حرفه‌ای استان است

کد خبر: 991206007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ اسفند ۹۹ - ۱:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کم رنگ شدن استفاده از معماری اسلامی در ساخت و سازها در جامعه امروزی ، نظام مهندسی لرستان با چهار هزار نفر عضو پروانه‌دار، بزرگ‌ترین تشکل حرفه‌ای استان است

کم رنگ شدن استفاده از معماری اسلامی در ساخت و سازها در جامعه امروزی

کم رنگ شدن استفاده از معماری اسلامی در ساخت و سازها در جامعه امروزی
کم‌رنگ شدن معماری اسلامی در ساخت‌وسازها
رئیس سازمان نظام مهندسی لرستان مأموریت نخست این سازمان را تأمین حقوق شهروندی دانست و افزود: در جامعه امروزی استفاده از معماری اسلامی در ساخت و سازها کم‌رنگ شده است.
سعید بارانی، در جلسه خبری با اصحاب رسانه لرستان، بیان داشت: نظام مهندسی لرستان با چهار هزار نفر عضو پروانه‌دار، بزرگ‌ترین تشکل حرفه‌ای استان است.
بارانی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی بودجه دولتی ندارد و به صورت خودگردان مدیریت می ‌گردد، گفت: عمران، معماری، برق و ترافیک از کارگروه‌های نظام مهندسی است که در سطح استان ربع قرن سابقه دارد.
تأمین حقوق شهروندی؛ اولین مأموریت نظام مهندسی
رئیس سازمان نظام مهندسی لرستان با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی لرستان مرجعیت فنی استان در کارهای مهندسی است، به وظایف سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و افزود: وظایف این سازمان در چهار مأموریت خلاصه می‌شود که اولین آن تأمین حقوق شهروندی است؛ مسئله‌ای که در استان ما کمتر به آن توجه می ‌شود.
بارانی وظیفه دیگر این سازمان را ارتقای کیفی ساختمان‌‌ها دانست و با اشاره به اینکه ایجاد سیستمپ‌ها و کنترل ‌ها سبب افزایش عمر مفید ساختمان ‌ها می ‌شود، تصدی وزارت: پاس‌داشت حقوق حرفه‌ای و شأن اجتماعی مهندسان و ترویج اخلاق حرفه‌ای مهندسی وظیفه بنیادین سازمان نظام مهندسی است.
بارانی با تأکید بر لزوم توجه به معماری اسلامی و ایرانی در ساخت و سازها بیان کرد: در جامعه کنونی شاهد کمرنگ‌شدن استفاده از معماری اسلامی در ساخت و سازها هستیم.
وی نگاه ویژه به سیستمی کردن خدمات نظام مهندسی را از راهبردهای این سازمان برشمرد و افزود: بسیاری از خدمات نظام مهندسی لرستان الکترونیکی است، کما اینکه سامانه ارائه خدمات نظام مهندسی لرستان شفاف‌ترین سامانه ارجاع کار است.
وی با عنوان اینکه ماده صد، ممر درآمد شهرداری‌ ها شده که این امر باعث کم‌توجهی به گزارشات مهندسان می ‌‌شود، ادامه داد: خدمات در نظام مهندسی در سطح استان شهرها و بخش ‌ها گسترش پیدا می‌کند.
منبع: ایکنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۹
368 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0