عدم واقعی بودن قیمت احداث مسکن اعلام شده توسط سازمان نظام مهندسی عدم واقعی بودن قیمت احداث مسکن اعلام شده توسط سازمان نظام مهندسی

عدم واقعی بودن قیمت احداث مسکن اعلام شده توسط سازمان نظام مهندسی

عدم واقعی بودن قیمت احداث مسکن اعلام شده توسط سازمان نظام مهندسی ، آشکار است. با توجه به جمع‌آوری نظرات بخش خصوصی، قیمت‌ اعلام شده هر متر مربع واحد مسکونی توسط سازمان نظام مهندسی فاقد تناسب با واقعیت است

کد خبر: 990426003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۶ تیر ۹۹ - ۱۱:۱۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم واقعی بودن قیمت احداث مسکن اعلام شده توسط سازمان نظام مهندسی ، آشکار است. با توجه به جمع‌آوری نظرات بخش خصوصی، قیمت‌ اعلام شده هر متر مربع واحد مسکونی توسط سازمان نظام مهندسی فاقد تناسب با واقعیت است

عدم واقعی بودن قیمت احداث مسکن اعلام شده توسط سازمان نظام مهندسی

عدم واقعی بودن قیمت احداث مسکن اعلام شده توسط سازمان نظام مهندسی

قیمت احداث مسکن اعلام شده توسط نظام مهندسی تناسبی با واقعیت ندارد
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان بیان کرد: با توجه به جمع‌آوری نظرات بخش خصوصی، قیمت‌ اعلام شده هر متر مربع واحد مسکونی توسط سازمان نظام مهندسی فاقد تناسب با واقعیت است.
فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان، در ارتباط با موارد مرتبط با قانون نظام مهندسی ساختمان، عنوان کرد: قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بمنظور نظام‌مندکردن فعالیت ‌های حرفه‌مندان و صنوف فعال و هم‌چنین کنترل ساختمان را مورد تصویب قرار گرفته است. در طول بیست و پنج سال گذشته و بعد از تصویب این قانون، ساختار سازمان ‌های حرفه‌ای مثل سازمان نظام مهندسی شکل گرفته اما هم‌چنان شاهد ترک فعل نهادهای متولی در این حوزه هستیم.
*بی توجهی بیست و پنج ساله وزارت راه و شهرسازی
پورحاجت، در توضیح ترک فعل صورت گرفته توسط وزارت راه و شهرسازی، گفت: بخش عمده‌ای از بلاتکلیفی صنوف ساختمان، هرج و مرج و تعادل نداشتن حوزه تولید مسکن مرتبط با ماده بیست و نه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان است. براساس این ماده قانونی وزارت راه و شهرسازی بعنوان متولی اصلی مسکن در کشور مکلف بود، آئین‌نامه نظام اجرایی فعالیت ‌های ساختمانی را گرداوری و منتشر کند. در حال حاضر با گذشت بیست و ‌پنج سال از ابلاغ این قانون، شاهد عدول وزارت راه و شهرسازی از انجام وظیفه خود در این حوزه هستیم.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان، در توضیح آثار بی‌عملی وزارت راه در ارتباط با تدوین آئین‌نامه نظام اجرایی فعالیت‌ های ساختمانی، ادامه داد: بی عملی وزارت راه و شهرسازی منجر به این باور شده است که سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان متولی امر صنعت ساختمان در کشور شناخته شود. در حقیقت این باور انحراف اساسی از قانون نظام مهندسی مصوب سال هفتاد و چهار به حساب می‌آید.
*قیمت ساخت مسکن اعلام شده توسط نظام مهندسی تناسبی با واقعیت ندارد
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان، در بیان ایرادات حضور سازمان نظام‌ مهندسی به عنوان متولی صنعت ساختمان، افزود: سازمان نظام مهندسی تکالیفی بمنظور نرخ‌گذاری خدمات مهندسی بعهده دارد و به استناد ماده پانزده قانون نظام مهندسی، نسبت به این تکالیف اقدام می‌ کند. در شرایط کنونی، با توجه به جمع‌آوری نظرات بخش خصوصی، قیمت ‌های اعلام شده توسط سازمان نظام مهندسی فاقد تناسب با واقعیت است.
پورحاجت، در تشریح علل بخش خصوصی به منظور غیر واقعی بودن نرخ ‌های اعلامی سازمان نظام مهندسی برای ساخت هر متر مربع واحد مسکونی، اظهار داشت: با توجه به وابستگی قیمت بسته ‌های خدمات مهندسی به قیمت ساخت هر متر مربع واحد مسکونی، سازمان نظام مهندسی به واسطه کنترل قیمت این بسته ‌های خدمات، اقدام به نرخ‌گذاری غیر واقعی در این حوزه کرده است.
وی، با اشاره به نتایج سوء مطرح شدن قیمت ‌های غیر واقعی گفت: بی‌اعتباری نرخ‌ های اعلام شده توسط دولت، کم‌ترین نتیجه اعلام غیر واقعی قیمت است.
وی، ضمن انتقاد به نحوه محاسبه قیمت خدمات مهندسی و ارتباط آن با قیمت ساخت، بیان داشت: وزارت راه و شهرسازی باید هرچه سریع ‌تر نسبت به انجام ماموریت قانونی خود اقدام کرده و انحراف از قانون نظام مهندسی که منجر به بروز مشکلات فراوان شده است را تصحیح کند.
این عضو کانون سراسری انبوه‌سازان در خاتمه، افزود: کانون سراسری انبوه‌سازان، مراتب اعتراض خودنسبت به نرخ اعلام شده برای ساخت هر متر مربع واحد مسکونی توسط سازمان نظام مهندسی را در قالب نامه‌ای به معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرده است.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ تیر ۹۹
422 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0