تعرفه خدمات مهندسی در تمامی پروژه‌های مسکونی با دستور وزارت راه و شهرسازی تغییر یافته است تعرفه خدمات مهندسی در تمامی پروژه‌های مسکونی با دستور وزارت راه و شهرسازی تغییر یافته است

تعرفه خدمات مهندسی در تمامی پروژه‌های مسکونی با دستور وزارت راه و شهرسازی تغییر یافته است

تعرفه خدمات مهندسی در تمامی پروژه‌های مسکونی با دستور وزارت راه و شهرسازی تغییر یافته است ، جامعه مهندسی تغییرات و تحولات اساسی در ساخت و ساز داشته است

کد خبر: 021209010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ اسفند ۰۲ - ۹:۲۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تعرفه خدمات مهندسی در تمامی پروژه‌های مسکونی با دستور وزارت راه و شهرسازی تغییر یافته است ، جامعه مهندسی تغییرات و تحولات اساسی در ساخت و ساز داشته است

تعرفه خدمات مهندسی در تمامی پروژه‌های مسکونی با دستور وزارت راه و شهرسازی تغییر یافته است

تعرفه خدمات مهندسی در تمامی پروژه‌های مسکونی با دستور وزارت راه و شهرسازی تغییر یافته است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان:
تعرفه خدمات مهندسی تغییر کرد
شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: تعرفه خدمات مهندسی در تمامی پروژه‌های مسکونی با دستور وزارت راه و شهرسازی تغییر یافته است.
حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تصریح کرد: جامعه مهندسی تغییرات و تحولات اساسی در ساخت و ساز داشته است و همه مدیران و مسوولان و حتی بهره برداران به وجود همه مهندسان افتخار می‌کنند.
شکیب ادامه داد: ما در سال گذشته توانستیم سه کار مهم را انجام دهیم. اولی مربوط به تعرفه خدمات مهندسی بود که در سال مهار تورم به کمک دوستان وزارت راه، خوشبختانه تعرفه تا سقف ۷۶ درصد افزایش پیدا کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: دومین کار بیمه مهندسان بود که با کمک ویژه دکتر اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس، بعد از سال‌ها تصویب گردید.
شکیب ادامه داد: اتفاق سوم، بحث مجریان ذی صلاح است که علی رغم اینکه لزوم بکارگیری مجریان ذی صلاح در قانون آمده است و در مبحث دوم به صراحت تاکید شده، اما اجرای آن تحت تاثیر فراز و نشیب‌هایی عملیاتی نشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: اما خوشبختانه از چند ماه با رای دیوان عدالت اداری، بکارگیری مجری ذی صلاح برای کلیه ساختمان‌ها الزامی گردید.
شکیب خطاب به مهندسان گفت: بحث مجری ذی صلاح باید به نحو احسن از سوی شما اجرایی شود و من خواهش میکنم مهندسان هم کار خوب انجام دهند و هم این خدمت مهندسی خود را رایگان عرضه نکنند.
وی ادامه داد: الگوریتم کار مجریان ذی صلاح در حال طراحی است و هفته آینده ابلاغ می‌شود و مجریان مکلف هستند این روند را انجام دهند.
وی به برنامه‌های نظام مهندسی در سال آتی اشاره و بیان کرد: تعرفه واقعی مهندسان برای سال آینده را به وزارت راه و شهرسازی اعلام خواهیم کرد چرا که هزینه ساختی که معیار تعیین تعرفه مهندسی است اصلا واقعی نیست و این مساله همواره مورد تمسخر جامعه مهندسی است و ما واقعا مصمم هستیم که این تعرفه واقعی گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: هم‌چنین در سال آینده به دنبال عملیاتی شدن مبحث ۲۲ مقررات ملی با همکاری و وزارت راه و کشور و مجلس هستیم که هم زمینه ایجاد ظرفیت‌های جدید شغلی برای مهندسان است و هم از اتفاقاتی نظیر حوادث ناشی از حریق و… در ساختمان‌ها پیش‌گیری می‌کند.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۰۲
149 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0