اهتمام عجیب برای مهندسی کردن انتخابات نظام مهندسی مهندسی انتخابات نظام مهندسی

اهتمام عجیب برای مهندسی کردن انتخابات نظام مهندسی

مهندسی انتخابات نظام مهندسی؛ این ادعایی است که برخی با استناد به برخی شواهد و قرائن مدعی هستند بزودی به وقوع خواهد پیوست، مگر آن که مسئولان به ماجرا ورود کرده و به ابهامات این انتخابات پاسخ دهند.

کد خبر: 190624001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ تیر ۹۸ - ۸:۴۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مهندسی انتخابات نظام مهندسی؛ این ادعایی است که برخی با استناد به برخی شواهد و قرائن مدعی هستند بزودی به وقوع خواهد پیوست، مگر آن که مسئولان به ماجرا ورود کرده و به ابهامات این انتخابات پاسخ دهند.

اهتمام عجیب برای مهندسی کردن انتخابات نظام مهندسی

اهتمام عجیب برای مهندسی کردن انتخابات نظام مهندسی

اهتمام عجیب برای مهندسی  کردن انتخابات نظام مهندسی

ماجرا از این قرار است که شورای مرکزی دوره هفتم سازمان نظام مهندسی کشور در نشست دویست و سی و هفتم خود اعضای هیات اجرایی هشتمین دوره انتخابات شورای مرکزی را انتخاب کرد تا آماده برگزاری انتخابات گردد. انتخاباتی که قرار است شورای مرکزی آتی را تعیین کند.
فرایندی که نحوه آن به تفصیل در نظام نامه انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور آمده و طبق این اساس، بروز هر گونه مشکلی در آن عجیب و دور از انتظار بنظر می ‌رسد. عجیب از این رو که بعنوان مثال بند اول از فصل دوم نظام نامه یاد شده، چگونگی انتخاب هیات اجرایی را مشخص می‌ کند و ماده بیست و سوم تصریح دارد که رئیس سازمان تنها مسئول اجرای این تصمیم شورای مرکزی است.

مقرراتی که وفق آن ها می ‌بایست عضویت منتخبین در هیات اجرایی توسط رئیس به آن ها ابلاغ شود تا فرایند انتخابات پی گرفته شده و فرجام بیابد، ولی ظاهرا قرار نیست این گونه گردد! این را می ‌شود از اتفاق عجیبی که رخ داده دریافت؛ اتفاقی که بهتر است شرح آن را از زبان یک از افراد آگاه بشنویم:

«اعضای هیات اجرایی مطابق تبصره یک ذیل بند اول از فصل دوم نظام نامه، بهادری را بعنوان رئیس هیات اجرایی هشتمین دوره انتخابات شورای مرکزی انتخاب کرده اند. گرچه براساس شرایط مندرج در همان نظام نامه معتبر هیچ تکلیف یا تعریفی در زمینه الزام ابلاغ این انتخاب توسط رییس سازمان به فرد منتخب برای ریاست هیات اجرایی وجود ندارد، ولی فرج الله رجبی رسما انتخاب بهادری توسط هیات اجرایی منتخب شورا به عنوان رئیس هیات اجرایی را به وی ابلاغ می ‌کند.

تا این جای کار همه فرآیند بصورت معمول پیش رفته، ولی ناگهان در جلسه شورای مرکزی سازمان، فرج الله رجبی که نماینده مجلس و ریاست سازمان بصورت هم‌زمان است و قرار است نگهبان رای ملت باشد، در اقدامی عجیب و بی سابقه رسما اعلام می‌ کند که قصد مهندسی انتخابات آتی نظام مهندسی را دارد و هر که را صلاح نداند اجازه نمی‌دهد رای بیاورد.

این سخنان عجیب از طرف یک نماینده مدعی در مجلس سبب می‌ شود که رییس هیات اجرایی موضع تندی بگیرد و به او تذکر دهد که هرگز نمی‌ تواند چنین کاری کند. تذکری که پیرو آن آقای نماینده فرد دیگری را که اساسا از اعضای هیات اجرایی منتخب شورا نیست، بعنوان رئیس هیات اجرایی به معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی معرفی می‌ کند!»

رویدادی عجیب که حتی از نظر شکلی هم درست نیست چرا که چنین تغییری در دایره اختیارات شورای مرکزی است و از آن مهم ‌تر، انتخاب رییس هیات اجرایی بر عهده اعضای هیات اجرایی است نه یک فرد و حتی شورای مرکزی. درست مثل آن که اجازه داده باشیم سرمربی یک تیم فوتبال تیم داوری بچیند!

اهتمام عجیب برای مهندسی کردن انتخابات نظام مهندسی

قابل ذکر است رجبی در اتخاذ چنین تصمیماتی مسبوق به سابقه است و جالب این که دولت و وزیر مسکن در این مورد، موضعی اتخاذ نکرده‌اند و مایل به خاتمه دادن به تاخت و تازهای آقای نماینده نیستند؛ نماینده ای که توسط وزیر قبلی در همین دولت به علت تخلفات متعدد، پروانه فعالیتش تعلیق شده بود و البته به آن تصمیم تمکین نکرد.وضعیتی که دورنمای آن، انتخاباتی واجد سلامت های لازم نیست و از این رو می ‌بایست از وزیر مسکن، راه و شهرسازی سوال گردد چرا و چگونه در برابر چنین اتفاقاتی سکوت اختیار کرده است؟!

منبع: تابناک

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ تیر ۹۸
532 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0