ورود مجلس به بخش نامه ‌های جنجال برانگیز وزیر راه وشهرسازی عباس آخوندی

روایت وزیر راه و شهرسازی از تخلف هفتصد میلیاردی سازمان نظام مهندسی

عباس آخوندی به انتقادهای صورت گرفته به بخش نامه اخیرش در مورد پرداختها به سازمانها نظام مهندسی ساختمان پاسخ داد.

کد خبر: 961110004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶ - ۱:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،عباس آخوندی به انتقادهای صورت گرفته به بخش نامه اخیرش در مورد پرداختها به سازمانها نظام مهندسی ساختمان پاسخ داد.روایت وزیر راه و شهرسازی از تخلف هفتصد میلیاردی سازمان نظام مهندسی

روایت وزیر راه و شهرسازی از تخلف هفتصد میلیاردی سازمان نظام مهندسی

روایت وزیر راه و شهرسازی از تخلف هفتصد میلیاردی سازمان نظام مهندسی

روایت وزیر راه و شهرسازی از تخلف هفتصد  میلیاردی سازمان نظام مهندسی

وی با اشاره به انتقادهای صورت گرفته به بخش نامه اخیرش در مورد پرداختها به سازمانها نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: این سازمانها در سال گذشته ۱ هزار و پانصد میلیارد تومان گردش مالی داشتند که بخشی از آن را در بانک ها سپرده گذاری کردند و از این سپرده گذاری صد و هفتاد و دو میلیارد تومان سود میگرفتند.
وی ادامه داد: این سازمانها باید هفتصد و هشتاد میلیارد تومان به مهندسان پرداخت میکردند در حالی که هفتصد میلیارد تومان در حساب آن ها باقیمانده بود.
آخوندی مطرح کرد: سازمان نظام مهندسی به اتکای بخش نامه دولتی از مردم پول میگرفت درحالی که این سازمان سازمانی مردم نهاد است و درآمدهایش باید از حق عضویت اعضا و کمکهای دولت تامین گردد.
آخوندی خاطر نشان کرد: این بخش نامه که با لغو بخش نامه سیزده سال پیش وزیر وقت صورت گرفت، به نفع مهندسان مالکان و به نفع عموم جامعه است.
آخوندی با اشاره به صدور بخش نامه موسوم به تعارض منافع که از ابتدای سال نود و هفت اجرایی می گردد افزود: طبق این بخش نامه مهندسان نه دستگاه دولتی تا زمان خدمت در این دستگاهها حق ارائه خدمات در بخش خصوصی را نخواهند داشت.

روایت وزیر راه و شهرسازی از تخلف هفتصد میلیاردی سازمان نظام مهندسی

وی با اشاره به تلاشهای این وزارت خانه برای رونق بازار مسکن گفت: سیصد و سی هزار سپرده گذار بعنوان متقاضیان واقعی مسکن برای استفاده از تسهیلات خرید مسکن ثبت نام کرده اند.
وزیرراه و شهرسازی یاد آور شد: به اعتقاد بیش تر کارشناسان بازار مسکن با توجه بوجود دو و نیم میلیون خانه خالی در شهرها که ۲ میلیون آن بعنوان خانه دوم است تا مدتها عرضه مازاد در بازار مسکن وجود دارد

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

خرید کتاب نشریه ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ بهمن ۹۶
967 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0