ماجرای انتخابات نظام مهندسی ساختمان پایان ندارد | شکیب: کنار رفتن من بخاطر تعارض منافع بود ماجرای انتخابات نظام مهندسی ساختمان پایان ندارد | شکیب: کنار رفتن من بخاطر تعارض منافع بود

ماجرای انتخابات نظام مهندسی ساختمان پایان ندارد | شکیب: کنار رفتن من بخاطر تعارض منافع بود

ماجرای انتخابات نظام مهندسی ساختمان پایان ندارد | شکیب: کنار رفتن من بخاطر تعارض منافع بود ، مخالفان برگزاری حضوری انتخابات نظام مهندسی ساختمان بر این باورند که حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی در رسانه ‌ها، همایش‌ها و جلسات پررنگ تر از سایر اعضای استانها است

کد خبر: 010218006 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۱ - ۳:۱۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ماجرای انتخابات نظام مهندسی ساختمان پایان ندارد | شکیب: کنار رفتن من بخاطر تعارض منافع بود ، مخالفان برگزاری حضوری انتخابات نظام مهندسی ساختمان بر این باورند که حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی در رسانه ‌ها، همایش‌ها و جلسات پررنگ تر از سایر اعضای استانها است

ماجرای انتخابات نظام مهندسی ساختمان پایان ندارد | شکیب: کنار رفتن من بخاطر تعارض منافع بود

ماجرای انتخابات نظام مهندسی ساختمان پایان ندارد | شکیب: کنار رفتن من بخاطر تعارض منافع بود

وزارت راه و شهرسازی در حالی به برگزاری حضوری انتخابات نظام مهندسی ساختمان تاکید میکند که سرپرست سازمان نظام مهندسی از مخالفان این اقدام می گوید دیگر مسئولیت برگزاری انتخابات را ندارد.
پس از حواشیهای زیاد بر سر مکان برگزاری انتخابات شورای مرکزی انتخابات نظام مهندسی ساختمان و انتقال آن از جزیره کیش به تهران، حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان داشت: حسب دستور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی مقرر گردید تا محل برگزاری انتخابات شورای مرکزی انتخابات نظام مهندسی ساختمان از جزیره کیش به تهران منتقل گردد.
این جابجایی مکان برگزاری انتخابات اگر چه پس از اظهارات شکیب که کیش را به مکانی بی طرفی و برگزاری در آنجا را بدون هیچ سوگیری خاصی معرفی کرده بود صورت گرفت که هزینه های میلیاردی تا حدودی دردسر ساز شده بود. هر چند با تغییر مکان برگزاری انتخابات و انتقال آن به تهران نیز گفته شد مبلغ ۶.۷ میلیون تومان برای اعضایی که در انتخابات حضور یابند بصورت علی الحساب بوده و باز هم دریافت خواهد شد.
ولی این پایان ماجرای انتخابات نظام مهندسی ساختمان نبوده و ظاهرا هم تمامی ندارد. چند روز پیش حسین مذنب مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی، در مورد نحوه برگزاری نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور بیان کرد: نهمین دوره انتخابات شورای مرکزی در ببست و‌ دوم اردیبهشت ماه جاری بصورت آنلاین برگزار می گردد.
این دستور وزیر راه و شهرسازی برای برگزاری انتخابات به صورت مجازی ظاهرا با نارضایتی مسئولان ارشد سازمان نظام مهندسی ساختمان و زریبافان نماینده وزیر راه و شهرسازی در برگزاری جلسات فوق العاده هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور همراه شده است. این نارضایتی تا حدی پیش رفته است که در جلسه ای اعلام شده است که حمزه شکیب سرپرست فعلی سازمان نظام مهندسی ساختمان دیگر مسئولیتی در انتخابات تظام مهندسی نخواهد داشت.
مخالفان برگزاری حضوری انتخابات نظام مهندسی ساختمان بر این باورند که حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی در رسانه ‌ها، همایش‌ها و جلسات پررنگ تر از سایر اعضای استانها است. پس شخصی که خودش کاندیدای انتخابات شورای مرکزی است نباید سرپرست سازمان نظام مهندسی هم باشد.
ظاهرا این تصمیم به مساله لاینحل ماندن تعارض منافع باز می گردد. چراکه مخالفان برگزاری حضوری انتخابات نظام مهندسی ساختمان بر این باورند که حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی در رسانه‌ ها، همایش‌ها و جلسات پررنگ تر از سایر اعضای استانها است. پس شخصی که خودش کاندیدای انتخابات شورای مرکزی است نباید سرپرست سازمان نظام مهندسی هم باشد.
هر چند حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان هفته گذشته در پاسخ به این سوال که مخالفت سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان با برگزاری حضوری انتخابات به این دلیل است که اگر انتخابات مجازی برگزار گردد، او رای نخواهد آورد؟ گفته بود که بنده مخالف مجازی بودن یا نبودن آن نیستم و همان‌طور که گفتم هیات عمومی برگزاری حضوری انتخابات نظام مهندسی ساختمان را مصوب کرده است و قانون لازم الاجرا است و هیچکسی هم حتی رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی نمی‌تواند از قانون تمکین نکند. اما باید تاکید کنم که اگر انتخابات مجازی هم باشد بنده باز هم رای می آوردم. چون همه بنده را میشناسند و سالهاست که در نظام مهندسی هستم.
ماجرای انتخابات نظام مهندسی ساختمان پایان ندارد| شکیب: کنار رفتن من بخاطر تعارض منافع بود
اما حمزه شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان در پاسخ به این سوال که دو روز پیش مسولان ارشد وزارت راه و شهرسازی (مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی) اعلام کردند که انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان بصورت مجازی برگزار خواهد شد؟ این در حالی است که شما در مصاحبه ای اعلام کرده بودید که حتی وزیر راه و شهرسازی هم نمیتواند مانع برگزاری انتخابات بصورت مجازی گردد؟ بیان کرد: «بنده دیگر مسئولیت انتخابات نظام مهندسی را ندارم».
شکیب در پاسخ به این سوال که پس قبول دارید که انتخابات نظام مهندسی قرار است مجازی برگزار گردد؟ گفت: به هر حال این موارد را از نماینده وزیر راه و شهرسازی در برگزاری جلسات فوق العاده هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور سوال کنید.
به علت تعارض منافع ایجاد شده قرار شد که بنده مسئولیتی در انتخابات نظام مهندسی ساختمان نداشته باشم

وی ادامه داد: به علت تعارض منافع ایجاد شده قرار شد که بنده مسئولیتی در انتخابات نظام مهندسی ساختمان نداشته باشم.
شکیب در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات شرکت می کنید؟ چون گفته بودید که اگر انتخابات مجازی هم شود رای می آورید؟ بیان کرد: بدون شک در انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان شرکت خواهم کرد.
یکی از عللی که مسئولیت برگزاری انتخابات به مسعود زریبافان سپرده شده مساله تعارض منافع سرپرست نظام مهندسی با کاندیداتوری‌اش بود که با این توضیحات و کنار رفتن شکیب سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان از برگزاری انتخابات ظاهرا تعارض منافع هم دیگر وجود ندارد. باید منتظر ماند و دید سرانجام چه کسی در انتخابات مجازی پیروز میدان خواهد شد و در نهایت حکم این پست که ظاهرا چندان هم پست بی تاثیر و کم زرق و برقی نیست از سوی رئیس جمهور برای چه کسی صادر می گردد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اردیبهشت ۰۱
372 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0