وضعیت بازار مسکن در سال نود و هفت عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

وضعیت بازار مسکن در سال نود و هفت

یک کارشناس اقتصاد مسکن و عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، وضعیت بازار مسکن در سال نود و هفت را مثبت ارزیابی و پیش‌ بینی کرد که قیمت مسکن امسال مقدار اندکی بالاتر از نرخ تورم قرار گیرد.

کد خبر: 970114001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۴ فروردین ۹۷ - ۱۰:۲۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، یک کارشناس اقتصاد مسکن و عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، وضعیت بازار مسکن در سال نود و هفت را مثبت ارزیابی و پیش‌ بینی کرد که قیمت مسکن امسال مقدار اندکی بالاتر از نرخ تورم قرار گیرد.

وضعیت بازار مسکن در سال نود و هفت

وضعیت بازار مسکن در سال نود و هفت

وضعیت بازار مسکن  در سال نود و هفت

مهدی روانشادنیا در این مورد بیان داشت: کاهش سرعت افزایش معاملات مسکن در اسفند ماه نشان داد که متقاضیان مصرفی در این بازار حاضر بوده اند که همزمان با رشد قیمت‌ ها عقب نشستند.
به گفته روانشادنیا، افزایش معاملات مسکن که از نیمه دوم سال نود و شش شروع شده بود تفاوتی با دوره‌ های قبلی داشت و آن هم این بود که ورود بخش تقاضای موثر یعنی مصرف‌ کننده بازار مسکن سبب تحریک این بازار، افزایش تعداد معاملات و به تبع آن افزایش قیمت‌ ها گردید.
وضعیت بازار مسکن در سال نود و هفت
این کارشناس اقتصاد مسکن ادامه داد: خاصیت بخش تقاضای مصرفی این است که توان محدودی دارد و بیش از حد معینی نمی ‌تواند از عهده قیمت‌ ها برآید و این موضوع از چند ماه قبل در روند خریدها قابل لمس بود. وقتی مشاهده گردید رویکرد بازار از واحدهای نوساز و کم تر از ۵ سال به سمت واحدهای قدیمی پیش می ‌رود به این دلیل بود که مصرف‌ کننده در سقف خرید خود متراژی را مد نظر دارد اما بودجه‌ ای که در اختیار دارد امکان خرید واحد کم سن را نمی ‌دهد؛ لذا به ناچار به سمت واحدهای قدیمی می ‌رود.
وی با عنوان این که شرایط کنونی حاکی از آن است که بخش سوداگر و سرمایه‌گذار در بازار مسکن نقش کلیدی در افزایش قیمت‌ ها ندارد، تصریح کرد: وقتی قیمت‌ ها به قدری افزایش پیدا کرد که امکان خرید برای مصرف‌ کننده وجود نداشت روند رشد معاملات متوقف گردید.
به گفته روانشادنیا، در حال حاضر نیز قیمت مسکن ۳٫۳ درصد بالاتر از تورم عمومی قرار دارد ولی احتمالا در سال جاری با توجه به رشد قیمت دلار، نرخ تورم هم از میزان کنونی بالاتر رود.

وضعیت بازار مسکن در سال نود و هفت

روانشاد نیا گفت: در شرایط کنونی بازار، مسکن سوددهی مناسبی ندارد و احتمالا سرمایه‌ گذاران برای ورود به این بازار احتیاط می ‌کنند؛ بنابراین عمده تقاضا در سال نود و هفت تقاضای مصرفی خواهد بود.
در اسفند ماه نود و شش تعداد معاملات آپارتمان‌ های مسکونی شهر تهران به ۱۲٫۳ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش اندک ۰٫۵ درصد را نشان داد. در این ماه هم چنین متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی معامله شده شهر تهران ۵ میلیون و هفتصد و شصت هزار تومان بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل بیست و شش درصد افزایش یافته است.

منبع :فصل تجارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی مهر ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ فروردین ۹۷
925 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0