مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی معدن ایران و بانک تجارت مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی معدن ایران و بانک تجارت

مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی معدن ایران و بانک تجارت

مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی معدن ایران و بانک تجارت ، برگزار شد. امروز برخی از معادن با وجود داشتن پروانه بهره‌برداری از بعد اقتصادی ارزش لازم را ندارند و از بعد سرمایه‌گذاری نیازمند ارزیابی کارشناسی است

کد خبر: 990702005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ مهر ۹۹ - ۸:۵۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی معدن ایران و بانک تجارت ، برگزار شد. امروز برخی از معادن با وجود داشتن پروانه بهره‌برداری از بعد اقتصادی ارزش لازم را ندارند و از بعد سرمایه‌گذاری نیازمند ارزیابی کارشناسی است

مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی معدن ایران و بانک تجارت

مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی معدن ایران و بانک تجارت
معاون بانک تجارت بیان کرد؛
برخی از معادن از بعد اقتصادی ارزش بهره‌برداری ندارند
معاون مدیرعامل بانک تجارت عنوان کرد: امروز برخی از معادن با وجود داشتن پروانه بهره‌برداری از بعد اقتصادی ارزش لازم را ندارند و از بعد سرمایه‌گذاری نیازمند ارزیابی کارشناسی است.
«حمیدرضا شریفیان» روز سه شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی معدن ایران و این بانک بیان کرد: پوشش ریسک فعالیتهای معدنی از لحاظ بانکی باید با ارزیابیهای همه جانبه همراه باشد.
شریفیان ادامه داد: هنگامی که یک فعال معدنی خواستار دریافت تسهیلات باشد و پروانه بهره برداری را بعنوان وثیقه در اختیار بانک قرار میدهد، باید از لحاظ سرمایه گذاری در کمیته فنی مورد ارزیابی قرار گیرد.
امروز از مجموع ده هزار و پانصد معدن دارای پروانه بهره برداری در سطح کشور، تعداد پنج‌هزار و ششصد معدن فعال و بقیه غیرفعال محسوب می گردند.
وی تصریح کرد: اکنون بانک تجارت دارای چهارمین بنگاه از لحاظ سرمایه در بورس به حساب می آید و هشت تا ده درصد نقدینگی کشور را در اختیار دارد.
شریفیان ابراز امیدواری کرد: تفاهم نامه دو طرف فرصتی برای همکاری وسیع تر با جامعه مهندسین و فعالان معدنی را فراهم سازد و زمینه رونق فعالیت در بخش صنعت و معدن را بدنبال داشته باشد.
اکنون ارزش تولیدات بخش معدن و صنایع معدنی کشور بیش از بیست و دو میلیارد دلار برآورد میشود و از این بخش با توجه به ظرفیتهای بسیار بالایی که دارد بعنوان یکی از جایگزینهای مطمئن برای درآمدهای نفتی، ایجاد اشتغال، توسعه مناطق محروم و…به حساب می آید.
ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی از کل صادرات غیرنفتی سال گذشته بیش از بیست درصد ارزیابی گردید.
وس ابراز امیدواری کرد: استفاده از ابزارهای مالی پولی در همکاری ۲ جانبه با سازمان نظام مهندسی معدن ایران در دستور کار قرار گیرد تا پیامد هزینه کم تری را بدنبال داشته باشد.
تفاهم نامه همکاری یاد شده توسط «تقی نبئی» رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران و حمید رضا شریفیان در محل بانک تجارت به امضا رسید.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ مهر ۹۹
641 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0