نقش آفرینی پژوهش در توسعه و ارتقاء کیفی ساخت و سازها در استان کهگیلویه و بویراحمد نقش آفرینی پژوهش در توسعه و ارتقاء کیفی ساخت و سازها در استان کهگیلویه و بویراحمد

نقش آفرینی پژوهش در توسعه و ارتقاء کیفی ساخت و سازها در استان کهگیلویه و بویراحمد

نقش آفرینی پژوهش در توسعه و ارتقاء کیفی ساخت و سازها در استان کهگیلویه و بویراحمد ، شتاب میگیرد. اولین جلسه کارگروه کمیته پژوهش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد

کد خبر: 010409019 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۹ تیر ۰۱ - ۱:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نقش آفرینی پژوهش در توسعه و ارتقاء کیفی ساخت و سازها در استان کهگیلویه و بویراحمد ، شتاب میگیرد. اولین جلسه کارگروه کمیته پژوهش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد

نقش آفرینی پژوهش در توسعه و ارتقاء کیفی ساخت و سازها در استان کهگیلویه و بویراحمد

نقش آفرینی پژوهش در توسعه و ارتقاء کیفی ساخت و سازها در استان کهگیلویه و بویراحمد
نقش آفرینی پژوهش در توسعه و ارتقاء کیفی ساخت و سازها در استان شتاب میگیرد
اولین جلسه کارگروه کمیته پژوهش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با حضور اعضای هیئت مدیره سازمان و اساتید دانشگاهی برگزار گردید.
کامران جهانبازی در این جلسه از لزون ارتقاء دانش اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت و افزود: به موجب بند سوم از ماده پانزده قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان یکی از وظایف هیئت مدیره ها آموزش و ارتقاء دانش فنی و کیفیت کار مهندسان شاغل در بخش های ساختمان و شهرسازی است.
وی افزود: یکی از رسالتهای جدی خودمان را به روز رسانی دانش مهندسان در حوزه های مختلف مهندسی می‌ دانیم، این دوره از هیئت مدیره چشم اندازی تعریف کردیم که آموزش و پژوهش در صدر برنامه ها و افق و دورنمای اقداماتمان باشد.
وی گفت: در جایی از تاریخ هستیم که شاخصه اصلی آن تغییرات سریع و برق آسا است، دانش مهندسی نیز متأثر از این تغییرات و الزامات نیاز به به روز آوری های جدی و مستمر دارد، راه تغییرات درست و اصولی بدون شک از دانشگاه و پژوهش می گذرد.
جهانبازی ضمن بیان اهمیت نیروی انسانی بعنوان اساسی ترین سرمایه هر سازمانی، افزود: اعتقاد ما بر این است مهم‌ترین داشته هر سازمان نیروی انسانی آن است، سرمایه ای که البته کارایی و اثرگذاری اش به توجه و رشد نیاز دارد. اگر به دنبال کارآیی و تحقق مأموریتها و اهداف عالی بویژه در خدمت ارزنده به مردم هستیم راهی جز اعتماد و هزینه برای نیروی انسانی نداریم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تصریح کرد: پژوهش اما شاخصهای مهمی دارد، برای رسیدن به اهداف تحقیق و پژوهش باید هدف گذاری درست و اصولی مطابق با نیازسنجی های پژوهشی داشت. اگر پژوهشها با معیارهای درست نیازسنجی همراه باشد و طراحی، نظارت و اجرا در ساخت و سازها را مطابق استانداردهای روز شامل گردد، می‌تواند در کیفیت سازه ها مؤثر واقع گردد.
وی از ضرورت تغییر نگاه به شیوه های ساخت و ساز گفت و ادامه داد: هویت در بافت ساخت و سازهای استان حلقه مفقوده اساسی است، برای رفع این نقیصه باید تلفیقی از دانش روز در ساخت و ساز را با تاریخچه و فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی را در سازه ها طراحی و اجرا کنیم و راه تحقق این مهم نیز پژوهش درست و اصولی مطابق با نیازهای استان است.
در ادامه، حمید اسکندری نماینده هیات مدیره در کمیته پژوهش سازمان نیز در این جلسه بیان کرد: یکی از انتظارات ما از کمیته پژوهش فعال سازی و ارتقاء درجه علمی مجله سازمان و برگزاری همایش و کنفرانسهای مهندسی است.
نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ادامه داد: ایجاد شرایطی برای تهیه و تدوین کتب مهندسی از دیگر مباحثی است که اعضای کمیته پژوهش می‌توانند دنبال کنند.
در خاتمه با رای اکثریت اعضای کمیته پژوهش علی اکبر حیدری بعنوان رئیس کمیته انتخاب گردید.
مننبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ تیر ۰۱
242 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0