مهندسان در تحقق جلوه های عزت و پیشرفت ایران اسلامی نقش موثری دارند ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

مهندسان در تحقق جلوه های عزت و پیشرفت ایران اسلامی نقش موثری دارند

مهندسان در راستای توسعه امور شهری و نهادینه کردن مقررات ملی ساختمان قدم بر میدارند.

کد خبر: 960629003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶ - ۸:۴۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد، مهندسان در راستای توسعه امور شهری و نهادینه کردن مقررات ملی ساختمان قدم بر میدارند.نقش مهندسان در تحقق جلوه های عزت و پیشرفت ایران اسلامی

نقش مهندسان در تحقق جلوه های عزت و پیشرفت ایران اسلامی

مهندسان در تحقق جلوه های عزت و پیشرفت ایران اسلامی نقش موثری دارند

مهندسان در تحقق جلوه های عزت و پیشرفت ایران اسلامی نقش موثری دارند

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد، بر ضرورت فرهنگ سازی مقررات ملی در ساخت و سازها تاکید کرد.
احمد رضا خورشیدی به نقش والا و ارزشمند جامعه مهندسان کشور در تعالی و پیشرفت عزیزمان ایران اشاره و بیان کرد: مهندسان در تحقق جلوه های عزت و پیشرفت ایران اسلامی در عرصه های عمرانی نقش مهم و موثری دارند.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از چهار هزار عضو دارد که هزار و صد و چهل عضو دارای پروانه اشتغال هستند.
وی با اشاره به اینکه اعضای سازمان نظام مهندسی میتوانند قدم های موثری در راستای توسعه امور شهری و نهادینه کردن قوانین و مقررات ساختمان بردارند عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد بعنوان بزرگ ترین و تخصصی ترین مرجع کارشناسی و مورد اعتماد ترین نهاد مستقل در نزد افکار عمومی در امور مرتبط با ساخت و ساز و با تکیه بر قدرت علمی جوانان برومند این دیار و تجربیات متخصصین عرصه ساخت و ساز سعی می کند سلامت و امنیت جسمی و روحی شهروندان و کالبد شهرها را از لحاظ ساختاری و دیداری تامین کند.
خورشیدی ادامه داد: این سازمان سعی می کند با مدیریت تمامی منابع و ظرفیتهای موجود در این بخش و با اشاره بر بافت و فرهنگ اسلامی – ایرانی جامعه در مقوله ساخت و ساز و با بومی سازی و استفاده از ظرفیتهای موجود، علاوه بر ایجاد تحولی شگرف در صنعت ساخت و ساز کشور، صدور خدمات فنی و مهندسی و استفاده از ظرفیتهای موجود دنیا را در دستور کار قرار دهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مقررات ملی ساختمان مورد غفلت مانده و یا در اجرای آن ها سهل انگاری می گردد سازمان جهت اجرایی نمودن مقررات ملی ساختمان تا رسیدن بوضعیت مطلوب سعی میکند.
رعایت اصول فنی ساخت و ساز در راستای تامین امنیت ساختمان ها الزامی است

نقش مهندسان در تحقق جلوه های عزت و پیشرفت ایران اسلامی

خورشیدی، در ادامه عدم نظارت لازم در تولید و عرضه مصالح ساختمانی استاندارد را از جمله مشکلات حوزه ساخت و ساز عنوان کرد و افزود: نظارت بر اجرای استاندارد های لازم و نظام مدیریت کیفیت ضروریترین مبحث در ارتباط با عرضه انواع مصالح ساختمانی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد با آگاه سازی اقشار مختلف جامعه از لزوم استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد را از رسالتهای مهندسین ساختمان برشمرد و تصریح کرد: رعایت اصول فنی ساخت و سازهای ساختمانی در راستای تامین امنیت ساختمان امری الزامی است.
او گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای فرهنگسازی جهت اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان با ارائه خدمات فنی و مهندسی و افزایش رضایت مندی شهروندان بیش از پیش همت میکند.
جامعه مهندسان باید جلوی هر گونه کار خلافی که با جان انسانها بازی میکند را بگیرند
وی با اشاره به اینکه هر فردی در حیطه کاری خود باید نسبت به قوانین و مقررات آن حوزه آگاهی و اطلاعات لازم را داشته باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان عنوان کرد: مگر میشود مهندسی از کار ساختمانی عبور کند و ببیند که قوانین و مقررات ملی ساختمان رعایت نمیشود با بی تفاوتی از آن جا عبور کنند.
وی ادامه داد: جامعه مهندسان باید جلوی هر گونه کار خلافی که با جان انسانها که با جان انسانها بازی میکند را بگیرد.
خورشیدی با اشاره به نقش و وظایف جامعه مهندسی تاکید کرد: مهندسان بعنوان دیده بان شهر باید نسبت به هرگونه ساخت و ساز در سطح شهر حساس باشند.
وی یاد آور شد: هر ساله سرمایه مالی بسیار بزرگی در صنعت ساختمان در گردش است و رسانه ها با نگاه نقادانه ای که موضوعات بخشهای مختلف را پی گیری میکنند لازم است که به این حوزه نیز عنایت ویژه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت هماهنگی بین همه عوامل ساخت و ساز همچون طراح، ناظر، سرمایه گذار، سازنده و مالک برای رسیدن به ساختمانهای با کیفیت تاکید کرد و افزود: برای نیل به ساختمانهای با کیفیت و در شان جامعه امروز نیاز به هماهنگی میان تعامل عوامل ساخت و ساز الزامی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تصریح کرد: به دلیل عدم آشنایی مالکین و سرمایه گذاران با حقوق خود و خدماتی که میتوانند در عرصه ساخت و ساز از سازمان نظام مهندسی دریافت کنند سرمایه گذاریهایی صورت میگیرد که در مدت زمان کمی از کیفیت قابل قبول برخوردار نیست.
خورشیدی تعامل با شهرداری و ادارت ذی ربط و اجرایی نمودن مجری ذی صلاح و مواردی در این زمینه را از برنامه های کلیدی این سازمان عنوان کرد و افزود: این موضوع در جهت حفظ حقوق مردم که حق دارند کار با کیفیت انجام دهند و سرمایه های آن ها به نتیجه برسد خواهد بود.
رعایت مقررات ملی باید به فرهنگ عمومی در ساخت و سازها تبدیل گردد
خورشیدی برای ارتقاء معماری و سیمای شهری خبر داد و بیان داشت: رعایت مقررات ملی ساختمان، نقش اصلی در توسعه شهری و بالا رفتن سطح کیفی و کمی وضعیت ساخت و ساز در شهرها را دارد.
وی با اشاره به اینکه نهادینه شدن مقررات ملی ساختمان بعنوان فرهنگ عمومی در جامعه امری الزامی است و خاطر نشان کرد: وقوع پدیده های طبیعی امری بدیهی است و آن چه که باید صورت گیرد فرهنگ سازی میان مردم میباشد تا اثرات این پدیده ها کاهش یابد.
وی به نقش خبرنگاران در آگاهی رسانی به مردم در زمینه رعایت اصول فنی ساخت و سازها و نقش نظام مهندسی در این مورد عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی قانون و وظایف مشخصی دارد و نظارتهای فنی در ساخت و سازها از طرف این سازمان صورت میگیرد که رسالت اصلی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به دوش اهالی رسانه است که میتوانند در اشاعه فرهنگ مقررات ملی ساختمان کمک کند.
خورشیدی در خاتمه یاد آور شد: همه ما نسبت به مقاوم سازی و بهبود شرایط ساخت و ساز مسئولیم و رعایت مقررات ملی باید به فرهنگ عمومی در ساخت و سازها تبدیل گردد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویر احمد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ شهریور ۹۶
1014 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0