رئیس نظام مهندسی استان فارس مطرح کرد:

بازگشت مجریان ذیصلاح به ساخت و ساز

رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس بیان کرد:پس از 2 سال کش و قوس، مجریان ذیصلاح بعرصه ساختمان سازی در شیراز باز میگردند.

کد خبر: 960402003 تاریخ انتشار: جمعه ۲ تیر ۹۶ - ۹:۲۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس بیان کرد:پس از ۲ سال کش و قوس، مجریان ذیصلاح بعرصه ساختمان سازی در شیراز باز میگردند.بازگشت مجریان ذیصلاح به ساخت و ساز

بازگشت مجریان ذیصلاح به ساخت و ساز

بازگشت مجریان ذیصلاح به ساخت و ساز

بازگشت مجریان ذیصلاح به ساخت و ساز

غلامرضا نامورچی، گفت: بازگشت مجریان ذی صلاح بعرصه ساخت و ساز نتیجه تلاش، پی گیری و جلسات متعددی است که سازمان نظام مهندسی با دستگاهها و مسئولین مختلف برگزار کرد.
نامورچی ادامه داد: این بازگشت نوید دهنده رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها و ارتقاء دهنده کیفیت ساختمانها خواهد بود.
وی با اشاره به این که فارس استانی زلزله‌خیز محسوب میشود، بمسئولیت سازمانهای مختلف در قبال حفظ جان مردم اشاره نمود و افزود: اهمال و کوتاهی در این زمینه از طرف هیچ فرد و دستگاهی پذیرفته نیست.
نامورچی با اعلام این که خدمات مهندسی در ساختمان‌سازی کم تر از پنج درصد کل هزینه‌ها را شامل میشود، تصریح کرد: مهندسین مجری در اصل حلقه مفقوده در صنعت ساختمان‌سازی محسوب میشوند.
رئیس نظام مهندسی استان فارس تاکید کرد: بازگشت مجریان ذی صلاح، کاهش هزینه و زمان و افزایش کیفیت و عمر ساختمانها را بدنبال داشته و قدمی مهم در راستای استفاده از مصالح استاندارد در ساختمان‌ سازی و کنترل استانداردها در زمان طراحی و ساخت محسوب میشود.
وی با اشاره به این که تخلف یک عده اندک در جامعه مهندسین را نباید به تمام فعالین این حرفه تعمیم داد، گفت: با ایجاد فضای رقابتی سالم، مهر به دستان از صحنه خارج خواهند شد.
وی با اشاره بعضویت بالغ بر سی و دو هزار نفر در سازمان نظام مهندسی،تصریح کرد: سالانه بالغ بر چهار هزار نفر به جمع اعضای سازمان نظام مهندسی اضافه میشوند.


نامورچی با تاکید به این که با ساخت و سازهای کنونی، تنها چهارصد مترمربع سهمیه سالانه هر مهندس است، عنوان کرد: نبود توازن بین عرضه و تقاضا مشکلاتی را ایجاد کرده و سبب شده حدود پنجاه درصد از مهندسین دارای پروانه منتظر کار باشند.
وی با اشاره به این که امروز بیش از نیاز موجود، تقاضای پروانه وجود دارد،اذعان کرد: در این شرایط باید فضا بسمت رقابتی شدن پیش برود و افزایش کیفیت ساخت و ساز و کاهش زمان و هزینه ساخت، ما را دررسیدن به این هدف کمک خواهد نمود.
رئیس سازمان نظام مهندسی با بیان این که همه کسانی که اخلاق مهندسی را رعایت نکنند از چرخه فعالیت حذف خواهند شد، خاطر نشان کرد: امروز مدیر یک پروژه باید علاوه بر مسائل مهندسی بمسائل اقتصادی، مدیریتی و حقوقی و … اشراف کامل داشته باشد.
وی با اشاره به این که چشم‌انداز سال نود و شش، علاوه بر سامان دهی سازندگان ذیصلاح، تغییر در روی کرد و پروسه موجود، پر کردن خلا فارغ‌التحصیلی تا ورود بحرفه‌ای با اجرای برنامه‌های آموزشی است، مطرح کرد: تفاهمنامه‌ای با راه و شهرسازی منعقد شده که طبق این اساس نظام مهندسی مجری طرحهای آموزشی برای فارغ‌التحصیلین رشته‌های مختلف مهندسی خواهد شد و در این بخش استان فارس بعنوان پایلوت انتخاب گردیده است.
وی از ارتقاء سطح مدیریت آموزش در چارت سازمانی نظام مهندسی خبر داد که ناشی از توجه جدی بمبحث آموزش خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم با اجرای طرحهای آموزشی شاهد افزایش سطح دانش فارغ‌التحصیلین دانشگاهی باشیم که افزایش کیفیت در فعالیتهای مهندسی را بدنبال خواهد داشت.
منبع: ایسنا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ تیر ۹۶
1147 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0